هاست پرسرعت
تکنولوژی

فایل FLAC چیست و چگونه می‌توان آن را به MP3 تبدیل کرد؟

فایل FLAC چیست و چگونه می‌توان آن را به MP3 تبدیل کرد؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در طول سال‌های گذشته و با پیشرفت دستگاه‌های الکترونیکی ضبط و پخش صدا، موسیقی بخش جدا‌‌نشدنی زندگی مردم و به خصوص جوان‌ها شده و لذا نرم‌افزار‌های مربوط به آن نیز به سرعت در حال توسعه و تغییر هستند. از جمله فرمت‌های پر‌طرفدار برای فایل‌های شنیداری، فرمت FLAC می‌باشد.

با این وجود یک مشکل بزرگ در استفاده از فایل FLAC وجود دارد و آن هم فضای اشغال شده‌ بسیار بالا است. در واقع، درست است که کیفیت صوتی فایل‌های FLAC بسیار بالاست، اما با وجود محدودیت‌هایی که در فضای ذخیره‌سازی دستگاه‌های مختلف وجود دارد، استفاده از این فرمت چندان منطقی نخواهد بود.

فشرده‌سازی فایل‌هایی که دارای فرمت FLAC هستند، ساده‌ترین روش برای رفع این مشکل است. با نرم‌افزار‌های مختلف می‌توان این فرمت را به MP3 تبدیل نمود. به همین منظور، در ادامه مبدل‌های صوتی رایگان برای سیستم عامل‌های مختلف معرفی شده است که از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به آن‌ها بیندازید. با دیجی رو همراه باشید.

فرمت صوتی FLAC چیست؟

فرمت صوتی FLAC

FLAC مخفف کلمه‌ی Free Lossless Audio Codec، یک فرمت رمزگذاری برای فایل‌های صوتی دیجیتال است. این بدان معناست که هنگام استفاده از فرمت FLAC، داده‌های صوتی به شکل اصلی خود و بدون تغییر ضبط و فشرده می‌شوند. کیفیت این فرمت بسیار بالاتر از فرمت MP3 می‌باشد، با این وجود به همان میزان، حجم بیشتری از کامپیوتر شما را می‌گیرند. به زبان ساده‌تر، فرمت MP3 با حذف بخشی از جزئیات فایل صوتی مرجع، اقدام به کاهش حجم آن می‌کند و بدیهی است که کیفیت آن هم کاهش می‌یابد.

فرمت صوتی MP3 چیست؟

MP3 نیز مانند FLAC  یک فرمت رمزگذاری برای فایل‌های صوتی دیجیتال است. این فرمت با استفاده از روش‌هایی، داده‌های صوتی را با حجمی کمتر ذخیره می‌کند. یعنی فرمت MP3 قسمت‌های خاصی از فایل صوتی اصلی را حذف و سایر قسمت‌ها را فشرده می‌کند. تلفیق دو ویژگی کیفیت صدای قابل قبول و حجم پایین فایل، MP3 را به محبوب‌ترین فرمت صوتی دیجیتال در سطح جهانی تبدیل کرده است.

فرمت صوتی MP3

MP3 قسمت‌هایی از صدا را که فراتر از محدوده شنوایی انسان‌ها هستند، حذف می‌کنند و لذا بسیاری از افراد نمی‌توانند بین کیفیت صدای یک فایل FLAC و MP3 تفاوتی قائل شوند. اگر در این گروه از افراد قرار دارید، بهتر است فایل‌های FLAC موجود خود را به MP3 تبدیل کنید، تا حجم کمتری از فضای کامپیوتر یا گوشی شما را اشغال کنند.

مبدل صوتی آنلاین (Online Audio Converter) چیست؟

Online Audio Converter سایتی است که در آن ابزار تبدیل صوتی را کاملا رایگان، بدون نیاز به نصب یا دانلود نرم‌افزار، در اختیار همگان قرار می‌دهد. این ابزار برای کسانی که به دنبال یک راه‌حل سریع برای تبدیل  فایل‌های FLAC  خود به MP3 هستند، بهترین انتخاب خواهد بود.

برای استفاده از این مبدل صوتی آنلاین در ابتدا وارد سایت https://online-audio-converter.com شوید. سپس روی دکمه آبی رنگ به اسم “Open Files” کلیک کنید. پنجره “File Explorer” باز خواهد شد و به شما این امکان را می‌دهد تا فایل FLAC مورد نظر خود را انتخاب کنید.مبدل صوتی آنلاین

البته لزومی ندارد فایل خود را حتماً از رایانه انتخاب کنید و می‌توانید از فایل‌های موجود در “Dropbox” یا “Google Drive” استفاده کنید. حتی می‌توانید آدرس فایل mp3 را هم وارد کرده و بقیه کارها را به این سایت بسپارید. پس از انتخاب فایل، باید منتظر بارگذاری آن باشید. از قسمت نوار ابزار، می‌توانید فرمت MP3 را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، با گزینه‌های “Advanced Settings ” یا “Edit Track Info ” همه چیز را به دلخواه خود تغییر دهید و در آخر دکمه‌ی “Convert” را بزنید. پس از اتمام تبدیل، می‌توانید فایل MP3 خود را دانلود نمایید.

مبدل صوتی رایگان freemake برای سیستم عامل ویندوز

اگر ایده آپلود فایل‌ها در اینترنت برای شما جذابیتی ندارد و می‌خواهید نرم افزاری را در رایانه ویندوزی خود نصب کنید که بتواند فایل‌های FLAC شما را به MP3 تبدیل کند، Freemake یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. در این نرم‌افزار رایگان می‌توانید به سادگی فایل‌های FLAC را با دکمه “+Audio” وارد کنید و هر نوع فرمی را که می‌خواهید برای تبدیل انتخاب نمایید. همچنین در قسمت تنظیمات، سایر ویژگی‌های فایل نیز قابل تغییر است و در پایان برای شروع عملیات تبدیل باید بر روی “Convert” کلیک کنید.

مبدل صوتی رایگان freemake برای سیستم عامل ویندوز

در مبدل صوتی Freemake بیش از 50 فرمت صوتی مختلف از جمله MP3 برای تبدیل وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید چندین آهنگ را همزمان تبدیل کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا مبدل صوتی Freemake برای کاربرانی که می‌خواهند تعداد زیادی از فایل های FLAC را به MP3 تبدیل کنند، بهترین انتخاب باشد.

نرم افزار رایگان MP3 Converter برای سیستم عامل macOS

MP3 Converter، یک نرم‌افزار رایگان برای سیستم عامل مک است که به کاربران امکان می‌دهد بیش از 200 فایل صوتی و تصویری مختلف را با یک کلیک به MP3  تبدیل کنند. در این نرم‌افزار به سادگی می‌توانید چندین فایل را به طور همزمان تبدیل کنید.

نرم افزار رایگان MP3 Converter

علاوه بر این، MP3 Converter نوع فایل و کیفیت آن را به طور خودکار تجزیه و تحلیل می‌کند. این ویژگی باعث شده تا بالاترین کیفیت صدا برای فایل‌های MP3 شما تضمین شود. علاوه بر این، از منوی تنظیمات می‌توانید پارامتر‌های کیفیت صدا را نیز به صورت دستی کنترل و تنظیم نمایید.

نرم افزار Sound Converter برای سیستم عامل Linux

اگر از سیستم عامل متن باز لینوکس استفاده می‌کنید، برای تبدیل فایل‌های موسیقی از یک فرمت به فرمت دیگر می‌توانید به سراغ Sound Converter بروید. مانند سایر نرم‌افزار‌ها، فقط کافی است فایل FLAC خود را بکشید و روی پنجره برنامه رها کنید و روی دکمه‌ی Convert کلیک کنید. البته چندین گزینه در قسمت تنظیمات وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کیفیت صدا را مطابق میل خود تغییر بدهید.

Sound Converter برای سیستم عامل Linux

نرم افزار VLC Media Player برای اپلیکیشن Cross-Platforms

VLC Media Player را همه‌ی ما به خاطر پخش انواع فایل‌های صوتی می‌شناسیم. با این وجود می‌توان از آن برای تبدیل فرمت فایل‌ها نیز استفاده کرد. که در آموزش‌های بعدی در دیجی رو به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا