هاست پرسرعت
تکنولوژی

اسنپدراگون 8 نسل 3 پردازنده گرافیکی به مراتب قوی‌تری خواهد داشت

اسنپدراگون 8 نسل 3 پردازنده گرافیکی به مراتب قوی‌تری خواهد داشت

کوالکام اواخر سال گذشته از اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد و تاکنون این تراشه پردازشی را در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار دیده‌ایم. بدون شک، این پردازنده نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 ارتقاء قابل توجهی از نظر عملکرد و کارایی داشته و با توجه به شایعات، به نظر می‌رسد این روند رو به رشد در نسل بعد هم کماکان ادامه خواهد داشت. چرا که گفته می‌شود کوالکام با اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده که برای عرضه سه ماهه آخر سال 2023 برنامه‌ریزی شده، قصد دارد فناوری پردازش موبایلی را به یک مرحله بالاتر ارتقاء دهد. آخرین اطلاعات حاکی از آن هستند که این تراشه پردازشی 50 درصد عملکرد گرافیکی بهتری را ارائه خواهد کرد. با دیجی رو همراه باشید.

بر اساس آنچه که یکی از منابع معتبر صنعت موبایل با نام Digital Chat Station فاش کرده، کوالکام در حال برنامه‌ریزی برای معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3  با پردازنده گرافیکی بسیار قوی‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده و قرار است این پردازنده را با چیپ گرافیکی ادرنو 750 به جای ادرنو 740 عرضه کند که 50 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

اسنپدراگون 8 نسل 1

این منبع همچنین خاطرنشان کرده که تفاوت عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 2 و اپل A16 در حال حاضر کاملاً قابل توجه است و به نظر می‌رسد که نسل بعدی تراشه‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز برتری خود را نسبت به تراشه A17 آینده اپل در بخش پردازش گرافیکی حفظ خواهد کرد.

بر اساس آنچه که تاکنون می‌دانیم، اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای سیستم چینش هسته منحصر به فرد 2+3+2+1 خواهد بود، اما هنوز فرکانس کاری هسته‌ها مشخص نشده است. گزارش شده که این پردازنده در Geekbench به امتیاز چند هسته‌ای تقریباً 6500 و امتیاز تک هسته‌ای در حدود 1800 رسیده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که اسنپدراگون 8 نسل 3 همچنان بر پایه معماری 5 نانومتری N4P از کمپانی TSMC ساخته شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا