هاست پرسرعت
تکنولوژی

سامسونگ از «گلکسی بوک 2 گو فایو جی» (Galaxy Book2 Go 5G) رونمایی کرد

سامسونگ از «گلکسی بوک 2 گو فایو جی» (Galaxy Book2 Go 5G) رونمایی کرد

چند هفته پیش سامسونگ از گلکسی بوک 2 گو (Galaxy Book2 Go) رونمایی کرد که یک لپ تاپ باریک و سبک مبتنی بر ARM و با تراشه پردازشی اسنپدراگون 7c پلاس نسل 3 است. در حالی که پردازنده این لپ تاپ از فایو جی پشتیبانی می‌کند، اما مدل اولیه از آن استفاده نکرده و فقط اتصال محلی را ارائه می‌دهد. حال، سامسونگ دست به کار شده و از نسخه فایو جی این لپ تاپ نیز رونمایی کرده که در ادامه به مرور مشخصات آن خواهیم پرداخت. با دیجی رو همراه باشید.

سامسونگ گلکسی بوک 2 گو فایو جی یک دستگاه دو سیم کارته است و می‌تواند یک سیم کارت فیزیکی و یک eSIM را در خود جای دهد (توجه داشته باشید که نمی‌توان به صورت همزمان از هر دو استفاده کرد). اتصال فایو جی این لپ تاپ نیز از باندهای زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی بوک 2 گو فایو جی

علاوه بر این، لپ‌تاپ مقرون به صرفه سامسونگ می‌تواند به شبکه‌های وای-فای 6E متصل شود و اگر آن را به دستگاه‌های گلکسی دیگر وصل کنید، ویژگی‌های جالبی را ارائه خواهد کرد. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از ویژگی Second Screen به تبلت گلکسی تب متصل شده و به عنوان صفحه نمایش دوم از آن استفاده کیند. جفت شدن سریع و آسان با هدفون‌های سری گلکسی بادز هم از دیگر ویژگی‌های گلکسی بوک 2 گو می‌باشد.

گلکسی بوک 2 گو بسیار باریک است و تنها 15.5 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن هم فقط 1.44 کیلوگرم است. البته، این ظرافت و باریک بودن به معنای ضعیف بودن نیست و این لپ تاپ توانسته تست‌های MIL-STD-810H را برای مقاومت در دماهای بالا، دماهای پایین، شوک حرارتی، لرزش، فشار پایین و رطوبت، با موفقیت پشت سر بگذارد.

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 14 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080p است که لولای آن به نمایشگر اجازه می‌دهد تا 180 درجه بچرخد. نسخه خانگی از سیستم عامل ویندوز 11 بر روی گلکسی بوک 2 گو نصب شده و از برنامه‌های x86 (32 بیتی و 64 بیتی) نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، در صورت نیاز می‌توانید برنامه‌های قدیمی ویندوز را هم که برای کار کردن تحت معماری ARM پورت نشده‌اند، اجرا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

گلکسی بوک 2 گو فایو جی

اگر با تراشه پردازشی اسنپدراگون 7c پلاس نسل 3 آشنایی ندارید، باید بگوییم که این چیپ مبتنی بر ARM از شرکت کوالکام به طور خاص برای دستگاه‌های ویندوزی دارای باتری طراحی شده است. این تراشه تحت فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده و دارای 8 هسته Kryo و پردازنده گرافیکی ادرنو است و از این حیث شباهت زیادی به پردازنده‌های اندرویدی سری اسنپدراگون دارد. همچنین یک مودم X53 و یک سیستم FastConnect 6700 (برای اتصال وای-فای 6E و بلوتوث 5.2) در این تراشه تعبیه شده است.

گلکسی بوک 2 گو برای اتصال سیمی به دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A 2.0 و یک جک ترکیبی هدست مجهز است و البته، یک شیار کارت میکرو اس دی و یک شیار نانو سیم دارد. این لپ تاپ با باتری 42.3 وات ساعت کار می‌کند و از شارژر 45 وات تغذیه می‌کند.

سامسونگ گلکسی بوک 2 گو از اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن) از طریق وب سایت رسمی سامسونگ و همچنین اپراتورهای منتخب در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. یک نسخه غیر فایو جی از این لپ تاپ هم عرضه خواهد شد که قیمت آن را می‌توانید در کنار قیمت دو پیکربندی حافظه مختلف نسخه فایو جی، در جدول زیر مشاهده کنید:

سامسونگ گلکسی بوک 2 گو
مدل حافظه قیمت (GBP)
وای فای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی 570 یورو
فایو جی 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی 740 یورو
فایو جی 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی 850 یورو

انتظار می‌رود سامسونگ از لپ تاپ‌های سری گلکسی بوک 3 نیز در کنار گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس 23 و رویداد آنپکد خود که برای 1 فوریه (12 بهمن) برنامه‌ریزی شده رونمایی کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا