هاست پرسرعت
تکنولوژی

اسنپدراگون 8 نسل 3 با هسته اصلی 3.7 گیگاهرتزی در راه است

اسنپدراگون 8 نسل 3 با هسته اصلی 3.7 گیگاهرتزی در راه
است

اسنپدراگون 8 نسل 2 جهش عملکردی چشمگیر و کارایی بهتری را نسبت به نسل قبل از خود به ارمغان آورد، اما اکنون شنیده می‌شود که کوالکام در تراشه جدیدی که جانشین آن خواهد کرد، بلندپروازی‌های بسیار بیشتری دارد. یک منبع آگاه فاش کرده که نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام از معماری جدیدی برای پردازنده مرکزی خود (CPU) بهره برده و سرعت کلاک را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

بر همین اساس، گفته می‌شود که اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس بی‌سابقه 3.7 گیگاهرتز خواهد بود و در کنار آن از پنج هسته قدرتی برای ارائه عملکرد بالا و دو هسته کوچک‌تر برای مصرف بهینه انرژی استفاده خواهد کرد.

اسنپدراگون 8 نسل 3

با توجه به آنچه که Digital Chat Station فاش کرده، شماره مدل اسنپدراگون 8 نسل 3 به صورت SM8650 است و از پردازنده گرافیکی ادرنو 750 استفاده می‌کند. انتظار می‌رود TSMC همچنان تولید این تراشه نسل جدید را  بر عهده داشته اما از فناوری ساخت N4P به جای N4 بهره  بگیرد که هنوز هم یک فرآیند تولید 4 نانومتری است اما در زمینه راندمان کاری اندکی بهتر شده است.

دلیل اینکه TSMC به سمت فرآیند 3 نانومتری نمی‌رود، چرخه تولید این کمپانی است. N4P به اندازه کافی خوب و نسبتاً مقرون به صرفه است، و کارخانه‌های تایوان آماده هستند تا پس از اتمام تست‌ها توسط شرکت‌های سازنده گوشی، تولید انبوه اسنپدراگون 8 نسل 3 را آغاز کنند. بنابراین، TSMC ترجیح داده تا همچنان از همان فرآیند تولید 4 نانومتری استفاده کرده و آن را بهبود دهد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا