هاست پرسرعت
تکنولوژی

شیائومی 13 اولترا رسماً تأیید شد؛ نگاهی به مشخصات احتمالی

شیائومی 13 اولترا رسماً تأیید شد؛ نگاهی به مشخصات احتمالی

در اواخر سال گذشته میلادی، شیائومی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی 13 و 13 پرو در چین رونمایی کرد و در ادامه هر دو گوشی هوشمند در بازار جهانی نیز عرضه شدند. اکنون، همه توجه‌ها به پیشرفته‌ترین مدل از این سری یعنی شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) معطوف شده و طرفداران برند شیائومی مشتاقانه منتظر ورود این گوشی پرچمدار به بازار هستند. با اینکه تا امروز همه چیز در مورد این گوشی در حد شایعه بود اما شیائومی بالاخره رسماً تولید آن را تایید و اعلام کرد که شیائومی 13 اولترا تا چند هفته دیگر در چین رونمایی خواهد شد.

بر اساس آنچه که در حساب توییتر شیائومی درج شده، این شرکت با همکاری لایکا که یکی از نام‌های شناخته شده در صنعت عکاسی می‌باشد، قرار است تجربه‌ای عالی از عکاسی با موبایل را در شیائومی 13 اولترا به ارمغان بیاورد. با اینکه این گوشی در ابتدا تنها در بازار چین در دسترس خواهد بود اما همان‌طور که پیش از این هم توسط شیائومی تأیید شده بود، طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی نسخه جهانی شیائومی 13 اولترا نیز خواهیم بود. به همین مناسب در ادامه قصد داریم نگاهی به مشخصات احتمالی این گوشی بیندازیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

مشخصات احتمالی شیائومی 13 اولترا

شایعات ادعا می‌کنند که شیائومی 13 اولترا دارای صفحه نمایشی 6.7 اینچی با پنل E6 AMOLED LTPO خواهد بود که وضوح +Quad HD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد. در ضمن، این گوشی مانند دیگر پرچمدارهای سال 2023 مجهز به قدرتمندترین پردازنده حال حاضر کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود. در حالی که ظرفیت باتری هنوز مشخص نشده، اما انتظار می‌رود از شارژ سیمی 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات پشتیبانی کند.

شیائومی 13 اولترا با سیستم عامل MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 عرضه خواهد شد و احتمالاً به 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 4.0 مجهز خواهد بود. برای امنیت بیشتر نیز یک اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر وجود خواهد داشت.

شیائومی 13 اولترا
تصویر فاش شده از شیائومی 13 اولترا

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، شیائومی 13 اولترا به واسطه همکاری لایکا در ساخت آن، حرف‌های زیادی در زمینه دوربین و عکاسی خواهد داشت. در جلوی بدنه این گوشی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده و در پنل پشتی هم شاهد به‌کارگیری چهار دوربین 50 مگاپیکسلی خواهیم بود که شامل دوربین اصلی 1 اینچی سونی IMX989، دوربین فوق عریض، دوربین تله فوتو و دوربین زوم پریسکوپی است.

در خبری مرتبط باید اشاره کنیم که شیائومی در جریان رونمایی از گوشی شیائومی 13 اولترا، تبلت‌های جدید خود در سری شیائومی پد 6 را هم در دو مدل معمولی و پرو معرفی خواهد کرد. مدل معمولی این تبلت ظاهراً به پردازنده اسنپدراگون 870 مجهز خواهد بود اما شیائومی پد 6 پرو از تراشه پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده خواهد کرد که تا قبل از ورود اسنپدراگون 8 نسل 2 پرچمدار محصولات کوالکام بود. بر اساس شنیده‌ها، شیائومی پد 6 پرو در انحصار بازار چین باقی خواهد ماند، اما مدل استاندارد شیائومی پد 6 و همچنین گوشی رده بالای شیائومی 13 اولترا در آینده نزدیک وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که شیائومی 13 اولترا در تاریخ 11 یا 18 آوریل (17 یا 29 فروردین) در چین عرضه خواهد شد اما این اطلاعات هنوز تأیید نشده‌اند و انتظار می‌رود شرکت چینی به زودی تاریخ رونمایی را اعلام کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا