هاست پرسرعت
تکنولوژی

انتشار اولین تصویر از سونی اکسپریا 1 مارک 5 (Sony Xperia 1 V)

انتشار اولین تصویر از سونی اکسپریا 1 مارک 5 (Sony Xperia 1 V)

سونی یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری است اما در یک دهه گذشته در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند بسیار کم کار بوده است. با اینکه گوشی‌های سری اکسپریا طرفداران پروپاقرصی در سراسر جهان دارند، اما کمپانی ژاپنی علاقه چندانی به تنوع بخشیدن به ویترین محصولات خود در بخش گوشی‌های هوشمند ندارد. با این حال، اکسپریا 1 مارک 5 (Xperia 1 V) یکی از محصولات آتی این شرکت خواهد بود و انتظار می‌رود در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2023) در پایان ماه جاری میلادی رونمایی شود. در حالی که فعلاً منتظریم ببینیم واقعاً این اتفاق رخ می‌دهد یا نه، تصویری از اکسپریا 1 مارک 5 لو رفته که ظاهرا گوشی پرچمدار آینده سونی را نشان می‌دهد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به این تصویر داشته باشیم.

اکسپریا 1 مارک 5
اولین تصویر لو رفته از اکسپریا 1 مارک 5

اگر جزیره دوربین نمایش داده شده در این تصویر را با اکسپریا 1 مارک 4 مقایسه کنید، فوراً متوجه خواهید شد که دوربین تشخیص عمق ToF و حسگر RGB IR حذف شده‌اند. بنابراین، ما تنها با سه سنسور بزرگ (به نظر بزرگ‌تر از سنسورهای اکسپریا 1 مارک 4 می‌آیند) روبرو هستیم که آخرین سنسور در پایین این ماژول سه‌گانه یک دوربین پریسکوپ است. فلاش LED نیز در این مدل به داخل جزیره دوربین منتقل شده، در حالی که در گوشی سال گذشته خارج از جزیره و بالای آن بود.

لوگوی NFC در سمت راست جزیره دوربین کاملاً مشهود است و این یعنی گوشی هوشمندی که در تصویر مشاهده می‌شود، نسخه بین‌المللی اکسپریا 1 مارک 5 است. چرا که اگر برای بازار داخلی ژاپن بود، به جای این لوگو ما باید آرم Felica را می‌دیدیم.

اکسپریا 1 مارک 4
اکسپریا 1 مارک 4

بر اساس گزارش یک افشاگر چینی در انجمن ویبو، اکسپریا 1 مارک 5 از تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد که البته جای تعجبی ندارد. همچنین گفته شده که این گوشی باریک‌ترین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این پردازنده استفاده می‌کند و از همین رو می‌تواند در زمینه تولید گرما نیز پیشتاز بوده و لقب داغ‌ترین گوشی را به خود اختصاص دهد! البته انتظار می‌رود سونی نوعی مکانیزم خنک کننده را برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی در نظر گرفته باشد و باید دید آیا این مکانیزم به حد کافی کارآمد خواهد بود یا نه.

اگر سونی واقعاً قصد معرفی اکسپریا 1 مارک 5 در 2023 MWC را داشته باشد، ما فقط چند هفته دیگر تا آشنا شدن با تمام جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی فاصله داریم. البته، هر چه به زمان رونمایی گوشی نزدیک‌تر شویم، مسلماً بر حجم اطلاعات فاش شده نیز افزوده خواهد شد. پس در روزهای آتی هم با دیجی رو همراه بوده و از آخرین اخبار پیرامون اکسپریا 1 مارک 5 مطلع شوید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا