هاست پرسرعت
تکنولوژی

برنامه چت گروهی Microsoft Teams به رکورد 300 میلیون کاربر رسید

برنامه چت گروهی Microsoft Teams به رکورد 300 میلیون کاربر رسید

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که پلتفرم کار گروهی و برنامه مدیریت تیم این شرکت موسوم به «مایکروسافت تیمز» (Microsoft Teams)، با پشت سر گذاشتن 300 میلیون کاربر فعال ماهانه، به نقطه عطف جدیدی دست یافته است. این خبر دیروز توسط مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا و در جریان گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی 2023 اعلام شد. رسیدن به 300 میلیون کاربر فعال ماهانه، رشد قابل توجه و محبوبیت مستمر Microsoft Teams را نشان می‌دهد که امروزه به ابزاری حیاتی برای کسب‌وکارها و افراد عادی در سراسر جهان بدل شده است. همانطور که نادلا هم اشاره کرد، استفاده از Teams در بالاترین حد خود قرار دارد و این پلتفرم موفق شده در تمامی بخش‌ها از جمله کار گروهی، چت، جلسات و تماس، سهم قابل توجهی داشته باشد.

مایکروسافت هوش مصنوعی مولد را با Teams ادغام کرده است

این خبر درست پس از آن اعلام می‌شود که در گزارش‌های اخیر گفته شده مایکروسافت در نظر دارد برنامه Teams را از مجموعه ابزارهای اداری خود در بسته آفیس در اروپا جدا کند تا از تحقیقات قانون ضد انحصار یا آنتی تراست در مورد آن جلوگیری کند. در حالی که این شرکت اعلام کرده برای برطرف کردن نگرانی‌های مقامات اتحادیه اروپا آماده ارائه «راه حل‌های عملی» است، باید دید که مایکروسافت چه اقداماتی را برای مدیریت این وضعیت انجام خواهد داد.

Microsoft Teams

با این وجود، هیچ نشانه‌ای از اینکه مایکروسافت بخواهد در مورد Teams محتاطانه عمل کند وجود ندارد و حتی اخیراً اعلام شده که نسخه جدید این برنامه برای رایانه‌های دسکتاپ ویندوزی اواخر سال 2023 منتشر و عملکرد سریع‌تری را ارائه خواهد کرد. همچنین، Microsoft Teams به زودی و به همراه سایر ابزارهای موجود در بسته آفیس، ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را از طریق Microsoft 365 Copilot دریافت خواهد کرد.

در حالی که اشتراک پولی Teams Premium در حال حاضر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند خلاصه‌نویسی هوشمند را ارائه می‌دهد، اما اضافه شدن Copilot مطمئناً Teams را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. نادلا در گزارش مالی اخیر مایکروسافت خاطرنشان کرده که در حال حاضر هزاران مشترک پولی برای Teams Premium ثبت‌نام کرده‌اند، که حاکی از تقاضای رو به رشد برای ابزارهای همکاری پیشرفته است.

پس از پشت سر گذاشتن تجربه همه‌گیری ویروس کرونا و در شرایطی که این روزها جهان به انطباق با شرایط جدید کار از راه دور و ایجاد محیط‌های کاری ترکیبی روی آورده، Teams موقعیت خوبی دارد تا یک پلتفرم پیشرو برای ایجاد ارتباط و همکاری بین اعضای تیم‌ها باشد. رسیدن به رکورد 300 میلیون کاربر فعال ماهانه بدون شک چشمگیر است و همه ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم در ماه‌ها و سال‌های آینده این پلتفرم قدرتمند چگونه تکامل خواهد یافت و به خصوص استفاده از فناوری هوش مصنوعی چه تحولی در آن ایجاد خواهد کرد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا