هاست پرسرعت
تکنولوژی

بهترین زبان های برنامه نویسی کدام است؟

بهترین زبان های برنامه نویسی کدام است؟

انتخاب بهترین زبان های برنامه نویسی احتمالاً سخت‌ترین کاری است که افراد فعال در حوزه نرم‌افزار باید آن را انجام دهند. در واقع دشوارترین بخش برنامه‌نویسی آن است که محل شروع یادگیری برنامه ‌نویسی را انتخاب کنید. امروزه چندین مدل مختلف زبان برنامه‌نویسی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و پیچیدگی‌های خاص خود هستند.

خوشبختانه پس از آغاز راه این امکان برای شما به وجود می‌آید که با بررسی بهترین زبان های برنامه نویسی، گزینه‌ای را انتخاب کنید که با نیازهای شما همخوانی داشته باشد. در واقع می‌توانید به سراغ زبانی بروید که برای اهداف شما یکسان است. توجه به همین امر موجب می‌شود در ادامه راه برنامه نویسی خود نیز به مشکل خاصی برخورد نکنید.

در این متن قصد داریم به نه تا از بهترین زبان های برنامه نویسی بسیار رایج در زمینه‌های مختلفی همچون توسعه وب، برنامه‌نویسی موبایل، گیم و… بپردازیم. اگر به دنبال یادگیری یک زبان مناسب هستید، توصیه می‌کنیم ادامه متن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

جاوا اسکریپت، اولین گزینه از بهترین زبان های برنامه نویسی

در ابتدای بررسی بهترین زبان های برنامه نویسی باید به جاوا اسکریپت بپردازیم. امروزه به دلیل افزایش میزان تقاضا به‌منظور ساخت برنامه‌های کاربردی تحت وب، یاد گرفتن زبان جاوا اسکریپت به یک ضرورت بسیار مهم تبدیل شده است. در واقع انجام چنین اموری بدون یادگیری این زبان واقعاً غیرممکن به نظر می‌رسد.

بر طبق آمارهای ارائه شده توسط stack overflow در سال ۲۰۲۲، زبان جاوا اسکریپت دوباره برای دهمین سال متمادی از سوی برنامه‌نویسان به‌عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی شناخته شده است. بیشتر از شصت درصد کل شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مربوطه گفتند که در سال ۲۰۲۲ حداقل یک بار از جاوا اسکریپت استفاده کرده‌اند.

امروزه ثابت شده است که استفاده از جاوا  اسکریپت، html و css به‌عنوان بهترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب لازم هستند. بسیاری از وب‌سایت‌های کاربردی خاصی که روزانه به آن سر می‌زنید مانند جیمیل، یوتیوب و حتی توییتر به‌منظور ساخت صفحات تعاملی خود از این زبان استفاده می‌کنند.

زبان جاوا اسکریپت از زبان‌‌های فرانت اند محسوب شده و روی مرورگر شما اجرا می‌شود؛ البته امکان استفاده از آن به‌منظور ساخت برنامه‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌هایی همچون لینوکس، سان او اس، مک او اس و حتی ویندوز نیز وجود دارد (با استفاده از node.js).

بهترین زبان های برنامه نویسی کدام است؟

sql، یکی دیگر از بهترین زبان های برنامه نویسی

از sql در کنار زبان برنامه‌نویسی پایتون برای استفاده از داده‌ها در برنامه‌های موسوم به web applications بهره می‌برند. امروزه sql یک انتخاب عالی برای ذخیره، استخراج و حتی تغییر داده‌های موجود در یک دیتابیس محسوب می‌شود. همین امر منجر به آن شده است که این مورد نیز از جمله بهترین زبان های برنامه نویسی به شمار آید.

یادگیری sql به معنای یادگیری زبان مربوط به برنامه‌نویسی پایگاه‌داده است و به همین دلیل باید یک‌سری نشانه‌گذاری‌های خاص دررابطه‌با این گزینه از بهترین زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید. افرادی که به دنبال برنامه‌نویسی در پلتفرم‌های اجتماعی و یا ابزارهای پخش موسیقی آنلاین هستند باید حتماً به سراغ sql بروند. افراد حرفه‌ای‌تر نیز می‌توانند از این زبان برای موارد خاصی همچون database administrator، آنالیز کننده داده و حتی مهندس qa نهایت استفاده را ببرند.

Sql یک انتخاب عالی برای پایگان داده‌ها است
Sql یک انتخاب عالی برای پایگان داده‌ها است

پایتون، محبوب‌ترین گزینه در بین بهترین زبان های برنامه نویسی

پایتون را می‌توان مهم‌ترین گزینه از لیست بهترین زبان های برنامه نویسی دانست. این زبان از جمله زبان‌های سینتکس شهودی (دارای لغات انگلیسی) به شمار می‌آید. به دلیل ساده بودن، یک انتخاب عالی برای مبتدیان محسوب می‌شود (در کنار زبان جاوا).

دقیقاً مثل جاوا، پایتون نیز دارای برنامه‌های کاربردی مختلفی است که موجب می‌شود برنامه‌نویس بتواند از نهایت توانایی و خلاقیت خود استفاده کند. شاید همین موضوع آن را در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی قرار داده است. به‌عنوان‌مثال، اگر به بک‌اند علاقه دارید می‌توانید به سراغ «جنگو» بروید. جنگو در پایتون نوشته شده است و برخی از سایت‌های بزرگ همچون اسپاتیفای و اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، حتی در مباحث مربوط به محاسبات علمی و ریاضیات نیز از بسته‌های این زبان با نام‌های numpy و همچنین scipy بهره می‌برند. در موارد دیگری همچون یادگیری ماشینی از بسته‌های دیگری همچون pytorch و tensorflow استفاده می‌شود. همین موارد موجب شده است تا افراد حاضر در حوزه علم نیز به یادگیری زبان پایتون علاقه‌مند شوند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی یاد کنند.

سویفت، بهینه ‌یافته‌ترین گزینه در بین بهترین زبان های برنامه نویسی

این گزینه از بهترین زبان های برنامه نویسی توسط شرکت اپل توسعه‌یافته است؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به توسعه اپلیکیشن برای محصولات مختلف شرکت اپل هستید، یادگیری این زبان انتخاب مناسبی برای شما به نظر می‌رسد. این زبان در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شد. زبان سویفت را می‌توان از جمله زبان‌های جدید در دنیای برنامه‌نویسی دانست. این زبان یکی از بهینه‌ترین گزینه‌ها در بین بهترین زبان های برنامه نویسی محسوب می‌شود.

در واقع زبان سویفت به طور کامل برای توسعه برنامه‌های ios بهینه شده است. همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل ios علاوه بر آیفون و آیپد بر روی موارد دیگری همچون watchos و حتی tvos نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل برای سال‌های متمادی به‌عنوان رهبر تکنولوژی به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ بنابراین بهتر است نسبت به یادگیری این زبان نیز اقدام کنید؛ ‌ زیرا به‌منظور توسعه اکثر اپلیکیشن‌های مربوط به این دستگاه‌های این شرکت باید به سراغ این زبان از لیست بهترین زبان های برنامه نویسی بروید.

روبی یک انتخاب عالی در بین بهترین زبان های برنامه نویسی

زبان روبی (به لاتین:  Ruby) یکی دیگر از بهترین زبان های برنامه نویسی برای سال 2022 محسوب می‌شود. از این زبان معمولاً به‌منظور توسعه وب استفاده می‌کنند. پایه و اساس آن برای توسعه بخش ruby rails در توسعه فریم‌ورک برنامه‌های وب است. بسیاری از افراد مبتدی به دلیل وجود یک جامعه کاربری بسیار صمیمانه زبان روبی را به‌عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی انتخاب می‌کنند. در واقع علت اصلی گرایش به این زبان برنامه نویسی نیز همین مورد محسوب می‌شود.

یکی از ضرب‌المثل‌های مربوط به این جامعه می‌گوید که «چون matz خوب است پس ما هم خوب هستیم». مخترع اصلی این زبان را یوکی هیرو ماتسوموتو می‌دانند و همه کاربران سعی می‌کنند تا از مهربانی و رفتار محتاطانه وی الگوبرداری کنند. این مورد خود یکی دیگر از دلایل قرار‌گیری این زبان در فهرست بهترین زبان های برنامه نویسی به شمار می‌آید.

اگرچه این زبان دارای جامعه کاربری بسیار محترم و فعالی است، اما حتی کسب‌وکارهای بزرگ نیز به استفاده از آن روی آورده‌اند. موارد بزرگی همچون ایر بی اند بی، بلومبرگ و… از جمله مواردی به شمار می‌آیند که برنامه‌های مختلف خود را به‌وسیله ruby on rails تهیه کرده‌اند.

سی‌شارپ؛ بازی‌سازی با بهترین زبان های برنامه نویسی

سی‌شارپ همانند سی پلاس پلاس از جمله زبان‌های شی گرا در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی محسوب می‌شود و بر اساس زبان سی تولید شده است. سازنده اصلی این زبان شرکت مایکروسافت است که آن را به‌عنوان بخشی از فریم ورت مربوط به دات‌نت طراحی کرد تا بتوان به‌وسیله این زبان برنامه‌های ویندوزی ساخت.

به این دلیل که زبان سی‌شارپ به‌عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی از زبان سی درست شده است، اگر با زبان‌های متصل به زبان سی آشنایی دارید، احتمالاً یادگیری این زبان نیز برایتان بسیار راحت خواهد بود. از این زبان علاوه بر توسعه برنامه‌های ویندوزی به‌منظور توسعه برنامه‌های مختلفی بر روی پلتفرم موسوم به Xamarin نیز استفاده می‌کنند. این موضوع نیز خود یکی از دلایل است که موجب شده تا این زبان نیز در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی قرار گیرد.

همه افرادی که به واقعیت مجازی یا vr علاقه دارند نیز باید نسبت به یادگیری این زبان از بین بهترین زبان های برنامه نویسی اقدام کنند. سی‌شارپ یک انتخاب عالی برای تولید بازی‌های سه‌بعدی و دوبعدی محسوب می‌شود. در موتور بازی‌سازی unity نیز از همین زبان بهره‌ می‌گیرند.

سخن پایانی

شما پس از انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی مناسب باید به سراغ منابعی بروید که بتوانید از آن‌ها به منظور یادگیری هرچه بیشتر زبان مدنظر استفاده کنید. نیک‌آموز به عنوان برترین مرجع آموزش برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف با سابقه‌ای بیش از ده سال، در این زمینه شما را همراهی می‌کند. بهره‌گیری از برترین متخصصان موجب شده است تا هم کاربران حرفه‌ای و هم‌کاربران ساده ما را انتخاب کنند.

انتخاب بهترین زبان های برنامه نویسی برای افرادی که در ابتدای راه هستند بسیار حیاتی است. شما سفر برنامه‌نویسی خود را پس از انتخاب زبان مدنظرتان آغاز می‌کنید و به همین دلیل مهم است به این موضوع توجه کاملی داشته باشید. همان‌طور که گفته شد زبان انتخابی شما باید تمام نیازهایتان را به طور کامل پوشش دهد.

چرا باید به سراغ نیک‌آموز برویم؟

نیک ‌آموز بیش از ده سال مرجع اصلی آموزش محبوبترین زبان های برنامه نویسی بوده است. تفاوتی ندارد که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و یا حتی سطح دانش شما در برنامه‌نویسی چقدر است؛ زیرا در هر شرایطی نیک آموز به شما کمک می‌کند تا به راحتی زبان برنامه نویسی مورد نظر و مناسب خود را بیاموزید و به سوی مرحله بعدی گام بردارید. همین امروز با انتخاب دوره‌های‌ آموزشی نیک‌آموز و انتخاب یکی از محبوبترین زبان های برنامه نویسی آینده خود را بسازید!

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا