هاست پرسرعت
تکنولوژی

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل HP2 معرفی شد

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل HP2 معرفی شد

سامسونگ، غول کره‌ای دنیای فناوری، امروز رسماً از جدیدترین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود با نام ایزوسل HP2 رونمایی کرد. این سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند رده بالا تولید شده و دارای فناوری پیکسل بهبود یافته و ظرفیت کامل برای ثبت تصاویر خیره‌کننده در گوشی تلفن همراه است.

این شرکت همچنین فاش کرده که سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 اکنون وارد فاز تولید انبوه شده که نشان می‌دهد احتمالاً در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 23 نیز به کار گرفته خواهد شد.

سنسور دوربین ایزوسل HP2 تعداد 200 میلیون پیکسل 0.6 میکرومتری (μm) را در قالب فرمت 1/1.3 اینچی ارائه می‌کند که این اندازه سنسور به طور گسترده در دوربین‌های اصلی گوشی‌های هوشمند 108 مگاپیکسلی استفاده می‌شود. به لطف چنین پیشرفتی، کاربران قادر خواهند بود رزولوشن بالاتری را در جدیدترین گوشی‌های هوشمند رده بالا تجربه کنند، بدون اینکه برآمدگی دوربین بزرگتر شود.

این سنسور جدید به کمک فناوری Tetra2pixel می‌تواند خود را با سطوح نوری مختلفی تطبیق دهد. در محیط‌های کم نور، با اتصال پیکسلی 4 در 1 به یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.2 میکرومتر تبدیل می‌شود و اگر محیط بیش از حد تاریک باشد، هر 16 پیکسل را در یک پیکسل ادغام کرده و به شکل یک سنسور 12.5 مگاپیکسلی با سنسورهای 2.4 میکرومتری عمل خواهد کرد. در هنگام ضبط ویدیوهای 8K هم که تقریباً معادل 33 مگاپیکسل می‌شود، حسگر به حالت 50 مگاپیکسلی 1.2 میکرومتری تغییر می‌کند تا برش یا همان کراپ را به حداقل برساند. اما در هر حال حالت ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، میدان دید وسیع‌تر و اندازه پیکسل بزرگ‌تر می‌تواند ویدیوهای سینمایی بسیاری واضحی تولید کند.

سامسونگ ایزوسل HP2

سامسونگ همچنین ویژگی DSG را برای اولین بار در حالت 50 مگاپیکسلی معرفی کرده که دو مقدار تبدیلی متفاوت را برای سیگنال‌های آنالوگ دریافتی در سطح پیکسل اعمال می‌کند. همچنین قابلیت Smart-ISO Pro هم وجود دارد که روشی برای تولید HDR بوده و با ادغام سطوح مختلف ISO از یک نوردهی واحد به دوربین اجازه می‌دهد تصاویر 12.5 مگاپیکسلی و ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را در حالت HDR ثبت کند.

سنسور ایزوسل HP2 از Super QPD در محیط‌های کم نور استفاده می‌کند که در آن تمام 200 میلیون پیکسل برای عامل فوکوس استفاده می‌شوند تا فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تری ارائه شود. همچنین، قادر به فوکوس خودکار سریع بوده و به کمک فناوری Dual Vertical Transfer Gate (D-VTG) می‌تواند تصاویر بهتری را در محیط‌هایی با نور زیاد ثبت کند.

اگر چه سامسونگ تایید کرده که سنسور ایزوسل HP2 وارد مرحله تولید انبوه شده است، اما این شرکت هنوز هیچ تاریخ عرضه‌ای اعلام نکرده و به گوشی‌هایی هم که قرار است از این سنسور جدید استفاده کنند، اشاره‌ای نکرده است. با این حال، همان‌طور که گفتیم به احتمال زیاد در سری آینده گلکسی اس 23 که تا چند هفته دیگر رونمایی خواهد شد، می‌توانیم شاهد به‌کارگیری این سنسور باشیم.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا