هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه رد مجیک 8 اس پرو؛ یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیا وارد شد

بررسی کوتاه رد مجیک 8 اس پرو؛ یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ
دنیا وارد شد

گوشی‌های گیمینگ مدت‌هاست که به عنوان یک ابزار ویژه برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی در دسترس هستند و تمرکز سازندگان در این مدل‌ها بیشتر بر روی قدرت پردازنده، حافظه رم، نمایشگر، باتری و البته سیستم خنک کننده است. تاکنون شرکت‌های زیادی اقدام به تولید و عرضه گوشی‌های گیمینگ کرده‌اند، اما آن‌هایی که توانسته‌اند به موفقیت‌های قابل توجه دست پیدا کنند، انگشت‌شمار بوده‌اند. کمپانی چینی نوبیا یکی از این شرکت‌ها است که با معرفی سری رد مجیک توانسته نظر مثبت گیمرها را به خود جلب کند و سال‌هاست که به تولید این سری ادامه می‌دهد.

جدیدترین محصول در سری رد مجیک که به تازگی نسخه جهانی آن نیز رونمایی شده، رد مجیک 8 اس پرو (Red Magic 8S Pro) می‌باشد که تنها با فاصله یک هفته‌ای از عرضه در چین، به زودی قرار است در آمریکای شمالی، اروپا، بریتانیا، سنگاپور و مکزیک هم در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد و به مرور شاهد گسترش مناطق عرضه ان نیز خواهیم بود. به همین مناسبت در ادامه قصد داریم،‌ نگاهی اجمالی به این گوشی داشته و یک بررسی کوتاه از آن انجام دهیم. پس با ما در دیجی رو همراه باشید.

بررسی کوتاه رد مجیک 8 اس پرو

مهمترین تفاوتی که بین این مدل و مدل چینی وجود دارد مربوط به سرعت شارژ است. به این معنی که نسخه جهانی رد مجیک 8 اس پرو با یک شارژر 65 وات عرضه می‌شود، در حالی که مدل چینی قابلیت شارژ با توان 80 وات را داشته و شارژری با همین توان را در داخل جعبه خود دارد. یک قاب پلاستیکی و یک کابل USB قرمز دیگر اقلام موجود در بسته‌بندی رد مجیک 8 اس پرو هستند.

نوبیا در طراحی رد مجیک 8 اس پرو به همان سبک طراحی مربعی و زاویه‌دار سری وفادار مانده است. نسخه‌ای که ما در اینجا مورد بررسی قرار داده‌ایم، مدل پلاتینیوم با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است. اما یک مدل با نام Aurora و با همین مشخصات و همچنین یک مدل موسوم به Midnight نیز وجود دارد که از 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

بررسی کوتاه رد مجیک 8 اس پرو

واقعیت این است که رد مجیک 8 اس پرو در عین ساده بودن، طراحی بسیار زیبایی داشته و بدنه آن کاملاً خوش ساخت است. چارچوب گوشی از فلز و به صورت مات می‌باشد، در حالی پنل پشتی از جنس آلومینیوم بوده و به صورت دایره‌ای براش خورده است. این ویژگی‌ها ظاهری بسیار تمیز و متمایز را به رد مجیک 8 اس پرو را بخشیده که حتی تاحدودی متفاوت از رویکرد اخیر خود شرکت نوبیا در طراحی گوشی‌های گیمینگ می‌باشد. در واقع، این محصول به طور کلی شبیه به گوشی‌های غیرگیمینگ است و شاید شرکت سازنده به این طریق خواسته طیف خریداران را گسترش داده و افرادی را که به بازی کردن علاقه‌مند نیستند را هم ترغیب به خرید کند.

البته، گیمرها زیاد هم نگران طراحی ساده گوشی نباشند. چرا که نورپردازی RGB که این روزها لازمه هر دستگاه گیمینگی می‌باشد، در اینجا هم در پشت بدنه وجود دارد و می‌توان آن را با 16.8 میلیون رنگ و 4096 سطح روشنایی شخصی‌سازی کرد. همچنین، کلید ویژه رد مجیک هم روی بدنه تعبیه شده که به کمک آن می‌توان گوشی را در حالت بازی قرار داد و بدون مزاحمت و با تمام توان اقدام به بازی کردن نمود. کلیدهای تریگر هم که در کناره بدنه تعبیه شده‌اند و در هنگام گرفتن گوشی به صورت افقی همان عملکرد کلیدهای L و R پلی استیشن را دارند، بازی کردن با گوشی را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

بررسی کوتاه رد مجیک 8 اس پرو

بعد از ویژگی‌های ظاهری، اکنون نوبت به بررسی مشخصات سخت افزاری می‌رسد. علاوه بر 16 گیگابایت حافظه رم که در بالا اشاره کردیم، می‌توان 8 گیگابایت از حافظه داخلی را هم به رم اختصاص داده و به اجرای سریع‌تر و روان‌تر بازی‌ها کمک کرد. همچنین، نوبیا برای پردازش اطلاعات در این گوشی گیمینگ به سراغ یک نسخه ویژه و بهبود یافته از اسنپدراگون 8 نسل 2 رفته که کلاک هسته بالاتری داشته و حداکثر فرکانس آن به 3.36 گیگاهرتز می‌رسد. همچنین سیستم خنک کننده نیز در این مدل ارتقاء یافته و شرکت سازنده از آن به عنوان ICE 12 یاد می‌کند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که دارای ساختار مجرای جدید، ژل خنک کننده و صفحه خنک کننده محفظه بخار بزرگ‌تر با وسعت 2068 میلی متر مکعب بر روی باتری باشد. علاوه بر این، یک لایه گرافن نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته تا آن را خنک کند.

صحبت از صفحه نمایش شد و باید اشاره کنیم که رد مجیک 8 اس پرو به یک نمایشگر امولد 6.8 اینچی با وضوح 1116 در 2480 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1300 نیت مجهز شده است. نرخ نمونه‌برداری لمسی 960 هرتز نیز در این صفحه نمایش بسیار خیره کننده است، اما با این بهترین نکته در مورد آن را می‌توان تعبیه دوربین سلفی در زیر پنل نمایشگر دانست. نوبیا رد مجیک 8 اس پرو با جدیدترین فناوری دوربین زیر نمایشگر با سیستم شفاف 7 لایه عرضه شده تا گیمرها را از شر بریدگی زشت و مزاحم بالای صفحه خلاص کند.

بررسی کوتاه رد مجیک 8 اس پرو

رد مجیک 8 اس پرو قرار است از تاریخ 27 ژوئیه (5 مرداد) رسماً وارد بازارهای جهانی شود. قیمت تعیین شده برای مدل 12/256 گیگابایتی این گوشی 649 دلار است و مدل‌های 16/512 گیگابایتی پلاتینیوم و Aurora هم به ترتیب با قیمت 779 دلار قابل تهیه خواهند بود.

در مجموع، با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری رد مجیک 8 اس پرو، می‌توان گفت این گوشی همچون همیشه یکی از بهترین مدل‌های گیمینگ بازار خواهد بود و می‌تواند دوست‌داران بازی‌های موبایلی را که به صورت حرفه‌ای اقدام به بازی کردن می‌کنند، به سمت خود جلب کند. آیا شما هم جزو این دسته از کاربران هستید؟ در صورتی که پاسخ‌تان مثبت است، آیا تمایلی به خرید رد مجیک 8 اس پرو خواهید داشت؟ لطفاً نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا