هاست پرسرعت
خودرو

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبرید رونمایی شد

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبرید رونمایی شد

شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس طی مراسمی به طور رسمی از نخستین خودروی پلاگین هیبریدی خود با نام تیگو ۸ پرو ای پلاس (e+) رونمایی کرد. تیگو ۸ پرو e پلاس اولین خودروی برقی-هیبریدی ساخت داخل بزودی به بازار عرضه خواهد شد.

تماشا کنید: بررسی تیگو ۸ پرو e پلاس در gsxr     لوگوی آپارات   دانلود لوگو یوتیوب png - عکس نودی

به گزارش gsxr، مراسم رونمایی از فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور مدیران ارشد مدیران خودرو و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد. قرار است تا پایان تابستان روند تولید محصول برقی-بنزینی مدیران خودرو در کارخانه این شرکت در ارگ بم آغاز شود. تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی گران‌ترین نسخه تیگو ۸ پرو در ایران خواهد بود؛ پیش‌بینی می‌شود این محصول در مرز قیمتی ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبرید رونمایی شد

تیگو ۸ پرو e پلاس عضو جدید خانواده تیگو ۸ در بازار ایران

تیگو ۸ پرو را می‌توان محصول جنجالی‌ و در عین حال موفق‌ مدیران خودرو دانست. در ابتدای عرضه به بازار، قیمت بسیار بالای این خودرو حواشی فراوانی را متوجه این محصول کرد. رفته رفته با اثبات قابلیت‌های این خودرو، تمایل بازار به تیگو ۸ پرو افزایش پیدا کرد. سواری نرم، موتور پرشتاب و امکانات متنوع علی‌رغم چینی بودن و نقطه ضعف‌های همیشگی خودروهای چینی‌، تا حدودی توانست تیگو ۸ پرو را جایگزین دست‌دوم های مسن کره‌ای کند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

پس از موفقیت تیگو ۸ پرو با موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI، نسخه مکس این خودرو نیز به بازار عرضه شد. موتور ۲ لیتری توربو GDI، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل و امکانات بیشتر نسبت به نسخه پرو، پرچمدار فونیکس را نسبت به قبل ارتقا داد.

مدیران خودرو و فونیکس برای نخستین بار با ورود به جریان تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبریدی بازار جدیدی را برای محصولات چینی دست و پا کردند. فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس اولین محصول دوستدار محیط زیست چری در ایران بوده و در ادامه توسعه سبد محصولات، سایر مدل‌های این خودروساز نیز به صورت هیبریدی و برقی در ایران مونتاژ خواهند شد.

فناوری پلاگین هیبریدی (PHEV) به کار رفته در محصول جدید فونیکس، جدیدترین الگوی فنی این تکنولوژی را در خود دارد. تیگو ۸ پرو e پلاس پس از اوتلندر پلاگین هیبریدی، دومین خودروی برقی-بنزینی پلاک ملی کشور است.

تغییرات ظاهری بسیار اندک در برابر تغییرات باطنی فراوان

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در نمای ظاهری و کابین تغییرات اندکی را نسبت به نسخه پرو مکس تجربه کرده‌است. یک درگاه شارژ بر روی گلگیر جلو و نشان e پلاس درب صندوق تنها تفاوت‌های ظاهری، و موس جدید روی کنسول و همچنین تریم چرمی تمام مشکی تنها تغییرات کابین نسخه پلاگین هیبریدی نسبت نمونه بنزینی پرو مکس هستند.

مشخصات فنی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی و دو پیشرانه الکتریکی مجهز است که بر روی محور جلوی خودرو قرار دارند. توان حرکتی تولید شده از طریق یک جعبه دنده سه سرعته DHT به چرخ های جلوی این کراس‌اوور مونتاژی منتقل می‌شود.

در صورتی که باتری های این خودرو به طور کامل شارژ باشند، در حالت ترکیبی و وضعیت اسپرت می توان از قدرت ۳۲۶ اسب بخار با گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر استفاده کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۶ ثانیه را ثبت نمود.

با شارژ حدود ۳ تا ۴ ساعت باتری های تیگو ۸ پرو e پلاس از طریق شارژرهای خانگی می توان ۷۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی پیمایش کرد. در حالت استفاده ترکیبی موتورها، مصرف سوخت این خودرو حدود ۱.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در صورت پر بودن باک بنزین و کامل بودن ظرفیت باتری‌ها می توان مسافتی نزدیک به ۹۵۰ کیلومتر را طی کرد. باتری‌های این خودرو در کف خودرو جانمایی شده‌اند و به واسطه اضافه شدن تجهیزات فنی جدید وزن خودرو نسبت به نمونه پرو مکس ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

طبق اعلام سازنده، راننده این خودرو می‌تواند با توجه به وضعیت باتری‌ها، توان مورد نیاز برای رانندگی و همچنین وضعیت جاده‌ای از ۱۱ شرایط رانندگی و ۹ حالت کارکرد موتورها برای رانندگی استفاده کند. این مودهای رانندگی به صورت دستی و هوشمند قابل کنترل هستند. دیگر ویژگی فنی مهم تیگو ۸ پرو e پلاس استفاده از فناوری بازیافت انرژی بوده که با این فناوری می‌توان در هنگام ترمزگیری از گشتاور معکوس پیشرانه برای شارژ باتری‌ها و توقف خودرو بدون استفاده مداوم از gsxr ترمز بهره برد.

بنابر اعلام شرکت فونیکس، تیگو ۸ پلاگین هیبرید با ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر ضمانت خودرو و همچنین ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی پک باتری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

امکانات رفاهی بدون تغییر نسبت به پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در بحث امکانات رفاهی کاملا مشابه تیگو ۸ پرو مکس IE بوده و مجهز به سامانه دستیار رانندگی ADAS، تنظیمات حرکتی و تهویه صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان و صندلی‌های ردیف عقب، تهویه خودکار ۳ ناحیه‌ای به همراه یونیزاسیون و فیلتر N95، فناوری هوشمند و LED چراغ‌ها و همچنین ۳ عدد نمایشگر کنترل و سرگرمی اشاره کرد.

قیمت، زمان عرضه و رقبای فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در اواخر تابستان و در محدوده قیمتی ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر هیچ رقیب صفر کیلومتری برای این خودرو در بازار وجود ندارد اما به زودی شاهد ورود خودروهای برقی و هیبریدی متنوعی از جمله هایما ۶P پلاگین هیبرید، هواوی آیتو M5، سوبا M4 هیبریدی، لاماری ایما هیبریدی، seres 5، فیدلیتی XB1 هیبریدی و اسکای ول مپنا به بازار خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا