هاست پرسرعت
تکنولوژی

شیائومی به زودی وارد بازار رایانه‌های دسکتاپ خواهد شد

شیائومی به زودی وارد بازار رایانه‌های دسکتاپ خواهد شد

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

کمپانی شیائومی در طی چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته و اکنون به یکی از برترین تولید کننده‌های گوشی هوشمند تبدیل شده است. البته، فعالیت‌های این شرکت تنها محدود به تولید گوشی نیست و در سایر بخش‌ها مانند تولید تبلت و لپ تاپ هم حضور پررنگی دارد. حال، به نظر می‌رسد این غول چینی در حال آماده شدن برای ورود به یکی دیگر از حوزه‌های فناوری بوده و قصد دارد شانس خود را در بازار رایانه‌های دسکتاپ ویندوزی هم امتحان کند. با دیجی رو همراه باشید.

به تازگی دو طرح از محصولات شیائومی به بیرون درز کرده که ظاهراً قرار بوده در رویداد 1 دسامبر (10 آذر) این شرکت رونمایی شوند. رویدادی که اکنون به دلیل درگذشت جیانگ زمین – دبیر کل سابق حزب کمونیست چین – به تعویق افتاده است. در چنین شرایطی که هنوز تاریخ جدید مراسم شیائومی مشخص نشده، به نظر می رسد طرح‌های رایانه شخصی این شرکت زودتر از موعد برای برخی از افراد به نمایش گذاشته شده است.

اجازه دهید با مرموزترین طرح شروع کنیم. شیائومی Host Mini PC شبیه یک کیس کوچک معمولی به نظر می‌رسد که خالی از هرگونه سخت افزار داخلی است. به این معنی که در سیستم نمایش داده شده، تنها یک پاور برق 100 وات XM22AL5X نصب شده و هیچ سخت افزار دیگری به چشم نمی‌خورد. البته، شک داریم که شیائومی بخواهد تنها به فروش یک کیس و قاب خالی دسکتاپ بسنده کند و از همین رو بقیه سخت افزارهای موجود در این بسته هنوز به صورت یک راز باقی مانده است.

چیزی که از عکس‌ها می‌توان استنباط کرد، پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی رده پایین و نیم‌قد با دو شیار اختصاصی روی مادربرد Mini-ITX است. در حال حاضر مطمئن نیستیم که چگونه یک کارت گرافیک اختصاصی می‌تواند با منبع تغذیه 100 وات کار کند، اما شاید طرح هنوز نهایی نشده یا دارای پیکربندی‌های متفاوتی خواهد بود. این کیس دسکتاپ همچنین یک صفحه نمایش کوچک در پشت بدنه خود دارد که کلیدهای ترکیبی Win و M بر روی آن به تصویر کشیده شده است. این کلیدهای ترکیبی در ویندوز برای کمینه کردن تمام پنجره‌های باز کاربرد دارد و شاید شیائومی می‌خواهد کارکردی اختصاصی برای آن تعریف کند. نکته جالب دیگر سوئیچ مکانیکی است که در پشت Host Mini PC نصب شده است. در حال حاضر مطمئن نیستیم که این سوئیچ چه کاری انجام می‌دهد، اما عکس‌های افشا شده در ویبو شامل یک بسته لوازم جانبی با درپوش کلید برای دکمه مذکور است، بنابراین احتمالاً کاربردی خواهد بود.

رایانه دسکتاپ شیائومی

در مورد سیستم دیگر هم که اطلاعات نسبتاً بیشتری از آن داریم، می‌دانیم که یک کامپیوتر ویندوزی کوچک با سبک و سیاق Mac Mini اینتل از نوع NUC است. در این رایانه دسکتاپ ظاهراً از یک پردازنده APU MD Ryzen 7 6800H استفاده شده که یک تراشه 45 وات با پردازشگر گرافیکی داخلی رادئون 680M RDNA2 است. حافظه رم 16 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت نیز از دیگر مشخصات این رایانه 570 دلاری است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا