هاست پرسرعت
تکنولوژی

تاثیر اخبار فارکس در بازار؛ آموزش تحلیل تاثیر اخبار فارکس

تاثیر اخبار فارکس در بازار؛ آموزش تحلیل تاثیر اخبار فارکس

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

اخبار فارکس، علاوه بر تغییرات قیمت در ارزها، ذهنیت سرمایه گذاران این بازار را تحت تاثیر قرار داده و منجر به گرفتن تصمیمات معاملاتی متفاوتی توسط این افراد می‌شود. بنابراین برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق در بازار فارکس، علاوه بر تسلط بر تحلیل تکنیکال باید اخبار اقتصادی و سیاسی فارکس را هم زیر نظر گرفت. تحلیل فاندامنتال یا بنیادی فارکس که از تجزیه و تحلیل این اخبار و ارقام اقتصادی به دست می‌آید، راهی مطمئن برای رسیدن به موفقیت در این بازار بین‌المللی است.

آیا می توان با اخبار فارکس معامله کرد؟

بسیاری از سرمایه گذاران که به تحلیل فاندامنتال فارکس مسلط هستند، سعی می‌کنند برای کسب پول بیشتر، با اخبار فارکس معامله کنند. اخبار مهم فارکس، پتانسیل بسیاری برای ایجاد حرکات بزرگ و تغییرات قیمت جفت ارزها در این بازار دارند. به همین دلیل است که افراد حرفه‌ای در تلاش هستند تا تاثیر اخبار منتشر شده فارکس را به درستی پیشبینی کنند و با این کار در جهت درستِ معامله (خرید یا فروش) وارد بازار شوند.

معامله کردن با اخبار فارکس برای سرمایه گذاران مسلط به تحلیل بنیادی با سود همراه خواهد بود اما باید به برخی از خطرات آن هم اشاره کنیم. در زمان انتشار اخبار معمولا اسپرد (تفاوت قیمت خرید و فروش) معاملات و نوسانات قیمت بیشتر می‌شود پس به هنگام معامله کردن باید حتما به این مسائل توجه کنید. با این حال می‌توان با معامله جفت ارزهای ماژور یا اصلی که اسپرد کمتری نسبت به سایر جفت‌ارزها دارند، خطر واید شدن یا بیشتر شدن اسپرد را کمتر کرد.

کدامیک از اخبار فارکس ارزش معامله کردن دارند؟

به طور کلی می‌توان گفت اخبار فارکس به دو شکل کوتاه‌مدت و بلندمدت در قیمت تاثیر می‌گذارند. اگر به دنبال نوسانات قیمت در کوتاه‌مدت هستید، بهتر است به اخبار اقتصادی آمریکا توجه کنید. از آنجایی که دلار آمریکا، سهم عمده‌ای از معاملات در بازار فارکس را به خود اختصاص داده است، پیگیری اخبار اقتصادی و سیاسی آمریکا و تحلیل قیمت بر مبنای آن می‌تواند در رسیدن به سودهای کوتاه مدت موثر واقع شود.

به طور کلی اطلاعات مربوط به نرخ بهره، نرخ تورم و رشد اقتصادی مهمترین اخبار فارکس به حساب می‌آیند. بنابراین به هنگام انجام تحلیل فاندامنتال یا معامله با اخبار باید به دنبال موارد زیر باشید:

  1. تصمیمات مربوط به نرخ بهره
  2. شاخص خُرده فروشی
  3. تورم (قیمت مصرف‌کننده یا قیمت تولید‌کننده)
  4. بیکاری
  5. تولید ناخالص داخلی (GDP)
  6. تراز تجاری
  7. و … .

آیا اخبار سیاسی بر فارکس تاثیر می‌گذارند؟

اخبار فارکس شامل دو دسته اقتصادی و سیاسی می‌شود. با این که تعداد شاخص‌های اقتصادی در این اخبار بیشتر است اما خبرهای سیاسی مثل جنگ، بلایای طبیعی، انتخابات، ناآرامی‌های سیاسی و … نیز در بازار فارکس تاثیرگذار هستند.

چطور می توان از اخبار فارکس در معاملات استفاده کرد؟

تاثیر اخبار فارکس در بازار؛ آموزش تحلیل تاثیر اخبار فارکس

برای انجام معاملات در فارکس با توجه به اخبار، دو روش وجود دارد:

  • گرایش جهت‌دار
  • گرایش غیرجهت‌دار

گرایش جهت‌دار؛ اگر اخبار فارکس را پیگیری کرده باشید، می‌دانید که قبل از انتشار ارقام داده‌های اقتصادی، اعداد پیشبینی شده آنها منتشر می‌شود. برخی از سرمایه گذاران فارکس، بر اساس همین پیشبینی‌ها معاملات خود را انجام داده و منتظر انتشار ارقام اصلی نمی‌شوند. برای مثال فرض کنید نرخ بیکاری در آمریکا هم اکنون 7 درصد است اما در پیشبینی‌هایی که برای ماه آینده انجام شده، نرخ بیکاری 8 درصد تخمین زده شده است. این مساله یعنی کاهش ارزش دلار. بنابراین عده‌ای شروع به فروش دلار کرده تا بتوانند زودتر از بقیه و به واسطه این خبر، سود کنند.

  • نکته مهم این است که به پیشبینی‌های موجود در اخبار فارکس هم دقت کنید.

گرایش غیر جهت‌دار؛ در این روش، معامله‌گران می‌دانند که با انتشار اخبار، حرکت بزرگی در بازار رخ می‌دهد اما نمی‌توانند جهت آن (افزایش یا کاهش قیمت) را پیشبینی کنند. در چنین شرایطی این معامله‌گران برای معامله در هر کدام از جهت‌ها خود را آماده می‌کنند تا از حرکت شارپی که احتمال بالایی برای وقوع دارد، به نفع خود استفاده کنند.

چه نکاتی بیشترین اهمیت را در بررسی اخبار فارکس دارند؟

هر کدام از شاخص‌های اقتصادی موجود در اخبار فارکس و تقویم اقتصادی فارکس، تاثیر متفاوتی بر قیمت جفت ارزها دارد. در واقع با استفاده از دانش تحلیل فاندامنتال، می‌توانید چگونگی این تاثیرگذاری را به راحتی تشخیص دهید.

اگر به دنبال اخباری که باعث ایجاد حرکات نسبتا بزرگ در بازار می‌شوند، هستید به هنگام بررسی خبرها باید به موارد زیر دقت کنید:

  • تغییرات در سیاست بانک مرکزی (سیاست پولی)
  • تغییرات در سیاست دولت (سیاست مالی)
  • نتایج غیرمنتظره به هنگام انتشار داده‌های اقتصادی
  • اخبار سیاسی ناگهانی یا توئیت‌های سیاسی افراد تاثیرگذار در اقتصاد جهان

آگاهی به موقع از چنین خبرهایی به شما کمک می‌کند که در جهت درست معامله در بازار فارکس قرار بگیرید.

نحوه تفسیر داده‌های اقتصادی موجود در اخبار فارکس چگونه است؟

در ادامه، برای آگاهی از تاثیر مهم اخبار فارکس بر بازار جفت ارزهای خارجی، به رابطه تعدادی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار بر بازار فارکس می‌پردازیم.

نرخ بهره؛ به طور کلی هر چه نرخ بهره یک کشور بالاتر باشد، ارزش ارز آن کشور بیشتر می‌شود. برای مثال، بالا رفتن نرخ بهره آمریکا در ماه‌های اخیر، باعث بیشتر شدن ارزش دلار شده است.

نرخ تورم؛ به طور کلی هر چه میزان نرخ تورم یک کشور بیشتر شود به معنای ضعیف‌تر شدن اقتصاد آن کشور است. در چنین حالتی ارزش ارز آن کشور کاهش پیدا می‌کند.

تولید ناخالص داخلی (GDP)؛ این شاخص، میزان تولید کل کالاها و خدمات در داخل یک کشور را در یک زمان مشخص نشان می‌دهد. از این شاخص برای تحلیل تراز تجاری کشورها و بررسی وضعیت سلامت اقتصادی آنها استفاده می‌شود.

شاخص خُرده فروشی؛ این شاخص، کل دریافتی مغازه‌های خُرده فروشی یک کشور در یک زمان مشخص را نشان می‌دهد. از این گزارش برای تعیین الگوی مخارج مصرف‌کنندگان، ارزیابی وضعیت اقتصادی یک کشور و … استفاده می‌شود.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI از این شاخص می‌توان برای قیمت‌گذاری در یک کشور و اندازه‌گیری تورم استفاده کرد. از آنجایی که شاخص cpi، می‌تواند منجر به تغییراتی در سیاست‌های پولی بانک مرکزی شود، معامله‌گران بازار فارکس، اخبار مربوط به آن را در کنار سایر خبرها پیگیری می‌کنند چون با تغییر سیاست‌های پولی بانک مرکزی، احتمال کاهش یا افزایش ارز یک کشور وجود خواهد داشت.

داده‌های اقتصادی بسیار بیشتر از موارد بالا هستند و شما می‌توانید از طریق پیگیری اخبار فارکس، از تغییرات همه آنها باخبر شوید و به نفع معاملات خود در بازار فارکس از آنها استفاده کنید. در نهایت باید گفت اخبار فارکس، بر قیمت جفت ارزها تاثیر می‌گذارند به همین علت باید تا جای ممکن از طریق مراجع معتبر این اخبار را دنبال و تفسیر کرد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا