هاست پرسرعت
تکنولوژی

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

لوازم جانبی کنسول بازی به گیمرها کمک می کنند از تمام پتانسیل ها و امکانات کنسول خود استفاده کنند. طیف گسترده ای از لوازم جانبی برای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس به بازار عرضه شده است. این لوازم جانبی با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهند، ارزش خرید بالایی دارند و می توانند تجربه گیمینگ را به اندازه قابل توجهی بهبود بخشند. از هدفون ها و کنترلرهای مخصوص گرفته تا دوربین ها و حافظه های خارجی. در این مطلب به معرفی بهترین لوازم جانبی کنسول بازی می پردازیم.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن 5

کنسول پلی استیشن 5 به عنوان کنسول نسل جدید سونی به تجهیزاتی مانند مانیتور 4K با نرخ نوسازی 120 هرتز نیاز دارد تا قدرت خود را نشان دهد. اما ویدیو تنها یکی از بخش هایی است که در تجربه بازی ها نقش دارد. گیمرها باید مطمئن شوند علاوه بر مانیتور مناسب، از بهترین کنترلرها، هدفون ها و تجهیزات برای کنسول PS5 استفاده می کنند.

این کنسول با ویژگی های جدیدی به بازار عرضه شده است. برای مثال می توان به بازخورد لمسی یا haptic feedback اشاره کرد که با استفاده از کنترلر دوال سنس، تجربه جدیدی را به دارندگان این کنسول تقدیم می کند. همچنین علاوه بر فضای پیش فرض ذخیره سازی، گیمرها می‌توانند از حافظه های SSD خارجی برای نصب بازی های بیشتر استفاده کنند. امکان نصب بازی های نسل قبل روی هارد دیسک های اکسترنال HDD وجود دارد. در ادامه، شما را با لوازم جانبی پلی استیشن بیشتر آشنا می کنیم.

کنترلر Dual Sense

در جعبه کنسول پلی استیشن 5 تنها یک عدد کنترلر قرار گرفته است. اما در صورت نیاز، می توانید کنترلر جدید پلی استیشن را به صورت جداگانه تهیه کنید. این کنترلر که با نام Dual Sense یا دوال سنس شناخته می شود، دارای ویژگی هایی از جمله تکنولوژی بازخورد لمسی برای تجربه هیجان انگیز بازی های نسل جدید است. بازخورد لمسی پیشرفته دوال سنس می تواند آنچه در گیم پلی اتفاق می افتد را به انگشتان بازیکنان انتقال دهد. ماشه های تطبیقی یکی دیگر از ویژگی های جذاب دوال سنس هستند که به خصوص هنگام استفاده از سلاح های داخل بازی، خود را نشان می دهند. این کنترلر همچنین به میکروفون داخلی و جک مخصوص هدفون مجهز شده است.

دوال سنس در حال حاضر در رنگ ها و طرح های مختلف قابل خرید می باشد. با خرید کنترلر اضافه، می توانید به صورت محلی بازی های چند نفره را با دوستان خود تجربه کنید.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

دوربین PlayStation HD Camera

لوازم جانبی کنسول بازی، تجهیزات ضروری برای استریم بازی ها را هم شامل می شوند. اگر می خواهید به طور مستقیم استریم را از کنسول PS5 خود به پلتفرم هایی مانند توییچ انجام دهید، دوربین HD پلی استیشن یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود. این دوربین چه از نظر طراحی و چه ویژگی های سخت افزاری با کنسول پلی استیشن 5 سازگاری دارد و دارای پایه مخصوص برای قرارگیری آسان است. همچنین دارای ابزار ویژه ای برای حذف پس زمینه است تا مطمئن شوید هنگام استریم، آنچه در اطرافتان است نمایش داده نمی شود.

دوربین PlayStation HD Camera یکی از بهترین لوازم جانبی پلی استیشن برای به اشتراک گذاری گیم پلی محسوب می شود و می تواند با رزولوشن 1080p تصاویر را ضبط کند.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

هدست Pulse 3D Wireless headset

هدست گیمینگ نقش مهمی در تجربه همه جانبه بازی ها دارد. هدست بی سیم سه بعدی Pulse یکی از بهترین هدست های سونی محسوب می شود که می توانید برای کنسول هایی مثل پلی استیشن 5 تهیه کنید. این هدست از قابلیت های صوتی کنسول جدید پلی استیشن پشتیبانی می کند. همچنین دارای پدهای مخملی و بند قابل تنظیم است که ارگونومی خوبی را برای استفاده کاربران فراهم می کنند. میکروفون هایِ حذف نویز یکی دیگر از قابلیت های Pulse 3D Wireless headset محسوب می شوند.

اگر به دنبال بهترین لوازم جانبی کنسول بازی برای پلی استیشن 5 هستید، این هدست یکی از تجهیزاتی است که ارزش خرید بالایی دارد. چرا که با صدای سه بعدی PS5 سازگاری دارد و همچنین به یک باتری قدرتمند و قابل شارژ مجهز شده است.

حافظه SSD اضافی

کنسول بازی پلی استیشن 5 به گیمرها این امکان را می دهد تا از طریق اسلات مخصوص SSD، حافظه کنسول خود را افزایش دهند. در حال حاضر حافظه اس اس دی WD_BLACK SN850 به عنوان محصول رسمی سونی برای افزایش فضای ذخیره سازی PS5 به بازار عرضه شده است. این حافظه از نوع NVMe SSD می باشد و به وسیله کمپانی وسترن دیجیتال برای کنسول پلی استیشن تولید شده است. بر اساس بودجه و نیاز خود می توانید یکی از مدل های 1 یا 2 ترابایت را تهیه کنید که البته قیمت نسبتا بالایی دارند.

کنسول بازی پلی استیشن 5 با اس اس دی های برندهای دیگر هم سازگاری دارد و حتما لازم نیست که مدل رسمی را تهیه کنید. فقط کافی است هنگام خرید اس اس دی، به مواردی مثل نوع SSD، سرعت خواندن و عرض آن توجه داشته باشید. بعضی از مدل ها دارای هیت سینک برای جلوگیری از تولید گرمای زیاد هستند که خرید آن ها توصیه می شود.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

ایستگاه شارژ DualSense Charging Station

ایستگاه شارژ دوال سنس از جمله لوازم جانبی کنسول بازی PS5 محسوب می شود که برای شارژ بدون سیم کنترلر کاربرد دارد. این ایستگاه به شما اجازه می دهد به طور همزمان دو عدد کنترلر دوال سنس را بدون نیاز به اتصال آن ها به کنسول شارژ کنید. از جمله مزایای استفاده از این محصول می توان به آزاد شدن پورت های USB کنسول اشاره کرد. همچنین در صورت استفاده از چند کنترلر، سرعت شارژ آن ها افزایش پیدا می کند. فقط کافی است دوال سنس را درون داک قرار دهید. به محض شنیدن صدای اتصال، فرایند شارژ شروع می شود.

مدیا ریموت PS5

کنسول بازی PS5 علاوه بر گیمینگ، می تواند به عنوان دستگاهی برای پخش ویدیو و آهنگ مورد استفاده قرار بگیرد. سرویس های استریم مشهور مانند نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای روی این کنسول قابل دسترس هستند. با استفاده از PS5 Media Remote می توان پخش رسانه ای را در کنسول به آسانی کنترل کرد. این ریموت کوچک از نظر ظاهری با دیگر لوازم جانبی پلی استیشن هماهنگی دارد و لوگوی PS روی آن مشاهده می شود. کاربران می توانند با استفاده از ریموت، کنسول خود را روشن کنند و بدون نیاز به اتصال کنترلر، به جستجو در منوی کنسول و پخش ویدیوها و آهنگ های مورد علاقه بپردازند.

لوازم جانبی کنسول بازی ایکس باکس

لوازم جانبی کنسول بازی ایکس باکس دارای تنوع قابل قبولی به خصوص برای کنسول های جدید این شرکت هستند. کنسول های سری اس و سری ایکس با توجه به امکانات و قیمت خود، مورد استقبال گیمرها قرار گرفته اند. خوشبختانه انواعی از لوازم جانبی و تجهیزات برای این کنسول ها قابل تهیه هستند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

کنترلر مخصوص Xbox Core Controller

کنترلر موجود در جعبه کنسول های سری ایکس و اس نسبت به نسل قبل با پیشرفت هایی همراه شده است که تجربه گیمینگ را روان تر می‌کند. از نظر ظاهری، این کنترلر یک فرم آشنا را ارائه می دهد و چندین ویژگی جدید را به گیمرها معرفی می کند. برای مثال، می توان به طراحی فشرده تر و استفاده از دکمه اشتراک گذاری اشاره کرد. این کنترلر دارای رنگ بندی نسبتا متنوعی است و می توان رنگ هایی به جز سیاه و سفید را به صورت جداگانه خریداری کرد.

کنترلر Xbox سری ایکس و اس با اتصال بلوتوث یا Micro USB به کنسول متصل می شود. این کنترلر دارای باتری قابل شارژ نیست و برای استفاده از آن باید از باتری های AA یا قلمی استفاده کنید.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس

هدست Microsoft Xbox Wireless Headset

هدست گیمینگ Xbox یکی از لوازم جانبی کنسول بازی ایکس باکس است که به صورت بی سیم از طریق بلوتوث به کنسول متصل می شود. این هدست یکی از بهترین انتخاب ها برای کنسول های ایکس باکس محسوب می شود. چرا که نسبت به کیفیت ساخت و صدای خود، قیمت مناسبی دارد و کیفیت میکروفون آن عالی است. طراحی هدست به صورتی است که پدها روی گوش قرار می گیرند و استفاده از آن را برای طولانی مدت آسان می کنند. همچنین هدست ایکس باکس نسبت به اندازه بزرگ خود، وزن کمی دارد.

اگر به دنبال یک هدست گیمینگ بی سیم برای کنسول های ایکس باکس هستید، این مدل می تواند انتظارات شما را برآورده کند. از جمله نقاط قوت هدست Xbox می توان به میکروفون شفاف، صدای فراگیر، بیس فوق العاده و قیمت مناسب اشاره کرد. شارژ هدست از طریق درگاه USB-C صورت می گیرد.

هارد اکسترنال Seagate Storage Expansion Card

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس دارای 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD می باشد. این میزان برای کنسول سری اس به 512 گیگابایت محدود می شود. بنابراین ممکن است گیمرها به ارتقای حافظه ذخیره سازی کنسول خود نیاز پیدا کنند. در حال حاضر می توان از طریق درگاه توسعه کنسول، حافظه آن را افزایش داد. به صورت رسمی، مایکروسافت کارت توسعه سیگیت را برای افزایش حافظه داخلی معرفی کرده است. این کارت با حافظه 1 ترابایتی از نوع NVMe SSD به گیمرها اجازه می دهد بازی های بیشتری را ذخیره کنند و از بارگذاری سریع آن ها لذت ببرند.

حافظه جانبی اختصاصی Seagate قیمت بالایی دارد. اگر قصد دارید عناوین نسل های قبل را روی کنسول های جدید ایکس باکس اجرا کنید، پیشنهاد می شود از هارد اکسترنال HDD استفاده کنید. چرا که قیمت بسیار کمتری دارد و می تواند به راحتی عناوین قدیمی را اجرا کند. هاردهای HDD اکسترنال به راحتی از طریق درگاه USB 3 به کنسول متصل می شوند و در حجم های مختلف قابل تهیه هستند.

پایه شارژ کنترلر ایکس باکس

لوازم جانبی ایکس باکس به شما کمک می کنند تجربه گیمینگ خود را بهبود بخشید. همانطور که اشاره شد، کنترلر بی سیم ایکس باکس از باتری قابل شارژ برخوردار نیست و بنابراین باید برای استفاده از آن باتری های قلمی AA تهیه کنید. پایه شارژ سریع Razer امکان شارژ بی سیم و خودکار دسته بازی Xbox را فراهم می کند. این دستگاه دارای یک باتری قابل شارژ است که پس از پر شدن حدود 3 ساعت دوام می‌آورد. رنگ بندی متنوع یکی از ویژگی های Razer Universal Quick Charging Stand محسوب می شود. همچنین می توان به قابلیت محافظ شارژ اشاره کرد که از گرمای زیاد و دیگر مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

رنگ بندی از آنجا حائز اهمیت است که می توانید با توجه به رنگ کنترلر خود، پایه شارژری با رنگ هماهنگ را تهیه کنید. برای مثال، اگر دسته بازی شما مشکی است، می توانید پایه شارژی با رنگ مشکی را برای آن تهیه کنید.

اگر به دنبال یک مدل مقرون به صرفه هستید، پایه شارژ SparkFox به شما توصیه می شود. این پایه که با نام Dual Charging Station به بازار عرضه شده است، می تواند به صورت همزمان دو عدد کنترلر ایکس باکس را شارژ کند. همچنین دارای چراغ های LED برای اطلاع از وضعیت شارژ می باشد.

کنترلر Xbox Elite Controller Series 2

یکی از بهترین کنترلرهای ایکس باکس که با طراحی فوق العاده خود ویژگی های کنترلر اصلی کنسول ها را بهبود می بخشد. امکان سفارشی کردن بسیار از گزینه ها در این کنترلر وجود دارد. طراحی لوکس و با کیفیت یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. از جمله ویژگی های جذاب Xbox Elite Controller Series 2 می توان به نقشه برداری کامل دکمه ها، باتری داخلی قدرتمند با پشتیبانی از شارژ سریع و امکان تنظیم تنش ماشه ها اشاره کرد.

کنترلر Elite Series 2 علاوه بر اتصال بلوتوثی می تواند از طریق درگاه USB-C نیز به کنسول متصل شود. شاید قیمت نسبتا بالای آن تنها دلیلی باشد که به دنبال کنترلرهای دیگر بروید , ولی این یکی از بهترین لوازم جانبی ایکس باکس به شمار میرود.

جمع بندی

انواعی از لوازم جانبی کنسول بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس قابل تهیه هستند. از کنترلرهای مخصوص گرفته تا هدست های گیمینگ و حافظه های اس اس دی سریع. برای خرید لوازم جانبی این کنسول ها می توانید به فروشگاه اینترنتی گنگ پی اس مراجعه کنید. در این فروشگاه، لوازم جانبی کنسول بازی به همراه گارانتی معتبر ارائه می شوند.

جهت مشاهده لیست محصولات, استعلام قیمت و دریافت مشاوره به سایت گنگ پی اس به نشانی Www.gangps.ir مراجعه نمایید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا