هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه اینفینیکس جی تی 10 پرو؛ اولین گوشی گیمینگ اینفینیکس

بررسی کوتاه اینفینیکس جی تی 10 پرو؛ اولین گوشی گیمینگ
اینفینیکس

اینفینیکس جی تی 10 پرو (Infinix GT 10 Pro) اولین گوشی گیمینگ کمپانی اینفینیکس محسوب می‌شود و این شرکت چینی بعد از تولید چندین گوشی هوشمند میان‌رده و قاتل پرچمدار، اکنون قصد دارد شانس خود را در حوزه محصولات گیمینگ نیز امتحان کند. ما در دیجی رو پیش از این گوشی اینفینیکس جی تی 10 پرو را به طور کامل معرفی کرده‌ایم و امروز قصد داریم در بخش بررسی کوتاهی تجربه اولین مواجهه خود با این گوشی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نسخه‌ای از اینفینیکس جی تی 10 پرو که ما در اینجا بررسی می‌کنیم، رنگ مشکی آن موسوم به Cyber Black است و در طراحی آن به وضوح از المان‌های سایبرپانکی استفاده شده است. این گوشی در جعبه بسته‌بندی خود یک کابل USB، یک قاب شفاف، یک گلس محافظ نمایشگر، یک شارژر 45 وات و یک جفت هدفون سیمی دارد. در شرایطی که اغلب شرکت‌ها شارژر و در برخی موارد حتی کابل USB را هم از جعبه محصولات خود حذف می‌کنند، دیدن یک جفت هدفون رایگان در کنار گوشی بسیار لذت‌بخش و خوشحال کننده است. در واقع، اینفینیکس جی تی 10 پرو همه اقلام ضروری مورد نیاز را در جعبه خود دارد و نیازی به هزینه کردن اضافی ندارید.

بررسی کوتاه اینفینیکس جی تی 10 پرو

نکته جالب دیگر در مورد جعبه بسته‌بندی اینفینیکس جی تی 10 پرو که بد نیست به آن اشاره کنیم، شکل طراحی خلاقانه آن است. جعبه گوشی‌ها معمولاً هیچ کارایی خاصی نداشته و بعد از مدتی دور انداخته می‌شود، اما اینفینیکس جعبه مقوایی گوشی خود را طوری طراحی کرده که کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک تقویت کننده صدا یا آمپلی فایر غیرفعال و پایه شارژ استفاده کنند!

علاوه بر مشخصات فنی بالا و سخت افزار قدرتمند، آنچه که یک گوشی گیمینگ را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، طراحی ظاهری آن است. اینفینیکس جی تی 10 پرو در این بخش کاملاً خوش درخشیده و با یک محصول بسیار زیبا و متفاوت روبرو هستیم که در همان نگاه اول می‌تواند نظر گیمرها را به خود جلب کند. طراحی ظاهری این گوشی تا حدود زیادی شبیه به نسخه VIP از اینفینیکس نوت 30 انجام شده، اما پنل پشتی آن حال و هوای گیمی بیشتری داشته و خاص‌تر است.

بررسی کوتاه اینفینیکس جی تی 10 پرو

پنل پشتی حالتی شفاف دارد که در زیر آن المان‌هایی درخشان و آینه‌ای قرار گرفته‌اند. همچنین، از رنگ نارنجی به طور خاص برای تزئین قسمت‌های مختلف استفاده شده و می‌توان گفت این رنگ در کنار رنگ اصلی بدنه، کاملاً مورد تأکید شرکت سازنده بوده است (حتی کابل شارژ هم نارنجی رنگ است). در ضمن،‌ برای هر چه تکمیل‌تر شدن بعد گیمینگ ماجرا، یک نوار LED هم در کنار ماژول دوربین تعبیه شده است.

صحبت از دوربین شد و باید اشاره کنیم که اینفینیکس جی تی 10 پرو در پشت بدنه خود یک ماژول سه‌گانه دارد که سنسور اصلی از نوع 108 مگاپیکسلی است و سنسورهای کمکی هم 2 مگاپیکسلی هستند. همان‌طور که می‌دانید، دوربین در گوشی‌های گیمینگ هیچگاه اولویت اصلی سازنده‌ها نبوده و از همین رو در اینجا هم خبری از لنزهای فوق عریض یا ماکرو نیست. در قسمت پشتی چهار LED به عنوان چراغ قوه عمل می‌کنند و در جلوی بدنه هم شاهد دو فلاش LED هستیم.

بررسی کوتاه اینفینیکس جی تی 10 پرو

از طراحی ظاهری که بگذریم به مشخصات فنی و سخت افزار داخلی می‌رسیم که در گوشی‌های گیمینگ باید بسیار قوی و کارآمد باشد. اینفینیکس برای پردازش اطلاعات از تراشه 6 نانومتری دیمنسیتی 8050 از محصولات مدیاتک استفاده کرده که شامل 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز و 4 هسته نسبتاً ضعیف‌تر از نوع Cortex-A55 می‌باشد. همچنین این تراشه چیپ هسته‌ای Mali-G77 را نیز برای پردازش گرافیک در داخل خود دارد. حافظه رم گوشی 8 گیگابایتی و از نوع پرسرعت LPDDR4X و در صورت تمایل می‌توان تا 8 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی داخلی را هم که از نوع UFS 3.1 است به حافظه رم اضافه کرد. همچنین، حجم فضای ذخیره‌سازی داخلی برابر 256 گیگابایت می‌باشد.

یکی دیگر از بخش‌هایی که تأثیر مستقیمی در تجربه بازی کردن دارد، صفحه نمایش است. اینفینیکس جی تی 10 پرو با داشتن یک نمایشگر امولد 6.67 اینچی با وضوح 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20 به 9، در این بخش نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را به همراه داشته باشد. صفحه نمایش این گوشی قابلیت کار کردن در فرکانس‌های 120، 90 و 60 را داشته و هنگام ردیابی همزمان دو انگشت، از نرخ نمونه‌برداری لمسی 360 هرتز بهره می‌برد. در کنار تجربه بصری جذاب، وجود جک 3.5 میلی متری هدفون و موتور لرزشی 4 بعدی «هپتیک فیدبک» هم باعث می‌شود، بازیکن هر چه بیشتر در فضای بازی غرق شده و از آن لذت ببرد.

بررسی کوتاه اینفینیکس جی تی 10 پرو

اینفینیکس جی تی 10 پرو انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین کرده و از سیستم دور زدن باتری هم پشتیبانی می‌کند. به این معنی که با استفاده از شارژر USB Power Delivery 3.0 می‌توان گوشی را به برق وصل کرده و استفاده کرد. در این حال، باتری از مدار خارج شده و انرژی مستقیماً از طریق شارژر تأمین می‌شود. این ویژگی باعث کاهش تولید حرارت در حین بازی و همچنین افزایش عمر باتری می‌شود. برای شارژ کردن باتری هم، اینفینیکس جی تی 10 پرو از شارژرهای PD با حداکثر توان 45 وات پشتیبانی می‌کند.

در مجموع، اینفینیکس جی تی 10 پرو یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه و بسیار جذاب است که می‌تواند علاقه‌مندان بازی‌های موبایلی را هیجان‌زده کند. اگر گوشی‌هایی مانند سری رد مجیک و یا راگ فون به نظرتان گران می‌آیند، می‌توانید محصول اینفینیکس را نیز در بین گزینه‌های خرید خود قرار دهید و مطمئناً از بسیاری جهات از آن راضی خواهید بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا