هاست پرسرعت
تکنولوژی

با 8 مورد از بهترین ویژگی‌های «گلکسی اس 23 اولترا» آشنا شوید

با 8 مورد از بهترین ویژگی‌های «گلکسی اس 23 اولترا» آشنا شوید

گلکسی اس 23 اولترا جدیدترین و بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ است و ویژگی‌های جدید و هیجان انگیزی را ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد رویکرد سامسونگ در مورد طراحی این گوشی بسیار ساده بوده: هر چیزی را که اس 22 اولترا در آن خوب بود شناسایی و آن را بهتر کنید! اگر چه اس 23 اولترا چندان متفاوت از مدل نسل قبلی خود به نظر نمی‌رسد، اما در داخل بدنه آن پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم. برای اینکه بیشتر با ویژگی‌های برتر گلکسی اس 23 اولترا آشنا شوید، در ادامه این مقاله از دیجی رو با ما همراه باشید.

1. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید

گلکسی اس 23 اولترا اولین پرچمدار سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی جدید این شرکت است. غول فناوری کره‌ای با سنسور جدید ایزوسل HP2، عملکرد بسیار بهتری را در نور کم ارائه کرده، محدوده دینامیکی را بهبود داده و جزئیات عکس‌ها را بسیار بیشتر کرده است.

در گلکسی اس 23 اولترا می‌توانید از بین سه گزینه رزولوشن 12 مگاپیکسل، 50 مگاپیکسل و 200 مگاپیکسل یکی را انتخاب کنید. حالت وضوح بالا برای روز و فضاهای روشن مناسب‌تر است، در حالی که حالت وضوح پایین‌تر از فناوری ادغام پیکسلی استفاده کرده و می‌تواند عکس‌های روشن‌تر و پرجزئیات‌تری را در مکان‌های کم نور ثبت کند. توجه داشته باشید که استفاده از حالت 200 مگاپیکسلی تاخیر شاتر را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و از همین رو برای عکس گرفتن از سوژه‌های متحرک چندان مناسب نیست.

گلکسی اس 23 اولترا

به یاد داشته باشید، افزایش تعداد پیکسل‌ها تنها حداکثر وضوحی را که سنسور می‌تواند ثبت کند، افزایش می‌دهد. این بدان معنی است که عکس شما حتی پس از بزرگنمایی جزئیات بیشتری را حفظ می‌کند، اما لزوماً منجر به یک تصویر کلی بهتر نمی‌شود. فاکتورهای دیگری مانند عمق رنگ، محدوده دینامیکی و سرعت شاتر نیز در کیفیت نهایی عکس‌ها مؤثر هستند که توسط الگوریتم‌های پردازش تصویر و تراشه پردازشی اعمال می‌شوند و هر قدر بهینه‌سازی بیشتری در این بخش‌ها صورت گرفته باشد، نتیجه نهایی نیز بهتر خواهد بود. همچنین، نباید این واقعیت را نیز نادیده گرفت که هر چه رزولوشن یا وضوح عکس بیشتر باشد، فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کند.

2. فیلمبرداری بهبود یافته

در کنار ثبت عکس‌های بهتر، گلکسی اس 23 اولترا اکنون امکان فیلمبرداری پرتره 4K (معروف به فیلمبرداری سینمایی) و ثبت ویدیوهای 8K بدون کراپ با سرعت 30 فریم بر ثانیه را مهیا کرده است. دوربین اصلی اکنون دارای زاویه تصحیح 2 برابری برای تثبیت کننده اپتیکال تصویر است که به کاهش لرزش دوربین کمک می‌کند.

برای ویدیوهایی که در شرایط نور کم ضبط می‌شوند، سامسونگ الگوریتم‌های پردازش تصویر خود را برای کاهش نویز، نوردهی بیشتر و اشباع رنگ بیشتر تنظیم کرده که این موارد همگی جزو اشکالاتی بودند که در اس 22 اولترا دیده می‌شدند. همچنین یک حالت جدید Astro Hyperlapse نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از آسمان شب ویدیوهای هایپرلپس بگیرید.

3. تراشه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2

اسنپدراگون 8 نسل 2

گلکسی اس 23 اولترا با جدیدترین تراشه 4 نانومتری کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می‌شود و نسبت به نسل قبل 34 درصد بهبود عملکرد CPU (واحد پردازش مرکزی) را در کنار 41 درصد بهبود عملکرد GPU (واحد پردازش گرافیکی) و 49 درصد بهبود عملکرد NPU (واحد پردازش عصبی) به ارمغان آورده است. اما یک نکته در این بین وجود دارد.

تراشه اسنپدراگون تعبیه شده در اس 23 اولترا شبیه هیچ مدل دیگری نیست! سامسونگ با کوالکام همکاری کرده تا یک نسخه اورکلاک شده ویژه از تراشه جدیدش را منحصراً برای دستگاه‌های گلکسی توسعه دهد که این نسخه با عنوان “پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی” شناخته می‌شود.

مطمئناً این تراشه سفارشی نامگذاری جذابی ندارد، اما به هر حال به اس 23 اولترا برتری جزئی نسبت به سایر پرچمداران اندرویدی موجود در بازار که از همین تراشه استفاده می‌کنند، می‌دهد و حداقل این برتری در امتیازات تست‌های بنچمارک مشهود است.

سامسونگ در این نسل، از تراشه‌های اگزینوس داخلی خود استفاده نکرده و همه مدل‌های اس 23 را در همه مناطق با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار کرده است. این خبر بسیار خوبی است زیرا تراشه‌های اگزینوس به دلیل عملکرد ضعیف در برابر رقبای اسنپدراگون خود با استقبال چندانی از سوی کاربران مواجه نمی‌شدند.

4. حافظه داخلی و رم سریع‌تر

حافظه داخلی و رم سریع‌تر

به لطف آخرین استانداردهای ذخیره سازی UFS 4.0 برای فضای ذخیره‌سازی داخلی و LPDDR5X برای حافظه رم، سری گلکسی اس 23 اکنون سریع‌تر و پاسخگوتر از همیشه است. این یک مزیت بزرگ است زیرا UFS 4.0 سرعت خواندن و نوشتن را نسبت به UFS 3.1 دو برابر کرده و در عین حال، 46 درصد کارآمدتر شده است.

این بدان معناست که حداقل به لحاظ تئوری، گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند فایل‌های بزرگ را دو برابر سریع‌تر از اس 22 اولترا باز و ذخیره کند در حالی که از شارژ باتری نیز نسبتاً کمتر استفاده می‌کند. استاندارد ذخیره‌سازی UFS 4.0 برای عصر 5G و فناوری‌های نوظهور واقعیت مجازی یک فاکتور ضروری است.

علاوه بر این، حافظه رم LPDDR5X حداکثر سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد، در حالی که نسخه قبلی آن تا 6.4 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می‌کرد. در واقع، تنها داشتن حافظه رم بیشتر گوشی شما را سریع‌تر نمی‌کند، بلکه کیفیت و سرعت کلاک آن نیز بسیار مهم است و یکی از دلایلی است که آیفون‌ها همواره با حافظه رم کمتر از رقبای اندرویدی خود وارد بازار می‌شوند.

5. حافظه پایه 256 گیگابایتی

گلکسی اس 23 اولترا به جای 128 گیگابایت، این بار با حافظه پایه 256 گیگابایتی وارد بازار شده است. اگر قصد دارید گوشی خود را برای مدت طولانی‌تری نکه دارید و عادت دارید عکس‌های زیادی بگیرید، از ضبط فیلم‌های 8K لذت ببرید و فیلم‌ها و بازی‌های گرافیکی سنگین و حجیم دانلود کنید، این افزایش فضا برایتان بسیار مفید است.

این روزها 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای اکثر مردم کافی است، اما در گوشی هوشمندی که دوربین 200 مگاپیکسلی دارد و قدرت پردازشی آن برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز دنیا مناسب است، مطمئناً کافی نخواهد بود. بنابراین، ارائه 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در مدل پایه و 1 ترابایت در بهترین مدل، تصمیم خوبی است که سامسونگ اتخاذ کرده است.

6. تغییرات طراحی و رنگ‌های جدید

گلکسی اس 23 اولترا

اگر چه طراحی گلکسی اس 23 اولترا نسبت به نسل قبل عمدتاً تغییری نکرده، اما با در دست گرفتن این گوشی متوجه خواهید شد که لبه‌های صاف‌تری نسبت به اس 22 اولترا دارد که باعث شده انحنای شیشه جلو کمی کاهش یافته و در دست گرفتن گوشی راحت‌تر شود. به این ترتیب، گرفتن یک دستی گوشی و کار کردن با قلم اس پن راحت‌تر از قبل خواهد بود. در ضمن، حلقه‌های دوربین نیز در این نسخه کمی بزرگ‌تر شده‌اند.

همچنین رنگ‌های جدیدی از جمله مشکی، کرم، سبز و اسطوخودوس (صورتی مایل به بنفش) برای گلکسی اس 23 اولترا در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، مانند سال قبل، در صورت خرید مستقیم از وب‌سایت رسمی سامسونگ، می‌توانید گزینه‌های رنگی انحصاری از جمله آبی، خاکستری، لیمویی و قرمز را نیز تهیه کنید.

7. محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس 2

گلکسی اس 23 اولترا

علاوه بر اینکه پردازنده گلکسی اس 23 اولترا کاملاً سفارشی و جدید است، این گوشی اولین دستگاهی است که به جدیدترین شیشه محافظ کورنینگ با نام گوریلا گلس ویکتوس 2 در جلو و پشت بدنه خود مجهز شده است. کورنینگ ادعا می‌کند که این شیشه می‌تواند گوشی را در برابر سقوط از ارتفاع حداکثر یک متری بر روی سطوح سختی مانند بتن و حداکثر دو متری بر روی سطوحی مانند آسفالت، محافظت کند.

این بدان معناست که حتی اگر جزو معدود افرادی هستید که از هیچ قاب یا محافظی بر روی گوشی چند ده میلیونی خود استفاده نمی‌کنند (!)، می‌توانید مطمئن باشید که دستگاه شما در صورت سقوط تصادفی و افتادن از دست‌تان صدمه‌ای جدی نخواهد دید.

8. ارتقاهای ریز و درشت متعدد

گلکسی اس 23 اولترا همچنین یک سری پیشرفت‌های جزئی هم دارد که ارزش برجسته کردن را دارند. برای اولین بار، کیفیت بلندگو به طور قابل توجهی بهبود یافته تا صدایی کامل‌تر و تمیزتر را دریافت کنید. اکنون محفظه بخار کمی بزرگتر شده تا گوشی در حین بازی بهتر خنک شود.

سامسونگ همچنین با توسعه دهندگان برنامه‌های مختلف کار همکاری کرده تا برنامه‌ها و بازی‌های محبوب خود را برای ارائه عملکرد بهتر در گوشی‌های گلکسی بهینه کنند. بنابراین، تجربه‌ای که در گلکسی اس 23 اولترا خواهید داشت متفاوت از سایر گوشی‌های اندرویدی بازار است.

به لطف تراشه پردازشی کارآمدتر، عمر باتری نیز کمی بهتر شده است. و در نهایت، سامسونگ در این نسل تلاش کرده تا هر چه بیشتر از مواد بازیافتی برای تولید برخی از اجزای دستگاه‌های گلکسی خود، از جمله شیشه جلو و عقب، استفاده کند.

در گلکسی اس 23 اولترا، دوربین و پردازنده حرف اول را می‌زنند

گلکسی اس 23 اولترا نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های قابل توجهی از جمله تراشه پردازشی قدرتمندتر و کارآمدتر، سیستم دوربین پیشرفته، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و سریع‌تر، حافظه رم سریعتر و محافظ نمایشگر بسیار مقاوم گوریلا گلس ویکتوس 2 را به ارمغان آورده است.

فراموش نکنید که این گوشی همچنان دارای یک قلم اس پن داخلی هم هست، توسط سپر امنیتی سامسونگ ناکس (Samsung Knox) محافظت می‌شود و عرضه چهار سال به‌روزرسانی سیستم عامل اصلی و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی برایش تضمین شده است.

به طور خلاصه، گلکسی اس 23 اولترا دقیقاً همان چیزی است که ما از سامسونگ انتظار داریم: یک پرچمدار تر و تمیز، قدرتمند و فوق العاده اصلاح شده. اگر قبلاً در حال حاضر صاحب گوشی اس 22 اولترا هستید، می‌توانید از اس 23 اولترا صرفنظر کنید (8 دلیل برای نخریدن گلکسی اس 23 اولترا)، اما برای کسانی که مدل‌های قدیمی‌تر دارند، این گوشی یک دستگاه قدرتمند اندرویدی است و ارزش هزینه‌ای را که صرف خریدش می‌کنید، دارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا