هاست پرسرعت
تکنولوژی

تصاویر خودروی برقی شیائومی MS11 منتشر شدند؛ آنچه خوبان همه دارند!

تصاویر خودروی برقی شیائومی MS11 منتشر شدند؛ آنچه خوبان همه دارند!

صنعت خودروهای الکتریکی این روزها بسیار پرطرفدار است و هر روز بر تعداد شرکت‌هایی قصد ورود به آن را دارند، افزوده می‌شود. اخیراً شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی هوشمند هم از برنامه‌های خود برای ورود به صنعت تولید خودروی برقی گفته‌اند و شیائومی نیز یکی از این شرکت‌ها است.

این شرکت در حال نهایی کردن توسعه اولین خودروی الکتریکی خود است و این محصول تاکنون چندین بار در جاهای مختلف (مثلاً در طول تست‌های زمستانی و یا حتی هنگام عبور از خیابان‌های یکی از شهرهای چین) رؤیت شده است. اما یکی از کاربران انجمن چینی ویبو (Weibo) برای اولین بار تصاویری واضح از این خودرو را منتشر کرده که به طور کامل شکوه و طراحی تحسین برانگیز آن را نشان می‌دهند.

خودروی برقی شیائومی MS11

با توجه به عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اولین خودروی الکتریکی شیائومی نامی نه چندان جالب و خاص و با عنوان MS11 دارد. بنابراین، اسم رمز مودنا (Modena) که توسط شیائومی به اولین خودروی الکتریکی‌اش اختصاص داده شده بود، به وضوح باقی نخواهد ماند.

اما چیزی که ما در اینجا شاهد هستیم یک سدان با ظاهر نسبتاً خوب است. MS11 یک هاچ بک 5 در نیست بلکه یک خودروی الکتریکی 4 در با ظاهر اسپرت است. این طور که از تصاویر به نظر می‌رسد، در طراحی خودرو تأثیر بسیار زیادی از BYD Seal گرفته شده و از دور، این دو خودرو به راحتی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. اما چراغ‌های جلو بسیار شبیه به مدل‌های مک لارن 720S هستند.

اخیراً جزئیات طراحی شیائومی به بیرون درز کرده بود که تصاویر سپرهای جلو و عقب آن طرح‌ها بسیار شبیه خودرویی است که امروز در اینجا داریم. البته، همچنان این احتمال نیز وجود دارد که شیائومی بعداً ادعا کند این عکس‌ها متعلق به یک نمونه اولیه هستند و نه خودروی نهایی.

خودروی برقی شیائومی MS11

اما آیا واقعاً ممکن است خودرویی که در اینجا می‌بینیم همان نمونه اولیه باشد؟ یا شیائومی سعی می‌کند با منحرف کردن افکار عمومی همچنان تلاش کند تا ماشین برقی خود را برای مدت بیشتری مخفی نگه دارد؟ رک و پوست کنده بگوییم، واقعاً دیگر هیچ کدام مهم نیست! چیزی که از طراحی کلی این خودرو باید فاش می‌شد، فاش شده و باقی مسائل همگی جزئیات هستند.

دوباره به بررسی طراحی خودرو برمی‌گردیم. شیائومی MS11 یک سدان خوب است. سقف شیشه‌ای کامل، چرخ‌های بزرگ و جالب‌تر از همه ترمزهای Wilwood، همگی از نشانه‌های یک سدان خوب و خوش ساخت هستند. لوگوی شیائومی با افتخار در مرکز چرخ‌ها قرار گرفته و سنسور LiDAR هم به شکل واضح در بالای شیشه جلو خودنمایی می‌کند.

خودروی برقی شیائومی MS11

با توجه به ظاهر خودرو می‌توان داشتن ماهیت در طراحی و همچنین عملکرد فنی خوب را پیش‌بینی کرد. قوس‌های عریض عقب باعث شده تا کابین سرنشینان در قسمت انتهایی کمی باریک شده و در چراغ‌های عقب نیز نشانه‌هایی از طراحی استون مارتین دیده می‌شود.

همان‌طور که انتظار داشتیم، شیائومی MS11 قرار نیست یک خودروی انقلابی باشد و حداقل در بخش طراحی که اینگونه است. شیائومی سعی کرده در اولین خودروی خود بسیار محافظه کارانه رفتار کرده و از طرح‌هایی استفاده کند که امتحان خود را پس داده‌اند. در واقع، طراحی مد نظر این شرکت باید تا حد امکان توسط گروه بزرگی از خریداران پذیرفته شود تا بتواند در امر فروش نیز موفقیت‌هایی داشته باشد.

خودروی برقی شیائومی MS11

شیائومی قصد دارد از اعتبار برند خود برای به موفقیت رساندن پروژه MS11 استفاده کند و بسیاری از طرفداران این شرکت نیز همان انتظاراتی را خواهند داشت که تاکنون از محصولات شیائومی داشته‌اند. یعنی کیفیت ساخت بالا، سهولت استفاده، عملکرد هوشمندانه و طراحی دلپذیر.

با اینکه طراحی ظاهری شیائومی MS11 فاش شده اما هنوز فضای داخلی این خودرو را ندیده‌ایم و از همین رو می‌توانیم منتظر افشای جزئیات بیشتر توسط منابع دیگر باشیم. با فرض اینکه این تصاویر کاملاً واقعی و مربوط به مدل نهایی MS11 هستند، از همین حالا می‌توان گفت این خودرو شروعی عالی برای شیائومی در صنعت خودروسازی خواهد بود. در ضمن، با توجه به تصاویر که ظاهراً مربوط به کمپین‌های تبلیغاتی هستند، دیگر زمان زیادی تا رونمایی رسمی باقی نمانده است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا