هاست پرسرعت
تکنولوژی

«حالت هواپیما» به خاطره‌ها می‌پیوندد؟!

«حالت هواپیما» به خاطره‌ها می‌پیوندد؟!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

همان‌طور که می‌دانید، تا به امروز استفاده از گوشی تلفن همراه در طول پرواز بسیار محدود بود، اما ظاهراً عصر جدیدی در سفرهای هوایی در حال آغاز شدن است. تا پیش از این، مسافران و خدمه پرواز باید گوشی‌های خود را در حالت هواپیما قرار می‌دادند یا آن‌ها را به طور کامل خاموش می‌کردند. اما این امر به نوبه خود باعث ایجاد مشکلاتی در پروازهای طولانی مدت شده و مردم را مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای استفاده از وای-فای می‌کند. با این حال، قوانین در نهایت خود را با فناوری‌های نوین سازگار می‌کنند و بر همین اساس، مسافران خطوط هوایی اتحادیه اروپا (EU) به زودی خواهند توانست از گوشی‌های تلفن همراه خود به طور کامل در آسمان استفاده کنند. با دیجی رو همراه باشید.

پایان کار حالت هواپیما

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال 2008 باندهای فرکانسی خاصی را برای هواپیماها رزرو کرد و به برخی از خدمات اجازه داد تا دسترسی به اینترنت را در هنگام پرواز ارائه دهند. اما،‌ متأسفانه این سرویس هم کند است و هم گران. تنها راه جایگزین برای مسافران این بود که دستگاه‌های خود را در حالت هواپیما قرار دهند. با این حال، قوانین تغییر کرده و مسافران خطوط هوایی کشورهای اتحادیه اروپا در طول پرواز نیازی به قرار دادن گوشی‌های خود در حالت هواپیما نخواهند داشت.

حالت هواپیما

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تصمیم گرفته قانون «حالت هواپیما» را حذف کند. آخرین مهلت کشورهای عضو برای در دسترس قرار دادن باندهای فرکانس 5G برای هواپیماها 30 ژوئن 2023 (9 تير 1402) پایان می‌پذیرد. این بدان معناست که مردم می‌توانند از همه ویژگی‌های گوشی خود در طول پرواز استفاده کنند که شامل امکان برقراری تماس و برنامه‌های آنلاین پخش موسیقی و ویدیو نیز می‌شود. به گفته مقامات کمیسیون اروپا، سیستم جدید می‌تواند از سرعت دانلود بسیار سریع‌تر ارائه شده توسط 5G استفاده کند و بیش از 100 مگابیت در ثانیه سرعت داشته باشد.

دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا، در این زمینه گفته:

همواره این نگرانی وجود داشت که آن‌ها (سیگنال‌های تلفن همراه) می‌توانند با سیستم‌های کنترل خودکار پرواز تداخل داشته باشند. اما آنچه تجربه به ما نشان داده این است که خطر تداخل بسیار کم است. توصیه همیشه این بوده است که وقتی در حال پرواز هستید، دستگاه‌ها باید در حالت هواپیما باشند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا