هاست پرسرعت
تکنولوژی

دادگاه بریتانیا قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را متوقف کرد

دادگاه بریتانیا قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را متوقف کرد

سازمان نظارت بر رقابت و بازار بریتانیا (CMA) بر علیه قرارداد خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت رأی داد. طبق نظر CMA، این قرارداد باعث می‌شود تا مایکروسافت بر حوزه بازی‌های ابری مسلط شده و به این ترتیب با کم رنگ شدن رقابت در این بازار، گیمرهای بریتانیایی در سال‌های آینده با حق انتخاب کمتری روبرو خواهند بود.

مارتین کلمن، رئیس هیئت مدیره CMA، گفته:

بازی‌های ابری برای ادامه دادن نوآوری و ارائه انتخاب‌های بیشتر به کاربران، به یک بازار آزاد و رقابتی نیاز دارند. مایکروسافت در حال حاضر از موقعیت قدرتمندی در این حوزه برخوردار بوده و نسبت به سایر رقبا شروع بهتری در زمینه بازی‌های ابری داشته است و این معامله می‌تواند این مزیت را بسیار بیشتر تقویت کرده و عملاً توانایی رقابت را از شرکت‌های جدید و مبتکر صلب کند.

CMA تخمین می‌زند که مایکروسافت در حال حاضر 60 تا 70 درصد از بازار جهانی بازی‌های ابری را از طریق پلتفرم ویندوز و مجموعه ایکس باکس خود در اختیار دارد و احتمال افزودن سری بازی‌های Call of Duty به سرویس ایکس باکس گیم پس مانع بزرگی بر سر رقابت در این بازار خواهد بود و شرایط را به نفع مایکروسافت ناعادلانه می‌کند.

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد نسبت به تصمیم CMA در دادگاه تجدید نظر اعتراض خواهند کرد و هر دو طرف همچنان متعهد به نهایی کردن قرارداد خرید هستند. گفتنی است که مخالفت‌های مشابهی از سوی کمیسیون ضد انحصار اتحادیه اروپا نیز مطرح شده و بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا در نهایت بزرگترین معامله تاریخ گیم عملیاتی خواهد شد یا نه.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

حتما بخوانید : فرهنگ مصرف پلاستیک

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا