هاست پرسرعت
تکنولوژی

با 14 مورد از مهمترین کدهای مخفی اندروید آشنا شوید

با 14 مورد از مهمترین کدهای مخفی اندروید آشنا شوید

اندروید امروزه محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان است و اگر مدتی با یک دستگاه اندرویدی کار کرده باشید، حتماً می‌دانید که این سیستم عامل دارای یک سری کدهای USSD است که هر کدام کارکردهای مختلفی دارند.

کدهای USSD که به طور معمول به عنوان “کدهای مخفی” نیز شناخته می‌شوند، به عبارت ساده کدهایی هستند که برای باز کردن قفل برخی ویژگی‌های پنهان در گوشی هوشمند شما استفاده می‌شوند. USSD یک پروتکل رابط کاربری است که می‌توانید از آن برای دسترسی به ویژگی‌های پنهان در گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

برای اجرای هر کد امنیتی اندروید، باید آن را مستقیماً در قسمت شماره گیر تلفنی وارد کنید. اگر این کدها به درستی وارد شوند، نتیجه به طور خودکار ظاهر خواهد شد و یا ممکن است مجبور شوید در انتهای وارد کردن کد، دکمه شماره‌گیری را هم فشار دهید.

به هر حال، اگر دوست دارید با رایج‌ترین کدهای امنیتی اندروید آشنا شده و بدانید که این کدها در واقع چه کاری می‌کنند، در ادامه این مقاله حتماً با ما در دیجی رو همراه باشید.


کد شماره 1:

*2767*3855#

کاربرد: پاکسازی کامل دستگاه و نصب دوباره سیستم عامل

این یکی از موثرترین کدهای امنیتی اندروید است که می‌توانید برای پاک کردن سریع تمام اطلاعات از دستگاه خود استفاده کنید. می‌توانید این کد را به عنوان جایگزینی برای بازگشت به تنظیمات کارخانه در نظر بگیرید. کافیست این کد را در شماره گیر گوشی خود تایپ کرده و آن را اجرا کنید تا به طور موثر تمام داده‌ها از گوشی یا تبلت شما حذف شده و دستگاه مانند روز اول شود.

این کد با نصب مجدد سیستم عامل کاری می‌کند که دستگاه اندرویدی‌تان مانند روز اول که از جعبه خارج کردید، به نظر برسد.

مراقب باشید: این کد یک بازنشانی سخت است و همه چیز را پاک می‌کند، بنابراین فقط در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید و قبل از اجرای آن حتماً از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.


کد شماره 2:

*#*#7780#*#*

کاربرد: بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر نمی‌خواهید هارد ریست را اجرا کرده و سیستم عامل گوشی را از نو نصب کنید، این بهترین گزینه است. این کد مشابه بازنشانی کارخانه، به سادگی تمام برنامه‌های نصب شده را از دستگاه شما حذف می‌کند و آن را به حالت کارخانه برمی‌گرداند.

بنابراین، اگر نمی‌خواهید سیستم عامل گوشی را از نو نصب کنید یا نیازی به این کار احساس نمی‌کنید و فقط می‌خواهید اطلاعات شخصی، برنامه‌ها و داده‌های مربوط به برنامه‌ها را از دستگاه خود حذف کنید، این بهترین گزینه است. این کد در زمانی هم که می‌خواهید گوشی خود را بفروشید، بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند موجب حفظ حریم خصوصی شما شود.


کد شماره 3:

*#06#

کاربرد: بررسی شماره IMEI دستگاه

این مورد یکی دیگر از کدهای مهم اندروید است که می‌توانید با استفاده از آن بررسی کنید آیا IMEI دستگاه با آنچه در روی جعبه ذکر شده یکسان است یا خیر. در اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن شماره IMEI در پشت بدنه درج شده است، اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید، می‌توانید با استفاده از این کد آن را بررسی کنید.

به سادگی کافیست تا شماره گیر را باز کرده، کد را اضافه کنید و IMEI گوشی را مشاهده کنید. اگر این کار را در دستگاه اندرویدی سامسونگ انجام دهید، شماره سریال دستگاه را نیز به شما نشان می‌دهد. این کار برای اطمینان از قانونی و اصل بودن دستگاه مهم است و به خصوص اگر قصد خرید یک گوشی یا تبلت کارکرده را داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود.


 کد شماره 4:

*#0*#

کاربرد: فعال کردن حالت تست عمومی

آیا گوشی اندرویدی‌تان به درستی کار نمی‌کند؟ مطمئناً اولین چیزی که به آن شک خواهید کرد، ایجاد مشکل توسط برنامه‌های شخص ثالث نصب شده روی گوشی است. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که سخت افزار گوشی سالم است و مشکل به نرم افزار مربوط می‌شود، می‌توانید این کد را در دستگاه اندرویدی خود وارد کرده و بخش‌های مختلف آن را مورد تست و ارزیابی سلامت قرار دهید. از جمله بخش‌هایی که توسط این کد می‌توان سلامت آن‌ها را بررسی کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تست صفحه لمسی
  • تست دوربین جلو
  • تست LED
  • تست کلیدهای فیزیکی
  • تست شبیه ساز بارکد
  • بررسی نسخه دستگاه
  • تست RGB
  • تست سنسور گریپ

کد شماره 5:

*#*#232338#*#*

کاربرد: نمایش مک آدرس دستگاه

آدرس Media Access Control که به صورت اختصاری به عنوان آدرس MAC (مک) نیز شناخته می‌شود، یک آدرس منحصر به فرد است که به هر دستگاه اختصاص داده می‌شود. این آدرس بسیار مهم است زیرا می‌توان از آن برای شناسایی دستگاه‌های متصل به شبکه استفاده کرد.

اگر در خصوص جعل آدرس مک گوشی یا تبلت خود شک دارید، می‌توانید آدرس مک را از طریق این کد مشاهده کرده و آن را با چیزی که در شبکه نشان داده می‌شود، مقایسه کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.


کد شماره 6:

*#*#4636#*#*

کاربرد: بررسی وضعیت باتری، وای-فای و سایر اطلاعات

این یک کد بسیار مفید است که می‌تواند وضعیت باتری، اتصال شبکه و برخی اطلاعات حیاتی دیگر دستگاه اندرویدی را به شما نشان دهد. به عنوان مثال، می‌تواند آماری درباره پرکاربردترین برنامه‌های گوشی هوشمندتان به شما نشان دهد و همچنین می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره میزان مصرف باتری و استفاده از وای-فای دریافت کنید. اگر قصد خرید یک گوشی دست دوم را دارید، این کد می‌تواند واقعا مفید باشد.

کد بالا داده‌های دقیقی مانند دمای باتری یا ولتاژ را به شما نشان می‌دهد و این می‌تواند بسیار مهم باشد. چرا که وجود برنامه‌ای که بیش از حد باتری مصرف می‌کند ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ‌تر باشد.

کدهای مخفی اندروید


کد شماره 7:

*#*#7594#*#*

کاربرد: تغییر عملکرد دکمه پاور

اگر می‌خواهید عملکرد دکمه پاور یا همان دکمه خاموش و روشن کردن گوشی را تغییر دهید، می‌توانید از این کد استفاده کنید. به جای اینکه دکمه پاور را نگه دارید و سپس از منوی پاور برای خاموش کردن گوشی خود استفاده کنید، این کد به شما امکان می‌دهد گوشی خود را تنها با فشار دادن دکمه خاموش کنید، بدون اینکه اصلاً منوی پاور نمایش داده شود.

این کد زمانی می‌تواند مفید باشد که می‌خواهید به سرعت دستگاه خود را در موقعیت‌های خطرناک خاموش کنید. چرا که دفعه بعد که روشن شود، دستگاه به یک رمز عبور نیاز خواهد داشت و از همین رو در صورت دزدیده شدن دستگاه، حداقل اطلاعات شما ایمن خواهند ماند.


کد شماره 8:

*#3282*727336*#

کاربرد: مشاهده اطلاعات سیستم و فضای ذخیره‌سازی

این کد مهم به شما امکان می‌دهد اطلاعات سیستم و فضای ذخیره‌سازی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید آمار مربوط به مصرف داده را با این کد مشاهده کنید. در حالی که جعل چنین داده‌هایی سخت است، اما هنوز هم می‌توان آن را انجام داد. با اجرای این کد USSD می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد سیستم اندروید داخلی دستگاه و فضای ذخیره‌سازی موجود به دست آورید.

هنگام استفاده از این کد، هرگونه مصرف داده در دستگاه نیز روی صفحه نمایش شما نشان داده می‌شود.


کد شماره 9:

*#67#

کاربرد: بررسی وضعیت هدایت تماس یا Call Forwarding

اگر می‌خواهید بدانید که آیا تماس‌های شما به شماره دیگری هدایت می‌شود یا خیر، از این کد استفاده کنید. این کد به شما می‌گوید که آیا انتقال تماس در دستگاه شما فعال است یا خیر، و همچنین شماره‌ای را که تماس‌هایتان به آن فوروارد می شوند، به شما نشان می‌دهد. همچنین، به کمک این کد می‌توانید مطلع شوید که چه زمان‌هایی تماس فوروارد می‌شود (مثلاً وقتی شماره شما مشغول است یا تماس را رد می‌کنید).

در بیشتر موارد، این کد فقط به عنوان سرویس پست صوتی رسمی شرکت مخابراتی‌تان کاربرد دارد و همچنین می‌توانید این تنظیمات را با رفتن به تنظیمات تماس اندروید نیز تغییر دهید.


کد شماره 10:

*31#

کاربرد: غیرفعال کردن Caller ID

اگر می‌خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید و از نمایش داده شدن نام‌تان در هنگام تماس با دیگران جلوگیری کنید، می‌توانید با استفاده از این کد، شناسه تماس‌گیرنده یا همان Caller ID را غیرفعال کنید.

در صورتی که بخواهید Caller ID را دوباره فعال کنید، کافی است دوباره همین کد را وارد کنید. هر بار که از این کد استفاده کنید، پیامی به شما ارسال شده و نشان می‌دهد سرویس فعال یا غیرفعال شده است.


کد شماره 11:

*#*#34971539#*#*

کاربرد: مشاهده اطلاعاتی در مورد دوربین دستگاه

این کد کاربردی و مهم به شما امکان می‌دهد اطلاعات جامعی درباره دوربین دستگاه، از جمله تعداد دوربین‌ها، حداکثر زوم، نسخه فرمویر و سایر جزئیات را مشاهده کنید. با توجه به این واقعیت که دوربین‌های موبایل اکنون دارای چندین ماژول هستند، این کد می‌تواند به شما کمک کند تا هرگونه دستکاری در فرمویر دوربین را شناسایی کرده و از خرید گوشی‌هایی با دوربین جعلی جلوگیری کنید.


کد شماره 12:

*43#

کاربرد: فعال کردن انتظار تماس

اگر در طول روز مدام در حال تماس تلفنی هستید، انتظار تماس ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. با انتظار تماس، می‌توانید اولین تماس خود را در حالت انتظار قرار داده و دومین تماس ورودی را پاسخ بدهید. در واقع، در برخی موارد، ممکن است بتوانید بین تماس‌ها سوییچ کنید.

برای استفاده از این کد، کافیست به سادگی آن را در شماره گیر گوشی تایپ کرده و اجرا کنید تا سرویس در گوشی‌تان فعال شود. برعکس، زمانی که می‌خواهید آن را غیرفعال کنید، باید کد را به صورت #43# وارد کنید.


کد شماره 13:

*#*#4986*2650468#*#*

کاربرد: بررسی اطلاعات فرمویر

این یک کد مفید است که می‌توانید از آن برای بررسی اطلاعات فرمویر دستگاه خود استفاده کنید. به کمک این کد می‌توانید بفهمید که آیا سیستم عامل دستگاه شما دستکاری شده است یا خیر. در بسیاری از موارد، روت کردن یک دستگاه، سیستم عامل را تغییر می‌دهد، بنابراین به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا گوشی از سیستم عامل اصلی استفاده می‌کند یا خیر.

این کد می‌تواند به بازگرداندن اطلاعات مهم مانند مدل گوشی هوشمند، سخت افزار، رادیو و اگر از دستگاه اندرویدی قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، حتی تاریخ ساخت کمک کند. این یک کد مفید برای موقعی است که می‌خواهید بفهمید کسی گوشی هوشمند شما را دستکاری کرده است یا نه. به خصوص اگر گوشی دست دومی خریداری کرده باشید، برای بررسی سلامت و اصل بودن آن بسیار مفید خواهد بود.


کد شماره 14:

*#*#197328640#*#*

کاربرد: فعال کردن حالت سرویس

حالت سرویس در اندروید به شما امکان می‌دهد یک سری تست‌ها را از جمله روی بلندگوها، کالیبراسیون RGB صفحه نمایش، ورودی لمسی و موتور لرزشی و موارد دیگر اجرا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این کد برخی از تنظیمات شبکه را نیز تغییر دهید.

همواره بسیار مهم است که بدانید در پشت صحنه گوشی هوشمندتان چه می‌گذرد. بنابراین می‌توانید از این کد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های مربوط به شبکه و رادیو در دستگاه خود، از جمله وضعیت LTE، و مدیریت اطلاعات امنیتی (SIM)، یعنی فایل‌های گزارش، استفاده کنید و می‌توانید حتی به صفحه اشکال‌زدایی نیز دسترسی داشته باشید. این کد به شما امکان می‌دهد به پارتیشن EFS دسترسی داشته و تمام اطلاعات مربوط به سیگنال‌های رادیویی، IMEI، سیم کارت و حتی وای-فای و بلوتوث را بررسی کنید.

با کدهای مخفی اندروید از داده‌های خود محافظت کنید

محافظت از داده‌ها در دستگاه اندرویدی بسیار مهم است. دستگاه‌های اندرویدی در معرض طیف وسیعی از بدافزارها هستند، بنابراین مهم است که یک برنامه آنتی ویروس مناسب نصب کنید. یک آنتی ویروس از داده‌های شما محافظت می‌کند و به صورت دوره‌ای گوشی شما را برای یافتن نرم افزارهای مخرب اسکن می‌کند. کدهایی هم که در این مطلب با شما به اشتراک گذاشتیم، کمک می‌کنند تا بسیاری از بخش‌های گوشی را که در حالت عادی قابل بررسی نیستند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و از وجود مشکلات در آن آگاه شوید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا