هاست پرسرعت
تکنولوژی

سانترال ویپ تحولی در ارتباطات تلفنی با استفاده از فناوری ویپ

سانترال ویپ تحولی در ارتباطات تلفنی با استفاده از فناوری
ویپ

در دنیای امروز، ارتباطات تلفنی برای سازمان‌ها بسیار حیاتی است. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه‌های مخابراتی، فرصت‌های جدیدی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های مرتبط با ارتباطات تلفنی به وجود آمده است. یکی از این فرصت‌ها، استفاده از سانترال ویپ است. سانترال ویپ، با امکانات و قابلیت‌های خود، به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا ارتباطات تلفنی خود را به‌صورت متمرکز و هوشمندانه مدیریت کنند.

بخش اول: مفهوم سانترال ویپ و عملکرد آن

در این بخش، به توضیح مفهوم سانترال ویپ و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم. به‌صورت خلاصه و ساده سانترال ویپ یک مرکز تلفن نرم‌افزاری است که بر روی یک کامپیوتر به‌عنوان سرور نصب می‌گردد و با استفاده از پروتکل‌های مختلف، مکالمات تلفنی را تبدیل به بسته‌های قابل حمل در شبکه کرده و از طریق زیر ساخت شبکه (شبکه داخلی lan یا اینترنت) ، امکان انتقال صدا را فراهم می‌سازد.

به‌طورکلی مدیریت و گزارش‌گیری کلیه تماس‌های ورودی، خروجی و خطوط مخابراتی شما توسط سانترال ویپ صورت می‌گیرد و شما می‌توانید تمامی مکالمات، از لحظه شروع تا قطع تماس را در این سیستم  رصد، برنامه‌ریزی و هدایت نمایید.

سانترال ویپ بهترین روش مدیریت تماس ها است.
سانترال ویپ بهترین روش مدیریت تماس ها است.

بخش دوم: مزایا و فواید سانترال ویپ برای سازمان‌ها

در این بخش، به بررسی مزایا و فواید استفاده از سانترال ویپ برای سازمان‌ها می‌پردازیم. یکی از برجسته‌ترین مزایای سانترال ویپ که می‌توان به آن اشاره کرد این است که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که هزینه‌ تماس‌های سازمانی خود را به شکل چشمگیری کاهش دهند و بسیاری از تماس‌های برون‌سازمانی خود و همچنین ارتباط با شعب مختلف خود را از طریق شبکه و یا اینترنت انجام دهند.

این کار توسط یک ماژول نرم‌افزاری به نام داخلی امن اینترنتی یا همان SIP Proxy صورت می‌گیرد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. مزایا و فواید سانترال ویپ بسیار گسترده و وسیع است که در این مقاله به چند نمونه کاربردی دیگر آن اشاره می‌کنیم  امکاناتی مانند مانیتورینگ و گزارش لحظه‌ای ریز مکالمات، ارائه گزارش‌های جامع و کامل نموداری در مورد خطوط، صف‌های تماس و عملکرد کارشناسان، ایجاد امکانات چندرسانه‌ای مانند تماس تصویری و کنفرانس تلفنی که باعث افزایش بهره‌وری در ارتباطات داخلی و بین‌المللی سازمان شما می‌شود.

همچنین، امکان ادغام سانترال ویپ با سیستم‌های دیگر همچون Web Site ,CRM  و سامانه‌های تحت وب را توسط API  و وب‌سرویس نیز میسر می‌کند تا بتوانند سانترال ویپ و دیگر سامانه‌ها به‌صورت یکپارچه با یکدیگر در ارتباط باشند.

بخش سوم: معرفی ماژول داخلی امن اینترنتی و کاربرد آن در سانترال ویپ

با استفاده از ماژول نرم‌افزاری داخلی امن اینترنتی به‌سادگی می‌توانید داخلی‌های سازمان خود را بر روی تلفن همراه، رایانه شخصی و یا تلفن سخت‌افزاری خود داشته باشید و فارغ از محدودیت جغرافیایی در هر جای دنیا که حضور داشته باشید به‌سادگی به تماس‌های خود پاسخ دهید و یا از شماره دفتر مرکزی خود به طور مستقیم تماس بگیرید.

این ارتباط کاملاً به‌صورت امن و با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا رمزنگاری شده و از طریق شبکه جهانی اینترنت انتقال داده می‌شود.

شما با استفاده از سرویس داخلی امن اینترنتی در سانترال ویپ خود می‌توانید کلیه تماس‌های داخلی به داخلی و همچنین ارتباط دفتر مرکزی و پرسنل دورکار را به‌صورت کاملاً رایگان برقرار نمایید.

با استفاده از این سرویس شما می‌توانید تمامی فعالیت‌های تلفنی مجموعه خود، اعم از حضوروغیاب پرسنل، گزارش‌گیری و مدیریت تماس‌ها و عملکرد پرسنل خود را از راه دور مدیریت نمایید در عین حال کارشناسان شما می‌توانند با استفاده از تلفن همراه و یا رایانه از طریق اینترنت به سامانه تحت وب سانترال ویپ سیتاک متصل شوند و از طریق سیستم گزارش‌گیری کلیه فعالیت‌های  تماس‌های خود را مشاهده و رصد نمایند.

بخش چهارم: کاربردهای داخلی امن اینترنتی (SIP Proxy) در سانترال ویپ

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشاغل در ارتباط با خطوط تلفن و سیستم‌های تلفنی، حفظ شماره‌تلفن قدیمی است که به‌واسطه تبلیغات و یا سابقه آن مجموعه، شناخته شده است و اکثر مشتریان، مجموعه را با آن شماره می‌شناسند.

حال مشکلی که پیش می‌آید این است که درصورتی‌که مجموعه گسترش پیدا کند و دارای شعبات مختلفی بشود می‌بایست برای ارتباط تلفنی هر شعبه تدبیری بیندیشد و حتی ممکن است برخی از این شعبات به‌صورت موقت فعالیت نمایند و پس از مدت زمانی کوتاه انتقال یابند.

سانترال ویپ انرژی جدیدی به مرکز تماس شما می دهد
سانترال ویپ انرژی جدیدی به مرکز تماس شما می دهد

راه‌حل ساده پیشرفته و اقتصادی چیست؟

با استفاده از داخلی امن اینترنتی سیتاک می‌توانید شماره تلفن ثابت خود را حفظ نمایید و از طریق اینترنت با هر شعبه موقت یا ثابت خود به‌رایگان ارتباط تلفنی برقرار نمایید.

با این راهکار شما دیگر نیاز نیست برای هر شعب و یا حتی افراد خود که در بیرون از سازمان شما هستند هزینه‌های گزاف و تجهیزات گران‌قیمت تهیه نمایید؛ بلکه با حداقل تجهیزات می‌توانید این ارتباط را با کمترین هزینه و کیفیت مناسب برقرار و حتی گزارش‌گیری نمایید.

نتیجه‌گیری:

حال که بااهمیت استفاده از فناوری سانترال ویپ و برخی از کاربردهای آن آشنا شدیم و مشخص گردید که در حال حاضر سانترال ویپ می‌تواند به‌عنوان یکی از کامل‌ترین سیستم‌های تلفنی با کمترین هزینه مورداستفاده قرار بگیرد در نتیجه می‌توان جهت بهبود، به‌روزرسانی و کاهش هزینه ارتباطات تلفنی  مجموعه خود از سانترال ویپ استفاده نمود. تا در کنار به‌روزترین امکانات از سرویس‌های جدید این فناوری بهره‌مند شوید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا