هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل مک‌بوک‌های جدید مجهز به تراشه M3 را اواسط پاییز عرضه خواهد کرد

اپل مک‌بوک‌های جدید مجهز به تراشه M3 را اواسط پاییز عرضه
خواهد کرد

اپل چند وقتی است که روی نسل بعدی تراشه‌های پردازشی خود کار می‌کند و اکنون به نظر می‌رسد که غول فناوری کوپرتینویی در ماه‌های آینده دستگاه‌های مجهز به تراشه جدید Apple M3 را روانه بازار خواهد کرد.

در جدیدترین گزارش مارک گورمن که در خبرنامه Power On برای خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، گفته شده که به احتمال زیاد اپل دستگاه‌های مک جدید مجهز به تراشه M3 را در اکتبر (مهر یا آبان) امسال عرضه خواهد کرد.

وی اضافه کرده که اپل ممکن است آی‌مک جدید، مک‌بوک ایر 13 اینچی و مدل جدید مک‌بوک پرو را که همگی از پردازنده M3 استفاده می‌کنند، عرضه کند. ممکن است به نظر برسد که دستگاه‌های مجهز به M3 خیلی زود به بازار می‌آیند، به ویژه وقتی به این نکته توجه داشته باشیم که دستگاه‌های مجهز به پردازنده M2 Ultra همین ماه گذشته عرضه شدند! اما از سوی دیگر گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارند که به دلیل مشکلات زنجیره تامین، تولید تراشه‌های M2 به تعویق افتاده است.

مک‌بوک‌های جدید مجهز به تراشه M3

در مورد پردازنده Apple M3 باید گفت انتظار می‌رود این تراشه دارای تعداد هسته‌های مشابه با نسل قبلی خود بوده، اما عملکرد و کارایی بهتری داشته باشد. زیرا طبق گزارش‌ها، پردازنده جدید با استفاده از فرآیند ساخت جدید 3 نانومتری تولید می‌شود که در کنار بهبود عملکرد می‌تواند مصرف انرژی را نیز کاهش دهد.

هنوز به صورت رسمی تایید نشده که آیا این شرکت رویدادی را برای معرفی تراشه جدید M3 و دستگاه‌های مجهز به آن برگزار خواهد کرد و یا اینکه تنها به انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اکتفا می‌کند. در هر صورت، در هفته‌های آینده مطمئناً شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در این خصوص خواهیم بود.

در همین حال، اپل خود را برای عرضه گوشی‌های هوشمند و ساعت هوشمند پرچمدار آینده خود در ماه سپتامبر (شهریور یا مهر) آماده می‌کند. این شرکت قصد دارد مدل‌های جدید آیفون 15 و آیفون 15 پرو را همراه با اپل واچ سری 9 عرضه کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا