هاست پرسرعت
تکنولوژی

عملکرد استیبل کوین ها به چه صورتی است؟

عملکرد استیبل کوین ها به چه صورتی است؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

با افزایش محبوبیت رمزارزها و تعداد کاربران فعال در حوزه خرید و فروش رمزارزها، حجم معاملات این حوزه به شکل چشم‌گیری بالا رفته است. استیبل کوین ها با ساختار جدید و متفاوتی به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده است. نوسان بالای قیمت ها، چالشی است که اکثر ارزهای دیجیتال با آن روبرو هستند و استفاده از استیبل کوین ها، توانسته است این نوسانات را به حداقل ممکن برساند و کاربران را آسوده خاطر کند. با توجه به همین موضوع، تصمیم داریم در این مقاله به معرفی استیبل کوین ها، مزایا و عملکرد آن ها بپردازیم.

همراه ما باشید

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یا رمزارزهای پایدار به دسته ای از ارزهای دیجیتال می گویند که ثبات ارزش آنها وابسته به عوامل خارجی مثل طلا یا ارز فیات است. به عنوان مثال، تتر یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های استیبل کوین است که ارزش آن به دلار آمریکا بستگی دارد. هدف از ایجاد استیبل کوین ها علاوه بر ایجاد ثبات قیمت برای سرمایه‌گذاران بهره بردن از ویژگی معاملات بین المللی و ذخیره ارزش آن است.

انواع استیبل‌کوین

استیبل کوین‌ها بر اساس ساختارشان به چند مدل تقسیم می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

1 – استیبل‌کوین متمرکز

این دسته از استیبل کوین ها توسط یک نهاد متمرکز مدیریت می‌شوند، به این صورت که آن نهاد یک دارایی،کالا یا ارزفیات را به‌عنوان وثیقه در صندوقی مثل بانک نگه می‌دارد. تتر (USDT)، یک نمونه‌ی شاخص از ارزهای دیجیتال با ثبات شناخته شده است.

تتر چیست؟

تتر (USDT ) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که در دسته رمزارزهای پایدار قرار دارد. هر تتر معادل یک دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود اما قیمت آن در بازار معمولا کمی بیش از یک دلار است. دلیل این اختلاف وجود کارمزد تامین تتر است.

2 – استیبل‌کوین غیرمتمرکز

استیبل‌ کوین غیرمتمرکز، رمزارزی است که توسط هیچ نهاد سومی کنترل نمی‌شود. برخلاف تصور رایج، این رمزارزها بدون پشتوانه نیستند. بلکه توسط یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز دیگر پشتیبانی می‌شوند. ارز دیجیتال دای (DAI) نمونه‌ای از آن‌ها است.

لازم است 4 تا از ویژگی‌های مهم این دسته از رمز ارزها را با هم مرور کنیم:

1 – توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند.

2 – می‌توان از آنها برای انجام معاملات بین المللی استفاده کرد.

3 – کارمزد‌های تراکنش آنها بسیار کم است

4 – در زمان هایی که بازار نزولی است میتوان با استفاده از سامانه های تبدیل در کمترین زمان و بهترین کارمزد دارایی خود را به استیبل کوین هایی مانند تتر تبدیل نمایند.

عملکرد استیبل کوین ها به چه صورتی است؟

عملکرد استیبل کوین ها مانند تتر به چه صورتی است؟

استیبل کوین ها( stablecoin) به گونه ای طراحی شده اند که در طول زمان دارای قیمت و یا ارزش ثابت باشند. همراهان گرامی همان طور که بیان کردیم ارز دیجیتال تتر به صورت ویژه در دسته بندی استیبل کوین های متمرکز قرار می گیرد که همه تراکنش ها و فعالیت های این رمز ارز توسط موسسه Tether مدیریت و کنترل میشود. در زمان راه اندازی ابتدا بر بستر بلاکچین Omni پیاده سازی شده بود در اصل شما ابتدا میتوانستید خرید تتر یا فروش آن را برروی شبکه امنی انجام بدهید در حالی که امروزه 11 شبکه بلاک چین از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می کنند.

عملکرد استیبل کوین هایی مانند تتر به صورت خاصی برای ایجاد پل لازم بین ارز فیات و ارزهای دیجیتال و ارائه ثبات، شفافیت و حداقل کارمزدهای معاملات برای کاربران طراحی شده است. در دوران نواسانات بازار ارزهای دیجیتال ، کاربران میتوانند برای حفظ ارزش دارایی های خود، آن هارا به تتر یا دیگر استیبل کوین ها تبدیل نمایند.

خرید استیبل کوین ها در ایران

همراهان گرامی برای خرید یا فروش استیبل کوین هایی مانند تتر یا دای می توانید از صرافی های ارز دیجیتال خارجی مانند بایینس، بیتفینیکس و.. استفاده نمایید اما به علت تحریم ها اکثر صرافی های بین المللی به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی دهند و در صورت افتتاح حساب در یکی از این صرافی ها، امکان بسته شدن یا بلوکه شدن حساب کاربری و از دست رفتن دارایی هایتان بسیار زیاد می باشد.

بهترین راه برای خرید تتر یا دیگر استیبل کوین های بازار، مراجعه به وب سایت معتبر و قانونی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. کاربران در داخل ایران می توانند از وبسایت هایی که از خدمات واریز وجه ریالی یا رمزارزی پشتیبانی می کنند به صورت مستقیم تتر یا استیبل کوین های مورد نیاز خود را خریداری و به کیف پول خود انتقال دهند و یا سایر ارزهای دیجیتالی خود را به هم تبدیل نمایند. پس به طور کلی میتوانید یکی از دو روش زیر را برای معاملات خرید و فروش خود استفاده نمایید:

1 – خرید مستقیم از سایت‌های ایرانی از طریق واریز ریال

2 – تبدیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به تتر یا سایر استیبل کوین ها در سامانه تبدیل

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال پایدار در بازار ارزهای دیجیتال عنصری مهم به شمار می‌روند. از طریق مکانیزم‌های مختلف، این ارزهای دیجیتال می‌توانند قیمتشان را ثابت نگه داشته و در بدترین حالت، نوسانات بسیار کمی را تجربه نماید. به همین دلیل نه تنها به عنوان واسطه‌هایی برای مبادلات، بلکه در قالب خانه‌ای امن برای سرمایه‌گذاران و نگه دارندگان رمزارز کاربرد خواهند داشت.

سامانه تبادلات پارس بیت www.pars-bit.com با در نظر گرفتن محبوبیت این دسته از ارزهای دیجیتال در بین کاربران ایرانی، پلتفرمی با امنیت بالا و آسان را فراهم کرده است که با ثبت نام و طی نمودن مراحل احراز هویت کمتر از 15 دقیقه، میتوانند اقدام به ثبت سفارش خرید و فروش تتر یا تبدیل آن به رمزارز های دیگر بازار نمایند. مطمئن باشید که هر کار با رعایت اصول اولیه برایتان سود زیادی را در پی خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش دوج کوین به سایت رسمی پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM مراجعه و از صفحه مربوطه خرید یا تبدیل خود را ثبت نمایید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا