هاست پرسرعت
تکنولوژی

رکوردشکنی تردز در کمتر از یک هفته؛ تعداد کاربران به 100 میلیون رسید!

رکوردشکنی تردز در کمتر از یک هفته؛ تعداد کاربران به 100
میلیون رسید!

برنامه تردز که یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید و شبیه توییتر است، به تازگی به مرز 100 میلیون کاربر رسیده است. این داده‌ها را پایگاه آماری Quiver Quantitative منتشر کرده و جالب اینجاست که تردز تنها چهار روز پس از راه‌اندازی موفق به ثبت این میزان کاربر شده است. در واقع، این یک رکورد جدید برای پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در تاریخ است و پیش از این هیچ پلتفرم مشابهی نتوانسته بود چنین سرعت رشدی را در ابتدای عرضه خود تجربه کند.

اپلیکیشن تردز در هفت ساعت اول موفق به ثبت 10 میلیون کاربر و تا صبح پنجشنبه نیز به بیش از 30 میلیون کاربر رسید. حدود 24 ساعت بعد، این رقم بیش از دو برابر شد.

جالب‌تر اینکه اتحادیه اروپا با جمعیت 450 میلیونی خود در این آمار جایی ندارد و کاربران این منطقه هنوز قادر به ثبت نام در تردز نیستند. در حقیقت، بنا به برخی دلایل مانند نگرانی‌هایی که در خصوص حفظ حریم خصوصی وجود دارد، متا تصمیم گرفت که در ابتدا تردز را در اتحادیه اروپا راه‌اندازی نکند. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که گوگل هم اخیراً ابزار هوش مصنوعی بارد (Bard) خود را به همین دلیل در اروپا عرضه نکرد.

برنامه تردز مطمئناً شروع خوبی داشته است. این اپلیکیشن از اینستاگرام به عنوان پایه استفاده می‌کند، اما با این حال تعداد زیادی کاربر تازه وارد نیز دارد که قبلاً هرگز از اینستاگرام استفاده نکرده بودند. دومین دلیل چنین رشد سریعی ظاهراً اشتباهات هفته گذشته ایلان ماسک است. او توییتر را به بهانه حذف داده‌ها توسط شرکت‌های هوش مصنوعی به روی کاربران ثبت نام نشده بست. علاوه بر این، ماسک فعالیت روزانه اعضای ثبت نام شده را نیز محدود کرد که این اقدام باعث خشم کاربرانی شد که ظاهراً مدت‌ها بود دنبال بهانه‌ای برای سوییچ کردن به یک پلتفرم دیگر بودند.

ایلان ماسک و مارک زاکربرگ
ایلان ماسک (مالک توییتر) و مارک زاکربرگ (بنیان‌گذار و رئیس متا) این روزها به رقیب اصلی هم تبدیل شده‌اند.

مدیرعامل تردز می‌گوید هدف از عرضه تردز جایگزینی توییتر نیست

با وجود موفقیت‌های چشمگیر و رشد سریعی که تردز تجربه کرده، تجربیات کاربران در این مدت کم نشان می‌دهد که این برنامه به عنوان یک کلون یا نسخه مشابه توییتر، هنوز بسیاری از عملکردهای اساسی را ندارد. به خصوص آن دسته از کاربران که مدت‌ها با توییتر کار کرده‌اند، فقدان برخی ویژگی‌های روتین را بسیار آزاردهنده می‌دانند. به عنوان مثال، جستجو با نام کاربری در این شبکه هنوز فعال نیست و یافتن دوستان و آشنایان را بسیار دشوارتر می‌کند. یکی دیگر از ایرادات اصلی این است که باید برنامه تردز را نصب کنید زیرا امکان ارسال پست از طریق وب وجود ندارد. علاوه بر این، در این پلتفرم جدید از هشتگ هم خبری نیست و نمی‌توان پست‌ها را برچسب‌گذاری کرد.

در نتیجه، کاربران تردز در حال حاضر با سیل عظیمی از پست‌های افراد مشهور، برندهای تأثیرگذار و غیره مواجه هستند و یافتن موضوعات و اکانت‌های دلخواه بسیار سخت است. همه ما می‌دانیم که چنین شرایطی تا چه حد می‌تواند استفاده از رسانه‌های اجتماعی دشوار کند. البته، آدام موسری، مدیر عامل تردز گفته که این شبکه اجتماعی برای سیاست و اخبار در نظر گرفته نشده است.

در حال حاضر تشخیص اینکه تردز در رقابت با توییتر پیروز خواهد شد یا نه، بسیار دشوار است. اگر ایلان ماسک به اقدامات عجیب و غریب خود ادامه دهد، هیچ بعید نیست که محبوبیت تردز به سرعت افزایش یافته و از توییتر بیشتر شود. همچنین، اگر متا مقررات اتحادیه اروپا را رعایت کند و در زمانی مناسب بتواند تردز را در اختیار کاربران اروپایی قرار دهد، می‌تواند روند رو به رشد خود را سریع‌تر از آن چیزی کند که در حال حاضر شاهد هستیم.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا