هاست پرسرعت
تکنولوژی

راهنمای خرید قفل دیجیتال؛ مزایا و معایب قفل هوشمند

راهنمای خرید قفل دیجیتال؛ مزایا و معایب قفل هوشمند

به طور خلاصه قفل های دیجیتال و هوشمند یک راه سریع و آسان برای باز کردن درب بدون  کلید هستند. ضمن اینکه به خاطر الکترونیکی بودن، آیتم های امنیتی زیادی را میتوان روی آنها پیاده‌سازی کرد: گزارش ورود و خروج کاربران، ایجاد محدودیت برای بخشی از کاربران در ساعاتی از شبانه روز، بازگشایی درب از هر جای دنیا برای مهمان و نیروهای خدماتی و … بخشی از امکانات قفل دیجیتال می باشند.

قفل دیجیتال معمولاً دارای یک صفحه لمسی برای وارد کردن رمز، یک سنسور اثر انگشت، یک کارت خوان و در مدل های فول آپشن دارای اسکن کف دست،قابلیت تشخیص چهره و …می باشند.

در قفل دیجیتال از باتری های قلمی و در نسل جدیدتر آنها از باتری های لیتیومی استفاده می شود. این قفل ها به صورت استاندارد، بایستی از بیرون قابلیت نصب باتری و پاوربانک داشته باشند. ضمن اینکه داشتن سیستم هشدار اتمام باطری از موارد حائز اهمیت در قفل های هوشمند یا دیجیتال می باشد.

تفاوت قفل دیجیتال و سنتی در چیست؟

قفل دیجیتال نسبت به قفل های معمولی از امنیت بیشتری برخوردار است. برای باز کردن آنها لزومی به استفاده از کلید نیست. بسته به مدل قفل دیجیتال با آپشن های مختلفی مانند اثر انگشت، رمز کارت، اپلیکیشن موبایل، کلید مکانیکی و غیره می‌توان این قفل هارا باز کرد. اما قفل‌های سنتی فقط با کلید قابل بازگشایی هستند.

در این مدل قفل ها در صورت مشکوک شدن به لو رفتن رمز و یا تغییر کاربران، به راحتی می توانید رمز آنها را عوض کنید و هزینه های تعویض قفل و مشکلات قفل سنتی را ندارد. در صورت ورود غیرمجاز در قفل های سنتی هیچ هشداری ارسال نمی شود، در صورتی که در قفل های هوشمند،امکان ارسال نوتیفیکیشن در مواقع اضطراری وجود دارد.

در قفل هوشمند بخاطر داشتن زیرساخت مناسب قابلیت اتصال به خانه هوشمند و اجرای متنوع سناریو روی آنها وجود دارد.

راهنمای خرید قفل دیجیتال؛ مزایا و معایب قفل هوشمند

مزایای قفل دیجیتال نسبت به سنتی

با وجود قفل های دیجیتال هوشمند شما دیگر نیازی به کلید ندارید. در واقع کلید شما اثر انگشت، کارت، رمز، چهره و کف دست شماست و این موارد همیشه همراه شما هستند و دیگر پشت در نخواهید ماند. این قفل ها علاوه بر آسان کردن ورود و خروج ، دارای مزیت های امنیتی مانند ضد سرقت، ضد شوک، ضد هک، کنترل و بازگشایی از راه دور، دریافت فیدبک، سیستم های اعلام حریق، مدیریت ورود و خروج کاربران، محدودیت ورود در تایم های خاص، تغییر سریع و آسان کاربران می باشند.

یکی از نکات مهم در قفل های دیجیتال داشتن قابلیت بازگشایی با کلید مکانیکی است که در مواقع اضطراری مثل شکستن پنل بیرونی یا اتمام باطری و غیره میتوان از این کلید ها استفاده کرد. معمولاً قفل های دیجیتال استاندارد قسمت کلید مکانیکی را به صورت مخفی تعبیه می کنند.

به طور کلی مزایای قفل دیجیتال یا الکترونیکی را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • امنیت بالا
  • طراحی زیبا و مدرن
  • امکان باز شدن از راه های متفاوت
  • امکان کنترل بی سیم و از راه دور
  • قیمت مناسب

آیا قفل های دیجیتال هوشمند قابل هک هستند؟

این سوال بسیار زیاد پرسیده میشود. در جواب باید گفت هک کردن آن به سختی هک کردن کارت بانکی و یا ولت های سخت افزاری ارزهای دیجیتال می باشد .

سوال اینجاست سارقانی که اینقدر با سواد هستند که بتوانند سیستم های آنلاین را هک کنند، کارت های بانکی و ولت های ارز دیجیتال را هک میکنند یا قفل یک خانه را؟

انواع قفل دیجیتال

قفل های دیجیتال درب از استانداردهای مشخصی پیروی می کنند اما می توان آنها را در چند دسته بندی  تقسیم بندی کرد.

از لحاظ نوع ساختمان به قفل های هتلی، مسکونی، اداری، تجاری، باشگاهی و غیره تقسیم بندی می شوند.

از لحاظ آپشن ها، نسل اول این قفل ها فقط دارای کارت بودند و نهایتاً صفحه کدینگ جهت وارد کردن رمز، در نسل های جدید اثر انگشت، اپلیکیشن موبایل، رمز یکبار مصرف، تشخیص چهره ،اسکن کف دست، مانیتور و چشم های دیجیتال، قفل کودک، شب بند سیستم امنیتی، هشدار کاهش باتری و غیره هم به امکانات این قفل ها اضافه شده است.

از لحاظ تقسیم بندی قفل های مسکونی به قفل های درب ورودی، قفل اتاق کودک، قفل ضد آب سرویس و … تقسیم بندی می شوند.

از لحاظ کشورهای سازنده قفل دیجیتال و هوشمند، کره جنوبی بیشترین سهم بازار در دنیا دارد و بعد ایتالیا سپس چین. اما در ایران قفل های چینی سهم بیشتری از بازار را دارند و در صورتی که از شرکتهای معتبر تهیه شوند می توانند گزینه های خوبی و با اولویت بالا برای خریداران قفل دیجیتال باشند.

راهنمای خرید قفل دیجیتال؛ مزایا و معایب قفل هوشمند

راهنمای خرید قفل دیجیتال هوشمند

برای خرید قفل دیجیتال هوشمند در ایران ابتدا باید به خدمات پس از فروش محصول مربوطه و سابقه شرکت ارائه دهنده توجه ویژه شود.

اگر بخواهیم کوتاه در مورد برندها صحبت کنیم برند سامسونگ در برخی از مدل‌های این برند بخاطر خوش فروش بودن همچنین تمرکز چند شرکت روی چند مدل محدود به جهت خدمات پس از فروش می‌توانند جزو گزینه‌های با الویت بالا باشند.

قفل های یال قفل های خوبی هستند و جزو استاندارد ترین قفلهای دنیا می باشند اما در ایران خدمات خوبی ندارد و معمولاً به صورت قاچاقی وارد می شوند و به فروش میرسند.

قفل های میلره هم یکی از انواع قفل های کره ای هستند که متاسفانه واردکننده قدرتمندی در حال حاضر ندارند و مشکلات خدمات پس از فروش آنها می تواند باعث نگرانی شما در آینده شود.

قفل های چینی با کیفیت ساخت بالا که خدمات پس از فروش همچنین کیفیت ساخت خوبی دارند بصورت OEM و ODM به ایران وارد می‌شوند با تحقیق در مورد سابقه شرکت وارد کننده و تیراژ واردات میتواند جزو گزینه های خرید شما باشند.

 نصب قفل دیجیتال هوشمند چگونه انجام می گیرد؟

قفل دیجیتال فقط اتصال پنل بیرونی و داخلی روی درب نیست. قفل های دیجیتال بخاطر ظرافت و حساسیت بالا در صورت نصب ناصحیح در بازه ۲ تا ۳ ساله دچار مشکلاتی از جمله باز نشدن درب، عمل نکردن موتور، شکستن گیربکس حلزونی موتور و غیره می‌شوند. ضمنا قفل های هوشمند باید با کمترین سوراخکاری روی در نصب شود تا مقاومت در پایین نیاد و سطوح اتکا کاهش پیدا نکند، دقت در این موارد به خاطر کم کردن استهلاک و بالا بردن عمر قفل ها بسیار حائز اهمیت است.

مضاف بر این نصب اصولی و اطمینان از کیفیت نصب بالا حائز اهمیت است و خرید آن از یک شرکت و نصب آن توسط اشخاص متفرقه ممکن است شما را دچار مشکل کند. ضمن اینکه مشاهده شده به دلیل استفاده از افراد غیر متخصص و کم تجربه در نصب قفل های هوشمند و دیجیتال، امنیت درب نه تنها افزایش پیدا نمی کند بلکه کاهش هم پیدا می کند. لذا توصیه می‌شود خرید و نصب قفل های دیجیتال از یک محل صورت گیرد تا در صورت مشکلات ثانویه، خدمات پس از فروش آن را شرکت مربوطه تضمین کند.

قیمت و خرید قفل دیجیتال

انواع قفل های ایرانی و خارجی در بازار موجود می باشند و با توجه به کیفیت ساخت و امکاناتی که دارند، دارای قیمت های متفاوتی می‌باشند. شما با توجه به نیاز خود و محل نصب قفل، می توانید بهترین قفل دیجیتال را انتخاب کنید.

همکاران ما در شرکت خانه هوشمد آکو با تکیه بر تجربه 10 ساله در زمینه هوشمند سازی ساختمان، آماده ارائه مشاوره رایگان جهت خرید قفل دیجیتال و سایر تجهیزات خانه هوشمند مانند کلید لمسی، روشنایی هوشمند، پرده برقی ،سیستم های امنیتی و … می باشند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا