هاست پرسرعت
تکنولوژی

قرار دادن پلی استیشن 5 در حالت عمودی می‌تواند منجر به خرابی کامل آن شود!

قرار دادن پلی استیشن 5 در حالت عمودی می‌تواند منجر به خرابی کامل آن شود!

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس جدیدترین نسل از کنسول‌های بازی هستند که همگی آن‌ها قابلیت قرارگیری عمودی یا افقی را دارند. با این حال، به نظر می‌رسد یکی از این روش‌ها ممکن است منجر به از کار افتادن کامل PS5 شما شود!

بر اساس توییتی که اخیراً منتشر شده، کنسول پلی استیشن 5 که جدیدترین محصول غول فناوری ژاپنی در عرصه سرگرمی است وقتی در حالت عمودی قرار می‌گیرد در معرض یک آسیب داخلی دائمی خواهد بود. ظاهراً وقتی این کنسول را به صورت عمودی قرار می‌دهید، فلز مایع مورد استفاده در روی چیپ پردازشی اصلی یا همان APU سفارشی AMD ممکن است نشت کند. نشت فلز مایع بین هیت سینک و پردازنده نیز اساساً به این معنی است که مکانیسم خنک کننده از کار می‌افتد و احتمال سوختن چیپ اصلی کنسول بسیار بالا است. گفتنی است که سونی در کنسول جدید خود از فلز مایع برای انتقال حرارت از پردازنده اصلی به هیت سینک استفاده کرده و در واقع آن را جایگزین خمیر سیلیکون کرده است.

پلی استیشن 5
سونی در کنسول جدید خود فلز مایع را جایگزین خمیر سیلیکون کرده است.

این توییت را 68logic@ پست کرده که صاحب یک تعمیرگاه سخت افزاری است. البته، مسئله‌ای که این کاربر نسبت به آن هشدار داده، توسط برخی منابع دیگر نیز مطرح شده بود که از جمله می‌توان به یکی دیگر از صاحبان تعمیرگاه تخصصی سخت افزار با نام بن مونتانا نیز اشاره کرد. مشکل نشت فلز مایع احتمالاً به دلیل محکم نبودن مهر و موم بین APU و هیت سینک رخ می‌دهد. این مشکل منجر به سرازیر شدن فلز مایع در حالت عمودی می‌شود که می‌تواند برای کنسول بازی بسیار مضر باشد. شخص دیگری که این موضوع را تایید کرده، یک یوتیوبر با نام کاربری TheCod3r است که در یکی از ویدیوهای خود نشت فلز مایع در پلی استیشن 5 را نشان داده است.


بیشتر بخوانید:

  • پلی استیشن 5 بالاخره هک شد!

در حال حاضر، میلیون‌ها گیمر وجود دارند که کنسول PS5 خود را به صورت عمودی قرار می‌دهند. بنابراین، با وجود اینکه ممکن است این مشکل کاملاً فراگیر نباشد، اما همچنان این احتمال وجود دارد که برای بسیاری از دارندگان پلی استیشن 5 رخ دهد. در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این مشکل تنها بر برخی از مدل‌های پلی استیشن 5 وجود دارد یا همه نسخه‌های این کنسول را تحت تأثیر می‌گذارد. در هر صورت، برای پیشگیری از مشکلات احتمالی بهتر است کنسول خود را به صورت افقی مورد استفاده قرار داده و از قرار دادن آن در حالت عمودی تا حد ممکن پرهیز کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا