هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه هواوی پی 50 پاکت؛ یک گوشی تاشو با طراحی خاص

بررسی کوتاه هواوی پی 50 پاکت؛ یک گوشی تاشو با طراحی خاص

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در حالی که سامسونگ و موتورولا چند سالی است که گوشی‌های تاشو صدفی (گوشی‌هایی که به صورت عمودی تا می‌شوند) خود را عرضه کرده‌اند، هواوی تصمیم گرفت تا کمی بیشتر صبر کند و برای ورود به این حوزه جدید کاملاً آماده شود. صبری که بالاخره در ماه دسامبر 2021 پایان یافت و هواوی پی 50 پاکت (Huawei P50 Pocket) در چین عرضه شد. اکنون هم این گوشی راه خود را به بازارهای بین‌المللی باز کرده و در ادامه این مطلب قصد داریم تا مروری اجمالی بر ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری آن داشته باشیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

هواوی پی 50 پاکت

اول از همه از طراحی ظاهری هواوی پی 50 پاکت شروع می‌کنیم. با اینکه پیش از این شاهد عرضه گوشی‌های تاشو صدفی بوده‌ایم اما این گوشی طراحی خاص خود را دارد که آن را از سایر دستگاه‌های مشابه متمایز می‌کند. هواوی از طراحی شیشه‌ای سه‌بعدی خود استفاده کرده که بافت‌ها و شیارهایی نیز در آن دیده می‌شود. این بافت‌ها هم از لحاظ ظاهری باعث زیباتر جلوه کردن گوشی می‌شوند و هم در دست گرفتن آن را راحت‌تر کرده و مانع لیز خوردن می‌شوند.

هواوی پی 50 پاکت

هواوی در پرچمدارهای اخیر خود از طراحی دوربین خاصی با دایره بزرگ استفاده کرده که در پی 50 پاکت هم چنین طرحی را شاهد هستیم. البته، در اینجا دایره بالایی دوربین را در خود جای داده و دایره پایینی در واقع همان صفحه نمایش بیرونی 1 اینچی گوشی از نوع اولد است. هواوی پی 50 پاکت هم از لحاظ قدی بلندتر از گلکسی زد فلیپ 3 است و هم پهنای بیشتری دارد. در داخل جعبه این محصول نیز یک قاب پلاستیکی دو تکه، شارژر 40 وات و یک کابل قرار داده شده است.

هواوی پی 50 پاکت
هواوی پی 50 پاکت (چپ) و گلکسی زد فلیپ 3

بعد از باز کردن گوشی یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی از نوع اولد و با وضوح فول اچ دی پلاس را در اختیار داریم که نسبت ابعاد آن مشابه گوشی‌های معمولی و به صورت 21 به 9 است. این در واقع بزرگترین صفحه نمایشی است که تاکنون در گوشی‌های تاشو از این نوع دیده‌ایم و نکته جالب توجه اینکه هواوی با طراحی یک مکانیزم لولای منحصر به فرد و عالی توانسته تقریباً فاصله دو طرف گوشی را هنگام بسته شدن به صفر برساند. بنابراین، هم ابعاد گوشی کوچک‌تر شده و هم دیگر نگران نفوذ ذرات ریز به داخل آن نخواهیم بود.

هواوی پی 50 پاکت

نرخ تازه سازی نمایشگر 120 هرتز است که باعث می‌شود همه چیز کاملاً سریع و روان به نظر برسد. صفحه نمایش دایره‌ای بیرونی هم بسیار مفید است و می‌تواند اطلاعات مهم برنامه‌ها را به اطلاع کاربر برساند. در ضمن، هواوی ویجت‌هایی اختصاصی برای این نمایشگر طراحی کرده که امکان اسکن کردن کدهای QR، پخش موسیقی و حتی نقشه‌خوانی را فراهم می‌کند.

در بخش دوربین شاهد یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با لنز معادل 26 میلی‌متری در کنار یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 32 مگاپیکسلی با طیف فوق‌العاده هستیم که باعث بهبود رندر رنگ می‌شود. این دوربین سه‌گانه در روی کاغذ بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد و باید منتظر ماند و دید در عمل چه نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت.

هواوی پی 50 پاکت

هواوی برای پردازش اطلاعات در پی 50 پاکت از تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 (نسخه 4G) استفاده کرده و 8 گیگابایت حافظه رم نیز برای آن در نظر گرفته است. میزان فضایی هم که برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربر قرار داده شده از بین دو گزینه 256 و 512 گیگابایتی قابل انتخاب است. در بخش رابط کاربری و نرم افزار هم سیستم عامل EMUI 12 به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده و ظاهر و عملکرد آن دقیقاً مانند پی 50 پرو (P50 Pro) است.

هواوی پی 50 پاکت انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری تک سلولی با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت و توانایی شارژ 40 وات تأمین می‌کند. بنابراین، این گوشی هم از لحاظ ظرفیت باتری و هم از لحاظ سرعت شارژ، از گوشی‌های تاشوی رقیب جلوتر است. فعلاً این تمام چیزی است که در بررسی کوتاه پی 50 پاکت می‌توانیم اشاره کنیم و به نظر می‌رسد با یک گوشی تاشو خوب و باکیفیت از غول چینی روبرو هستیم. نظر شما چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند رقیبی جدی برای گلکسی زد فلیپ 3 و موتورولا ریزر باشد؟

بامن

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا