هاست پرسرعت
تکنولوژی

فرهنگ مصرف پلاستیک

فرهنگ مصرف پلاستیک

فرهنگ جهانی دور ریختن، یک بی عدالتی آلودگی پلاستیکی بین اکوسیستمی ایجاد کرده است. اولین کسانی که از بی‌عدالتی آلودگی پلاستیکی رنج می‌برند، جانداران دریایی هستند که آسیب پذیرترین گروه های مختلف خواهند بود. اقیانوس های ما تبدیل به زباله دان های ما شده اند. فرهنگ دور ریختن بی احترامی به کالاهای مادی ایجاد کرده است که پس از یک بار استفاده، منابع زمین را به زباله تبدیل کرده است. 80 درصد از 8 میلیون تن پلاستیکی که سالانه وارد اقیانوس می شود، پلاستیک های یکبار مصرف هستند، مانند بطری های پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی و… پلاستیک اکوسیستم ها را نابود کرده و جوامع فقیر را از منابع طبیعی و محیط زیست سالم و ایمن ربوده است‌. با ما همراه باشید تا در مورد فرهنگ مصرف پلاستیک توضیحاتی ارائه کنیم.

مشما بسته بندی نادی پلاستیک و معرفی ویژگی‌ها

راه هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک

استفاده از پلاستیک برای برخی افراد راحت تر از دیگران است. به عنوان مثال، برای برخی از افراد دیگر، پلاستیک یکبار مصرف برای سلامت یا کیفیت زندگی آنها ضروری است. محصولات پلاستیکی همچنان باید برای کسانی که به آنها نیاز دارند در دسترس باشند. اما خیلی از ما به راحتی می‌توانیم میزان پلاستیکی را که استفاده می کنیم کاهش دهیم. در اینجا چند نکته برتر آمده است:

1. یک بطری قابل استفاده مجدد همراه داشته باشید

روزانه بیش از 35 میلیون بطری پلاستیکی استفاده می کنیم! حمل یک بطری قابل استفاده، یک راه عالی برای کاهش استفاده از پلاستیک و صرفه جویی در هزینه است.

2. به نی های پلاستیکی نه بگویید

نی های پلاستیکی خبر بدی برای اقیانوس های ما هستند. هنگامی که نوشیدنی سفارش می دهید، به این فکر کنید که آیا به نی نیاز دارید یا نه، و در صورت نیاز سفارش دهید.

3. یک فنجان قابل استفاده با خود داشته باشید

یک فنجان قابل استفاده با خود داشته باشید – برخی از کافه‌ها حتی اگر از فنجان خودتان استفاده کنید تخفیف کوچکی را می‌دهند.

4. از بسته بندی بیش از حد از مواد غذایی خودداری کنید

چه انتخاب های مختلف در سوپرمارکت باشد و چه مکانی را برای خرید انتخاب کنید، همه ما متفاوت هستیم سعی کنیم پلاستیکی را که می‌خریم کاهش دهیم و به عنوان یک امتیاز اضافی، میوه و سبزیجات ارزان تر از جایگزین های از قبل بسته بندی شده استفاده کنیم.

5. یک کیف خرید همراه داشته باشید

بسیاری از ما همیشه یک کیف اضافی با خود حمل می کنیم – اگر هنوز به خاطر آوردن آن برایتان سخت است، یک کیف تاشو را امتحان کنید که می توانید آن را در کیف روزانه خود حمل کنید.

ایجاد چند تغییر کوچک می تواند تاثیر زیادی بر میزان پلاستیکی داشته باشد که ما در روز استفاده می کنیم.

از پلاستیک های قابل بازیافت استفاده کنید
از پلاستیک های قابل بازیافت استفاده کنید

6. قابل بازیافت

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اکثر پلاستیک‌هایی که استفاده می‌کنند، بازیافت نمی‌شوند. در صورت وجود گزینه، اطمینان حاصل کنید که پلاستیکی که استفاده می‌کنید بازیافت می‌شود.

گاهی اوقات باید از پلاستیک استفاده کرد و این اشکالی ندارد! اما همیشه پلاستیکی را استفاده کنید که می توانید بازیافت کنید و هرگز آن را در محیط رها نکنید. میراث‌های باقی مانده روی زمین به نهرها و رودخانه‌ها می‌ریزند و در نهایت دریا می‌شوند.

فیلم POF پی او اف (فیلم شیرینگ پلی‌الفین)- نادی پلاستیک

بازیافت زباله چگونه به محیط زیست کمک میکند؟

چند راه وجود دارد که در بازیافت پلاستیک به محیط زیست کمک می کند.

حفاظت انرژی: بازیافت در واقع انرژی کمتری نسبت به تولید پلیمرهای جدید و بکر مصرف می کند.

کاهش تقاضا برای مواد اولیه: بازیافت پلاستیک نیاز به استخراج مواد خام جدید از زمین را کاهش می دهد زیرا از موادی که قبلاً پردازش شده اند استفاده مجدد می کند و از منابع طبیعی محافظت می کند. این می تواند به کاهش انتشار گازها و به دام انداختن گرما در جو کمک کند. همچنین از افزودن زباله بیشتر به محل های دفن زباله جلوگیری می کند.

کاهش مصرف سوخت فسیلی: تولید پلاستیک از روغن زیادی استفاده می کند. اگرچه بازیافت از سوخت های فسیلی نیز استفاده می کند، اما به طور قابل توجهی کمتر از مقداری است که هنگام ایجاد پلاستیک های جدید استفاده می شود.

نمادهای بازیافت پلاستیک به چه معناست؟

هنگامی که از یک کالای پلاستیکی استفاده می کنید، باید اطلاعاتی در مورد نحوه بازیافت آن وجود داشته باشد. این با یک مثلث کوچک که از سه فلش تشکیل شده است که یک عدد یا حرف در مرکز آن قرار دارد نشان داده می شود. این اعداد و حروف یک شناسه برای تیم های بازیافت است. پلاستیک‌ها در یکی از هفت دسته طبقه‌بندی می‌شوند و نشان می‌دهند که چگونه مواد مختلف کم و بیش آسان بازیافت می‌شوند. ما آنها را در زیر برای شما فهرست کرده ایم.

نمادهای بازیافت پلاستیک
نمادهای بازیافت پلاستیک

1 = PET

پلی اتیلن ترفتالات به طور گسترده بازیافت می شود.

2 = HDPE

پلی اتیلن با چگالی بالا به طور گسترده بازیافت می شود.

3 = پی وی سی

پلی وینیل کلراید قابلیت بازیافت را دارد اما انجام این کار دشوارتر است. ممکن است لازم باشد برای این مورد با مقامات محلی بررسی کنید.

4 = LDPE

پلی اتیلن کم چگالی قابلیت بازیافت را دارد، اما ابتدا با مقامات محلی خود مشورت کنید.

5 = PP

بازیافت پلی پروپیلن سخت است یا ممکن نیست، بنابراین بهتر است سعی کنید دوباره از آن استفاده کنید یا از آن اجتناب کنید. معمولاً از پلی پروپیلن در تاپرور و لیوان های یکبار مصرف استفاده می شود.

6 = PS

بازیافت پلی استایرن یا استایروفوم سخت است یا ممکن نیست. استفاده مجدد یا اجتناب از آن عاقلانه است. استایروفوم در برخی از فوم‌های بسته بندی، فنجان های قهوه یکبار مصرف و کارد و چنگال های پلاستیکی استفاده می شود.

7 = دیگر

این معمولاً ترکیبی از انواع مختلف پلاستیک است. پلاستیک‌ها قبل از بازیافت توسط شرکت‌های بازیافت جدا می‌شوند، اما چون این نوع پلاستیک ترکیبی است، تقریباً غیرممکن می‌شود.

شما می‌دانید چگونه می‌توانید به بهترین نحو در بازیافت در زندگی روزمره خود برای حفظ محیط زیست شرکت کنید. ما با هم می توانیم این تغییر را ایجاد کنیم.

ایجاد عادات خوب در مصرف پلاستیک

هر بار فقط یک یا دو تغییر ایجاد کنید و آن را ذره ذره ایجاد کنید. ما به تعداد عددی نیاز نداریم که صفر را به طور کامل ارائه دهند. ما به میلیون ها نفر نیاز داریم که این کار را انجام دهند.

ما زندگی پرمشغله و شرایط مختلفی داریم و میتوانیم در تغییر نحوه استفاده از پلاستیک تاثیر بگذاریم. اگر روزی بطری یا فنجان قابل استفاده مجدد خود را فراموش کردید، ناامید نشوید و تسلیم نشوید. برای کاری که انجام می دهید به خودتان افتخار کنید.

سلفون بسته بندی چه خصوصیات مهمی دارد؟

کلام پایانی

ما در حال افزایش میزان استفاده از پلاستیک بازیافتی هستیم.

ما نمی توانیم به اهداف “پلاستیک بهتر” خود برسیم مگر اینکه پلاستیک بازیافتی با کیفیت بالا به اندازه کافی در دسترس باشد.

ما باید از اصلاح نظم تصوری خود فراتر برویم، اما در عوض فرهنگ دور ریختنی خود را به طبیعت متصل کنیم تا قدردانی از منابع زمین را دوباره برقرار کنیم. بهترین گزینه ما این است که فرهنگ خود را تغییر دهیم، تولید و استفاده از پلاستیک را بدانیم و به فوریت آن استفاده از پلاستیک یکبار مصرف را محدود کنیم. به این صورت، یک تغییر اساسی لازم است.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا