هاست پرسرعت
تکنولوژی

آیپد پروهای مجهز به نمایشگر اولد در سال 2024 از راه خواهند رسید

آیپد پروهای مجهز به نمایشگر اولد در سال 2024 از راه خواهند
رسید

اپل همیشه در پذیرش فناوری اولد (OLED) و استفاده از آن در محصولاتش، به نوعی کند و مردد بوده است. تاکنون برخی از مدل‌های آیفون و اپل واچ به این فناوری نمایشگر مجهز شده‌اند و از مزایای آن بهره می‌برند، اما هنوز خبری از آن در تبلت‌های آیپد و لپ‌تاپ‌های سری مک بوک نیست. روندی که ظاهراً قرار است به زودی تغییر کند. چرا که شایعه شده هر دو سری از محصولات مذکور به زودی به صفحه نمایش اولد مجهز خواهند شد و طبق گزارش جدیدی که شرکت تحقیقاتی Omdia منتشر کرده، آیپد ممکن است در این زمینه پیشتاز باشد. با دیجی رو همراه باشید.

آیپد پرو

به طور خاص، ظاهراً اپل در مسیر درستی قرار داشته و قصد دارد تا نمایشگر اولد را به مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی آیپد پرو در سال 2024 بیاورد. تولید مدل‌های مذکور ظاهراً در سه ماهه اول سال آینده آغاز خواهد شد. این منبع ادعا کرده که اپل در حال برنامه‌ریزی برای تولید پنل‌های اولد از نوع «اکسید پلی‌کریستالی دمای پایین» (LTPO) است. این نوع نمایشگرها را می‌توان اوج فناوری فعلی اولد دانست و خبر بسیار خوبی است که می‌شنویم غول کوپرتینویی در همان اولین گام قصد دارد به سراغ برترین نوع نمایشگرهای اولد برای تبلت‌های خود برود.

البته، استفاده از چنین فناوری نوینی کاملاً منطقی است، چرا که ما در مورد خط تولید مدل پرو صحبت می‌کنیم. پنل‌های ال‌سی‌دی مینی LED فعلی که اپل برای مدل‌های آیپد پرو استفاده می‌کند، در حال حاضر از بهترین نوع نمایشگرهای LCD هستند و به طور کلی، اپل تمایل دارد تا روی کیفیت نمایشگرهای خود سرمایه‌گذاری زیادی کند.

آیپد پرو

حتی در مقایسه با نمایشگرهای مینی LED عالی اپل، تغییر به اولد مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تولید رنگ مشکی کامل، کنترل روشنایی هر پیکسل به صورت جداگانه برای کنتراست عالی و HDR اشاره کرد. مزایای بهره‌وری انرژی نیز قابل توجه هستند و به طور بالقوه اپل می‌تواند تلاش کند تا سطح روشنایی نمایشگرهای خود را نیز افزایش دهد. در خصوص فناوری LTPO نیز باید گفت امکان تنظیم نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش به صورت کاملاً پویا باعث صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف انرژی می‌شود.

متأسفانه، این گزارش در کنار خبرهای خوبی که دارد، به برخی موارد ناامید کننده نیز اشاره می‌کند. این گزارش نیز در تأیید شایعات قبلی، اشاره کرده که پنل‌های اولد تا پایان سال 2024 به مدل‌های مک بوک نخواهند آمد و در عوض، گفته می‌شود که این کار با کمی تاخیر انجام شده و انتظار می‌رود در سال 2027 محقق شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا