هاست پرسرعت
تکنولوژی

تاثیر سئو در دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

تاثیر سئو در دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

دیجیتال مارکتینگ جزء جدایی ناپذیر کسب و کارهای آنلاین است. کسب و کارهای اینترنتی به کمک بازاریابی دیجیتال و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مختلف، ترافیک ورودی خود را افزایش می دهند و در نتیجه فروش و درآمد خود را افزایش می دهند. یکی از دلایل افزایش تقاضای دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ، افزایش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و نیاز آنها به دیجیتال مارکتر است.

یکی از مهمترین کانال های دیجیتال مارکتینگ که شما باید به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه ای به آن مسلط باشید سئو نام دارد. سئو (SEO) به معنی بهینه سازی موتور جستجو است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی سرمایه گذاری های بلند مدت در آن انجام می دهند. در واقع سئو نقش بسیار پر رنگی در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و دستیابی به مشتریان بالقوه ایفا می کند و از همین رو اهمیت بسیار زیادی دارد.

جالب است بدانید که روزانه حدود 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود و هر سال 10 درصد نیز این عدد افزایش می یابد که نشان دهنده اهمیت و سهم بسیار زیاد گوگل در بازاریابی دیجیتال است. بنابراین باید به سئو به عنوان یکی از کانال های دیجیتال مارکتینگ توجهی ویژه داشت.

موضوع مهم در سئو این است که شما باید بتوانید با بهینه سازی های لازم به صفحه اول و یا نهایت دوم گوگل برسید چرا که کاربران معمولا به صفحات دیگر اصلا مراجعه نمی کنند. برای بهینه سازی سئو شما باید بخش های مختلفی مثل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

اثرات مثبت سئو در دیجیتال مارکتینگ

  • زمانی که یک کمپین سئو به درستی اجرا می شود می تواند باعث جذب جریان ثابتی از ترافیک اورگانیک به سایت شود و در بلندمدت می تواند در هزینه های مارکتینگ صرفه جویی بسیاری شود. سئو برای کسب و کاری که به تازگی شروع به کار کرده است و بودجه محدودی دارد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش ترافیک باشد.
  • با بهینه سازی سئو سایت مورد نظر، یافتن آن سایت در نتایج کلمات کلیدی مرتبط آسان تر می شود و همین مساله باعث افزایش جذب ترافیک مرتبط و هدفمند می شود و در نهایت منجر به افزایش فروش محصول یا خدمت مورد نظر می شود.
  • به کمک تولید محتوای سئو شده می توان لید بیشتری را جذب سایت کرد و با تبدیل آنها به مشتری فروش را افزایش داد. به عنوان مثال اگر شما در حوزه آموزش سئو فعالیت می کنید، می توانید در وبلاگ خود مطالبی را درباره سئو تولید کنید و از این طریق مخاطبان هدف خود را جذب کنید.
  • از سئو می توان برای جلب توجه مخاطب به یک برند یا محصول خاص استفاده کرد. بنابراین باید سئو را به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت.

تاثیر سئو در دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

مزایای سئو چیست؟

مزایای سئو بسیار زیاد است. از آنجایی که گوگل سایت‌هایی را رتبه‌بندی می‌کند که بهترین محتواها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های زیادی که به بهبود سئو کمک می کنند، همزمان وب‌سایت شما را به مکان مفیدتری برای کاربران تبدیل می‌کند. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آگاهی از برند ایجاد می کند.

وقتی بر روی بهینه سازی سئو تمرکز می‌کنید، ترافیک سایت خود را افزایش می دهید و این امر آگاهی از برند شما را افزایش می دهد و افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند و در نهایت افراد بیشتری به خرید محصولات/خدمات شما تشویق می شوند.

  • تجربه کاربری وب سایت را بهبود می بخشد.

گوگل اعلام کرده است که تجربه کاربری وب سایت شما به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. گوگل می‌خواهد محتواهای باکیفیت را به کاربران خود نشان دهد. بنابراین اولویت را به سایت‌هایی می‌دهند که محتوا و صفحات وب را با این هدف ایجاد می‌کنند.

  • افزایش فروش از طریق سرنخ های ورودی

به کمک سئو مشتریان بالقوه به راحتی از طریق جستجو به صفحه محصولات یا خدمات شما می رسند و از این طریق فروش شما افزایش می‌یابد و در واقع شما کار بسیار کمتری برای انجام فروش نسبت به بازاریابی سنتی دارید.

  • وب سایت شما را موبایل فرندلی می کند.

گوگل به وضوح اعلام کرده که باید روی تجربه کاربری افرادی که از موبایل  خود از وب سایت شما بازدید می کنند تمرکز کنید. اگر تجربه استفاده از سایت شما در موبایل برای بازدیدکنندگان ضعیف باشد، احتمال کمتری وجود دارد که کاربران در وب سایت شما باقی بمانند و صفحات دیگری از سایت شما را بررسی و مطالعه کنند.

  • سرعت وب سایت را افزایش می دهد.

سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما به کاربران کمک می کند تا محتوای شما را سریع تر ببینند. اگر صفحه مورد نظر به کندی بارگیری شود، به احتمال زیاد کاربر بدون دیدن محتوا از سایت خارج خواهد شد و به نتایج دیگر مراجعه خواهد کرد. سئو باعث می شود سرعت بارگذاری صفحه را در اولویت قرار دهید و به همین دلیل می توانید کاربران را از خود راضی نگه دارید.

تاثیر سئو در دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

چرا سئو یک استراتژی بلند مدت است؟

وقتی در مورد سئو اطلاعات کسب می کنید، متوجه می شوید که همه کارشناسان آن را یک استراتژی بلند مدت می دانند. شاید برایتان سوال باشد که چه چیزی آن را به یک استراتژی بلند مدت تبدیل کرده است. در ادامه پاسخ به این سوال را خواهیم داد:

  • سئو به زمان نیاز دارد.

یکی از دلایلی که سئو را یک استراتژی بلندمدت می دانند، این است که دیدن نتایج در آن زمان بر است. شما نمی توانید تکنیک های بهینه سازی سئو را اجرا کنید و انتظار داشته باشید که یک شبه کار کنند و در نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده شوید و در واقع زمان می برد تا بهینه سازی ها تاثیرگذار باشند و شما نتایج آن را بر روی کسب و کار خود مشاهده کنید.

برای اینکه گوگل سایت شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کند، خزنده های گوگل ابتدا باید صفحه شما را پیدا کرده و اطلاعات آن را ایندکس کنند. این فرآیند نیز می تواند زمان بر باشد، زیرا گوگل میلیون ها سایت را باید بررسی کند و اطلاعات آنها را ایندکس کند و به همین دلیل ممکن است با توجه به عمر سایت شما و سابقه سئو شما چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا صفحات جدید شما در نتایج فهرست شود.

  • سئو به بهینه سازی مستمر نیاز دارد.

سئو یک استراتژی بلند مدت است زیرا برای کسب رتبه در نتایج جستجو به بهینه سازی مستمر نیاز دارد. شما نمی توانید با یکبار انجام فعالیت های سئو انتظار داشته باشید تا همیشه در صدر نتایج قرار بگیرید. شما باید به طور مداوم سایت خود را برای به دست آوردن رتبه بهتر و یا حفظ رتبه خود بهینه سازی کنید.

در واقع شما در حال رقابت با ده ها کسب و کار دیگر برای کسب رتبه در نتایج جستجو هستید و آنها به طور مداوم صفحات خود را برای ارائه تجربه کاربری بهتر بهینه سازی می کنند و برای بهبود سئو سایت خود هزینه می کنند و اگر شما صفحات سایت خود را بهینه نکنید، از آنها عقب خواهید ماند.

  • الگوریتم های گوگل به طور مداوم تغییر می کنند.

یک دلیل دیگر برای بلند مدت بودن استراتژی سئو، تغییر مداوم الگوریتم های گوگل است. گوگل هر سال تغییرات زیادی را در الگوریتم های خود برای مقابله با تقلب و ارائه نتایج بهتر به کاربران اعمال می کند و شما نیز باید با این تغییرات همراه شوید و کارهای لازم را برای جلب رضایت گوگل انجام دهید.

برخی از تاکتیک های سئو در طول زمان بدون تغییر هستند، در حالی که برخی دیگر منقضی و بی تاثیر می شوند. کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) یک مثال بارز است. سال ها پیش، هدف هر سئو کار این بود که سعی کند تا حد امکان صفحه مورد نظر خود را با کلمات کلیدی مرتبط پر کند و این تکنیک جواب هم می داد و به سادگی می توانستند در گوگل رتبه بگیرند. اما اکنون، این استراتژی به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود و انجام آن جز ریسک پنالتی شدن چیز دیگری نخواهد داشت.

یادگیری سئو چقدر زمان می برد؟

شما به کمک دوره های آموزش سئو می توانید در مدت زمانی کوتاه به مفاهیم و اصول بهینه سازی سئو مسلط شوید. برای یادگیری سئو می‌توانید از دوره های آموزشی سایت داناپ (Danup.ir) استفاده کنید که یک پلتفرم آموزش آنلاین است و می توانید دوره های آموزشی مختلف در دسته های متنوع را بررسی کرده و از میان آنها موارد مورد نیاز خود را تهیه کنید. در سایت داناپ در دسته بندی سئو می توانید بهترین دوره های آموزش سئو را نیز بیابید.

نتیجه گیری

سئو یکی از مهم ترین و حیاتی ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود که می تواند تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم فراوانی در موفقیت کمپین های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد و پیاده سازی اصولی آن می تواند استراتژی های مارکتینگ یک کسب و کار را پیروز کند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا