هاست پرسرعت
تکنولوژی

توییتر اکانتی را که جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد مسدود کرد!

توییتر اکانتی را که جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد مسدود کرد!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

توییتر حساب کاربری محبوب ربات ElonJet@ را که حرکات جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد، به حالت تعلیق درآورد. این حساب توسط جک سوینی، دانشجوی سال اول دانشگاه فلوریدای مرکزی ایجاد شده است.

حساب ElonJet@ کار غیرقانونی و مجرمانه‌ای انجام نداده و تنها داده‌هایی را که توسط اداره هوانوردی فدرال در دسترس عموم قرار گرفته، به اشتراک می‌گذاشت. سوینی به غیر از این اکانت، حساب‌های توییتری خودکار دیگری هم دارد که مکان افراد مشهور و مدیران اجرایی مختلف مانند بیل گیتس و جف بزوس را ردیابی می‌کند. جالب اینکه این حساب‌ها توسط توییتر تعلیق نشده‌اند.

ایلان ماسک مدتی است که از حساب ElonJet@ ابراز انزجار کرده است. ماسک در ماه ژانویه، خیلی قبل از آنکه علاقه خود به خرید توییتر را عمومی کند، با سوینی تماس گرفته بود تا او را متقاعد به حذف این اکانت کند. ماسک به این دانشجوی سال اول کالج 5000 دلار پیشنهاد کرده بود تا حساب را حذف کند. سوینی این پیشنهاد را نپذیرفت اما در مقابل درخواست 50000 دلار پول نقد یا یک ماشین تسلای جدید را ارائه کرد. به گفته سوینی، ماسک پس از شنیدن درخواست او گفت که آن را بررسی خواهد کرد، اما بعد از آن دیگر هرگز پاسخی نداد.

ماجرا در همینجا مسکوت ماند تا اینکه در ماه اکتبر، ماسک توئیتر را تصاحب کرد.

ماسک در روز 6 نوامبر در توییتر خود نوشت:

تعهد من به آزادی بیان به حدی است که حتی راضی به مسدود کردن حسابی که به ردیابی هواپیمای من می‌پردازد نیستم، هر چند که این یک خطر مستقیم در رابطه با ایمنی شخصی است.

ایلان ماسک

به نظر می‌رسید که رویکرد ماسک حداقل برای مدتی این چنین بود. اما در ادامه، در روز 10 دسامبر، سوینی پیامی را منتشر و ادعا کرد که از یک کارمند ناشناس توییتر پیامی دریافت کرده است.

سوینی به نقل از کارمند مذکور نوشت:

در 2 دسامبر 2022 حساب کاربری شما ElonJet@ به میزان شدید محدود بوده است.

سوینی سپس تصویری از پیام اینترنتی منتسب به معاون تیم امنیتی توییتر، الا اروین، منتشر کرد که از همکاران خود خواسته بود محدودیت‌های سنگینی را علیه ElonJet@ اعمال کنند.

پس از افشای این پیام‌ها، سوینی با استناد به یک ابزار عمومی توییتر که سطح فیلتر بودن حساب‌ها را بررسی می‌کند، گفت که ظاهراً محدودیت‌های حساب کاربری او برداشته شده است.

با این حال، صبح امروز ElonJet@ رسماً به حالت تعلیق درآمد. مشخص نیست چرا ElonJet@ به حالت تعلیق درآمده است. سوینی تعلیق اکانت را تایید کرده و اسکرین شاتی از اعلان “تعلیق دائمی” را که در حساب خود می‌بیند، منتشر کرده است.

خبرگزاری Mashable برای کسب اطلاعات بیشتر با توییتر تماس گرفته، اما از آنجا که ماسک ظاهراً همه افراد این بخش را اخراج کرده، این شرکت دیگر تیمی برای اظهار نظر ندارد!

ایلان ماسک با شعار حمایت از آزادی بیان به سراغ تصاحب توییتر رفته و گفته است که با در نظر گرفتن این اصول وب سایت را به مسیر اصلی خود باز خواهد گرداند. اما با توجه به اتفاقاتی که این روزها می‌افتد، باور کردن این ادعا کمی سخت است. به هر حال، تعلیق کردن بی‌دلیل حسابی که داده‌های عمومی منتشر شده از سوی  یک سازمان دولتی را در دسترس مردم قرار می‌دهد، به طور قطع با شعار آزادی بیان تناقض دارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا