هاست پرسرعت
خودرو

شکایت خریداران از هیوندای به خاطر مشکل دوشاخه شارژ مدل‌های برقی

شکایت خریداران از هیوندای به خاطر مشکل دوشاخه شارژ مدل‌های برقی

مالکان محصولات الکتریکی گروه هیوندای به خاطر داغ شدن بیش‌ازحد دوشاخهٔ شارژ و کاهش سرعت شارژ از این شرکت شکایت کرده‌اند.

سرعت شارژ مدل‌های الکتریکی گروه هیوندای هنگام اتصال به برق خانه به موضوع یک دعوای حقوقی جدید در سراسر ایالات‌متحده تبدیل شده است. به ادعای شاکیان، هنگامی‌که خودرو در حال شارژ است، دوشاخهٔ برق به دلیل وجود نقصی، بیش‌ازحد داغ شده و به‌طور چشمگیری سرعت شارژ را کاهش می‌دهد. این شکایت در دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده در کالیفرنیا تنظیم شده است و شکات ویدئوهایی که این نقص را نشان می‌دهند ارائه کرده‌اند.

شکایت خریداران از هیوندای به خاطر مشکل دوشاخه شارژ مدل‌های برقی

درحالی‌که هیوندای زمان شارژ خانگی سطح دو را بین پنج تا هفت ساعت اعلام کرده، مالکان سرعتی به‌مراتب کندتر را گزارش کرده‌اند. به ادعای شکات، این کندی درنتیجهٔ داغ شدن بیش‌ازحد دوشاخه است که حتی می‌تواند شارژ را متوقف کند. گفته شده در برخی موارد، دوشاخه در عرض ۳۰ دقیقه بیش‌ازحد داغ خواهد شد و خیلی کند باطری‌ها را شارژ می‌کند. همچنین هرچند درنهایت باطری‌ها به‌طور کامل شارژ می‌شوند اما به گفتهٔ یکی از مالکان، خودرو هر دو تا سه دقیقه یک‌بار پیغام توقف شارژ را می‌دهد.

شکایت خریداران از هیوندای به خاطر مشکل دوشاخه شارژ مدل‌های برقی

علاوه بر این، به گفتهٔ مالکان، به‌روزرسانی نرم‌افزاری که هیوندای برای این مشکل ارائه کرده چیزی شبیه چسب زخم است زیرا سرعت شارژ را کاهش می‌دهد تا از داغی بیش‌ازحد دوشاخه جلوگیری کند. این باعث شده زمان شارژ خودرو به ۱۰ ساعت و یا بیشتر افزایش پیدا کند. نمایندهٔ شکات در این پرونده می‌گوید:

هیوندای، کیا و جنسیس نه‌تنها به فروش خودروهایی ادامه می‌دهند که مطابق با ادعاهای اعلامی عمل نمی‌کنند بلکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری را ارائه کرده‌اند که سرعت شارژ را بسیار کندتر می‌کند. مواجهه با خودرویی با باطری شارژ نشده در صبح اختلالی جدی در زندگی مردم ایجاد می‌کند و در مواقع اضطراری می‌تواند عواقب ناگواری داشته باشد.

خودروهایی مشمول این شکایت عمومی، هیوندای آیونیک ۵، آیونیک ۶، جنسیس GV60 و کیا EV6 هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا