هاست پرسرعت
تکنولوژی

با معایب بیش از حد مهربان بودن آشنا شوید!

با معایب بیش از حد مهربان بودن آشنا شوید!

مهربان بودن ویژگی بسیار خوب و پسندیده‌ای است، اما بیش از حد مهربان بودن هم دردسر‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ احساسی برایتان عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا برخی از معایب بیش از حد مهربان بودن را با هم مرور کنیم.

چرا نباید بیش از حد مهربان باشیم؟!

1- دیگران از شما سوء استفاده می‌کنند

اگر خیلی مهربان باشید، دیر یا زود یک سری از شما سوء استفاده خواهند کرد. حال یا از لحاظ مالی، یا روحی یا فیزیکی.

2- ضعیف به نظر می‌رسید

افراد بیش از حد مهربان به ندرت به دیگران نه می‌گویند و این شاید باعث شود که ضعیف به نظر برسند. شما به عنوان یک فرد مهربان فکر می‌کنید که برای نه گفتن به دیگران باید خیلی شخصیت قوی‌ای داشته باشید و به همین دلیل احتمال دارد که ضعیف به نظر برسید.

3- انتظارات غیرواقعی پیدا می‌کنید

وقتی آدم مهربانی باشید احتمالاً فکر می‌کنید که دیگران هم همین‌طور هستند اما این مسئله مطلقاً صحیح نیست. بهتر است که انتظاراتی واقعی داشته باشید.

4- مردم باور‌شان نمی‌شود که واقعاً آن‌قدر مهربان باشید!

اگر خیلی مهربان باشید شاید متوجه شوید که یک سری افراد این حد از مهربانی در وجود شما را باور نمی‌کنند و فکر می‌کنند که شاید هدف پنهانی از این مهربانی دارید.

5- دیگران فقط وقتی به چیزی احتیاج دارند سراغ شما می‌آیند

روابط باید دو طرفه باشند و هر دو طرف به یک اندازه برای آن تلاش کنند. اگر بیش از حد مهربان باشید ممکن است دوستان‌تان فقط وقتی به شما احتیاج دارند با شما ارتباط برقرار کنند.

بیش از حد مهربان بودن

6- اغلب افراد محتاج را به سمت خود جلب می‌کنید

بیش از حد مهربان بودن یعنی شما معمولاً با هر کس که ملاقات می‌کنید مهربان هستید. یعنی وقتی کسی نیاز‌های یک رابطه دوستانه را برطرف نکرد او را از خود‌تان نمی‌رانید. این کار شما در را باز می‌گذارد تا هر کس داخل شود و کسانی که شخصیتی محتاج تایید شدن دارند مدام از بیش از حد مهربان بودن شما سوء استفاده کنند.

7- احتمال دارد افسرده شوید

افراد بیش از حد مهربان، نیاز‌های دیگران را بر نیاز‌های خودشان اولویت می‌دهند و این باعث می‌شود که مدام در حال راضی کردن دیگران باشید. وقتی هدف‌تان کمک به دیگران باشد و به خود‌تان توجهی نداشته باشید ممکن است در ورطه افسردگی غرق شوید.

8- ممکن است گرفتار اعتیاد شوید!

وقتی حس کنید هیچ ارزشی ندارید ممکن است حس کنید که باید این خلاء را با چیز دیگری پر کنید. اینجاست که ممکن است پای الکل یا مواد مخدر به زندگی‌تان باز شود. وقتی حس بی‌ارزشی کنید، به چیزی احتیاج دارید که حالتان را بهتر کند.

9- دیگر با خودتان مهربان نیستید

وقتی با دیگران بیش از حد مهربان باشید، مهربان بودن با خود‌تان را فراموش می‌کنید. این موضوع می‌تواند منجر به افسردگی شدید شما شود.

10- دیگران زندگی شما را تعریف می‌کنند

اگر مدام کار‌هایی را برای راضی کردن دیگران انجام داده و حواستان به زندگی خود‌تان نباشد، ممکن است به کل زندگی دیگری را زندگی کنید! وقتی به احساسات، امید‌ها، انتخاب‌ها و علایق خود‌تان اهمیت ندهید، در واقع دارید اجازه می‌دهید که دیگران زندگی شما را تعریف کنند.

البته که مهربان بودن با دیگران چیز فوق‌العاده‌ای است، اما نه به قیمت بی‌توجهی به خود‌تان.

این مقاله در مردادماه 1402 به روز شده است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا