هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا؛ همان مدل سال گذشته با پردازنده و دوربین بهتر

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا؛ همان مدل سال گذشته با پردازنده و دوربین بهتر

سامسونگ بالاخره از پرچمدارهای جدید خود در سری گلکسی اس 23 رونمایی کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت این گوشی‌ها از لحاظ طراحی فرق چندانی با مدل‌های سال گذشته ندارند. با این حال، بهبودهایی که در بخش سخت افزاری انجام شده، همچنان طرفداران سامسونگ را ترغیب به ارتقاء گوشی هوشمندشان می‌کند. در بین سه مدل گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا، مدل اولترا از بقیه پیشرفته‌تر بوده و به خصوص دوربین آن در مقایسه با نسل گذشته بهبودهای خوبی داشته است. اگر دوست دارید بیشتر با مشخصات این گوشی هوشمند فوق العاده آشنا شوید در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا یک بررسی کوتاه از گلکسی اس 23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) داشته باشیم.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا
گلکسی اس 23 اولترا در جعبه خود هیچ چیزی غیر از ابزار خارج‌سازی سیم کارت ندارد!

مطابق معمول همیشه، بررسی کوتاه خود را با مرور محتویات جعبه بسته‌بندی آغاز می‌کنیم. گلکسی اس 23 اولترا در جعبه خود تنها یک ابزار خارج‌سازی سیم کارت دارد و دیگر هیچ! بله، هیچ خبری از شارژ، قاب و حتی کابل نیست و همه این‌ها را باید به صورت جداگانه خریداری کنید. جالب است سامسونگ که روزی اپل را به خاطر حذف شارژر از جعبه گوشی‌های آیفون مسخره می‌کرد، اکنون همان یک کابل ناقابل را هم از جعبه محصولاتش حذف کرده است! طبق معمول، کمک به حفظ محیط زیست، شعار شرکت بوده اما کسی جوابگو نیست که چرا بعد از حذف متعلقات، قیمت تمام شده گوشی هیچ تغییری نمی‌کند!

البته، کسانی که گلکسی اس 23 اولترا را پیش خرید کنند، یک شارژر 25 وات رایگان هم دریافت می‌کنند که این مسئله تاحدودی جبران مافات کرده و می‌تواند دل هواداران را به دست آورد.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا
گلکسی اس 23 اولترا در کنار اس 23 و اس 23 پلاس

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ از سال گذشته قلم اس پن را هم به مدل اولترا از گوشی‌های گلکسی اس اضافه کرده تا به این ترتیب، جای خالی سری محبوب نوت را پر کند. امسال هم قلم اس پن به عنوان بخشی از تجربه کاربری گلکسی اس 23 اولترا حضور پررنگی دارد اما باید اشاره کنیم که این قلم هیچ فرقی نسبت به مدل سال گذشته نکرده و سامسونگ دقیقاً همان قلم را به کار گرفته است. بنابراین، اگر به امید بهبود قابلیت‌ها و کیفیت قلم اس پن به سمت گلکسی اس 23 اولترا می‌روید، باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا
گلکسی اس 23 اولترا در کنار اس 23 و اس 23 پلاس

گلکسی اس 23 اولترا با صفحه نمایش 6.8 اینچی خود بزرگ‌ترین مدل در سری اس 23 محسوب می‌شود و حاشیه‌های باریک و عدم وجود انحنا در گوشه‌ها باعث شده تا فضای کار بیشتر و گسترده‌تری پیش روی مخاطب قرار بگیرد و کار کردن با قلم نیز روی آن آسان‌تر باشد. پنل نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2x با وضوح تصویری 1440 در 3088 پیکسل و حداکثر روشنایی 1750 نیت است و نرخ تازه‌سازی هم بسته به محتوای پخش شده، می‌تواند به شکل خودکار ​​از 1 تا 120 هرتز تغییر کند.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا
گلکسی اس 23 اولترا (راست) در کنار گلکسی اس 22 اولترا (چپ)

با کنار هم قرار دادن دو گوشی گلکسی اس 23 اولترا و گلکسی اس 22 اولترا به خوبی می‌بینیم که دقیقاً همان طراحی سال گذشته امسال هم تکرار شده است. تنها تفاوت‌های جزئی که می‌توان اشاره کرد، عریض‌تر شدن لبه‌ها و کاهش بسیار جزئی انحنای کناره‌های نمایشگر است که باعث می‌شوند در دست گرفتن گوشی نسبتاً راحت‌تر شود. البته، این تغییرات بسیار جزئی و ناملموس هستند و اگر دو گوشی را در کنار هر قرار ندهید، متوجه آن نخواهید شد. تغییر بعدی به دوربین پشتی مربوط می‌شود که در آن لنزها کمی بزرگ‌تر شده‌اند و در نتیجه، برجستگی آن‌ها نیز تاحدودی بیشتر شده است.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا
گلکسی اس 23 اولترا (راست) در کنار گلکسی اس 22 اولترا (چپ)

اما همان‌طور که گفتیم، بزرگ‌ترین تغییرات به داخل بدنه و بخش سخت افزاری مربوط می‌شوند. از جمله اینکه پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 جای خود را به اسنپدراگون 8 نسل 2 داده و به جای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی نیز از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 استفاده شده است. با این حال، دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا کنار گذاشته شده و به جای آن از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده شده که در هر سه مدل گلکسی اس 23 مشترک است. نیازی به گفتن نیست که سیستم عامل اندروید 13 نیز به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده است.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا

در مجموع، می‌توان گفت گلکسی اس 23 اولترا همان گلکسی اس 22 اولترا با پردازنده قدرتمندتر و دوربین اصلی بهتر است. در واقع، سامسونگ هیچ زحمت خاصی برای ساخت یک گوشی پرچمدار جدید نکشیده و تنها با تغییر دو قطعه کلیدی قصد دارد تا طرفداران مدل اولترا را ترغیب به تعویض گوشی‌شان کند! حتی قلم اس پن هم که در هر نسل معمولاً با بهبودها و پیشرفت‌های همراه می‌شد، این بار بدون کوچک‌ترین تغییری از اس 22 اولترا به اس 23 اولترا منتقل شده است. با تمام این تفاسیر و از آنجایی که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین 108 مگاپیکسلی همچنان جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند، به نظر نمی‌رسد تعویض گلکسی اس 22 اولترا با گلکسی اس 23 اولترا برای اغلب کاربران تصمیم عاقلانه‌ای باشد. حتی کسانی هم که بین خرید این دو مدل مردد شده‌اند، باید بدانند که با عرضه مدل جدید، می‌توان مدل سال گذشته را با قیمت کمتری تهیه کرد در حالی که چیز زیادی را از دست نخواهید داد!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا