هاست پرسرعت
تکنولوژی

تاریخ عرضه کنسول دستی «ایسوس راگ الای» رسماً اعلام شد

تاریخ عرضه کنسول دستی «ایسوس راگ الای» رسماً اعلام شد

تاریخ عرضه کنسول دستی جدید «ایسوس راگ الای» (Asus ROG Ally) رسماً تایید شد. کمپانی تایوانی ایسوس قصد دارد اولین کنسول بازی دستی خود را در روز 11 مه (21 ارديبهشت) رونمایی کند. کنسولی که قدرت پردازشی خود را از تراشه‌های جدید رایزن Z1 و رایزن Z1 اکستریم می‌گیرد که به صورت ویژه برای کنسول‌های بازی دستی طراحی شده‌اند. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا تمام اطلاعاتی را که در حال حاضر در مورد راگ الای داریم، با هم مرور کنیم.

مشخصات احتمالی ایسوس راگ الای (Asus ROG Ally)

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ایسوس راگ الای به یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مجهز بوده و از وضوح تصویری فول اچ‌دی پلاس، نسبت تصویر 16 به 9 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین از شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت از صفحه نمایش استفاده شده است. سیستم عاملی هم که به صورت پیش فرض بر روی این کنسول دستی نصب شده، ویندوز 11 می‌باشد.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، ایسوس راگ الای در دو نسخه عرضه خواهد شد که از تراشه‌های پردازشی رایزن Z1 و رایزن Z1 اکستریم استفاده می‌کنند. مدل استاندارد رایزن Z1 دارای یک پردازنده مرکزی (CPU) شش هسته‌ای و دوازده رشته‌ای است و با چهار واحد محاسباتی RDNA-3 برای پردازش گرافیک همراه است. از سوی دیگر، نسخه Z1 اکستریم مجهز به یک CPU ارتقا یافته با هشت هسته و شانزده رشته بوده و از دوازده واحد محاسباتی RDNA 3 برای بخش گرافیک بهره می‌برد.

ایسوس راگ الای

هر دو نسخه ایسوس راگ الای با 16 گیگابایت رم DDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی PCIe 4.0 SSD عرضه خواهند شد و یک شیار کارت میکرو اس دی هم برای ارتقاء فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. همچنین، دکمه پاور این کنسول دستی مجهز به اسکنر اثر انگشت می‌باشد که با Windows Hello کار می‌کند.

در بخش اتصالات، راگ الای از گزینه‌های مرسومی مانند وای-فای 6E و بلوتوث پشتیبانی می‌کند، با این حال فاقد اتصال 5G یا حتی 4G LTE است. هنوز اندازه دقیق باتری این دستگاه مشخص نیست، اما شرکت سازنده ادعا می‌کند که با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا 8 ساعت دوام بیاورد. وزن کنسول نیز تنها 608 گرم است.

قیمت احتمالی ایسوس راگ الای

ایسوس راگ الای قرار است به عنوان رقیب استیم دک (Steam Deck) وارد بازار شود و طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، این کنسول دستی ممکن است در آمریکای شمالی بین 650 تا 700 دلار قیمت داشته باشد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا