هاست پرسرعت
تکنولوژی

لوگوی تردز به چه معناست؟ رئیس اینستاگرام توضیح می‌دهد

لوگوی تردز به چه معناست؟ رئیس اینستاگرام توضیح
می‌دهد

اپلیکیشن جدید متا با نام «تردز» (Threads) از زمان راه‌اندازی خود، موجی در دنیای فناوری به راه انداخته و بسیار جنجالی شده است. یکی از جالب توجه‌ترین جنبه‌های این برنامه، لوگوی آن است. لوگوی تردز سر و صدای زیادی ایجاد کرده و بسیاری از مردم در مورد معنای آن به گمانه‌زنی پرداخته‌اند. از زمان راه‌اندازی تردز که به نوعی رقیب توییتر محسوب می‌شود، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در این شبکه اجتماعی جدید فعال بوده است. او علاوه بر پاسخ به سؤالات و پیشنهادات کاربران برای به‌روزرسانی ویژگی‌ها، بسیاری از اطلاعات پشت صحنه تردز را نیز به اشتراک می‌گذارد. در همین زمینه، با توجه به سوالات متعددی که درباره لوگوی تردز پرسیده شده بود، موسری اخیراً در اکانت خود در همین شبکه، به تشریح معنی و منبع الهام آرم تردز پرداخته است.

لوگوی تردز

قبل از اینکه درباره آنچه موسری در مورد لوگوی تردز گفته صحبت کنیم، اجازه دهید نگاهی به این لوگو بیاندازیم. لوگوی تردز یک طرح ساده است که از یک دایره تشکیل شده است که یک خط از آن عبور می‌کند. در نگاه اول، این لوگو شبیه نماد @ به نظر می‌رسد، اما دقیقا نماد @ نیست. این لوگو با فونت sans serif اینستاگرام ساخته شده که ظاهری مدرن و جذاب به آن می‌دهد.

معنی و منبع الهام لوگوی تردز

روز گذشته، موسری پستی در تردز منتشر کرد که در آن معنای لوگوی تردز را توضیح می‌دهد. او گفته که لوگوی تردز از نماد اینترنتی کلاسیک @ گرفته شده است که نشان‌دهنده نام کاربری، استقلال فردی و صدای یک فرد است. لوگوی تردز، نماد @ را به عنوان یک خط ناگسستنی تفسیر می‌کند که از حلقه‌ای الهام گرفته شده که هنگام شروع یک رشته از گفتگوها رخ می‌دهد. در واقع، معنی لوگو این است که وقتی یک رشته از گفتگوها (در انگلیسی به آن ترد یا Thread گفته می‌شود) شروع می‌شود، به صورت یک حلقه ادامه می‌یابد.

لوگوی تردز

این لوگو با فونت sans serif اینستاگرام ساخته شده که ظاهری مدرن و در عین ساده به آن می‌دهد. متا بیان کرده که لوگوی تردز از الفبای تامیل الهام گرفته شده است. الفبای تامیل خطی است که برای نوشتن زبان تامیل که در هند و سریلانکا صحبت می‌شود، استفاده می‌شود. الفبای تامیل از 12 مصوت و 18 صامت تشکیل شده و به دلیل حروف منحصر به فرد و پیچیده‌اش شهرت پیدا کرده است.

شایان ذکر است که خطوط این لوگو توسط هیچ هنرمندی طراحی نشده است، بلکه بر اساس فونت Sans خود اینستاگرام است. کل فونت به شکلی بین یک دایره و یک مربع طراحی شده که باعث می‌شود لوگوی تردز به صورت گرد اما تا حدودی مربع به نظر برسد.


بیشتر بخوانید:

  • 6 ویژگی که «تردز» برای شکست دادن توییتر به آن‌ها نیاز دارد

لوگوی تردز بر اساس حرف تامیلی “ம” (ma) است. حرف “ம” صامتی است که در تامیل به صورت “ما” تلفظ می‌شود. شکل حروف “ம” از دایره‌ای تشکیل شده که یک خط عمودی از آن عبور می‌کند. این شبیه به آرم تردز است. بنابراین، آرم تردز یک نسخه ساده شده از حرف تامیلی “ம” است که ظاهری مدرن‌تر به آن می‌دهد.

آدام موسری در مورد لوگوی تردز گفته:

لوگوی تردز با فونت اینستاگرام Sans از علامت @ الهام گرفته شده که مخفف نام کاربری، فرد و صدای شخص است. این لوگو توسط rourkery ،@jezburrows@ و دیگران طراحی شده است. لوگوی تردز یک خط بدون قطعی را نشان می‌دهد که الهام گرفته از حلقه‌ای است که هنگام شروع رشته گفتگوها در برنامه مشاهده می‌شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا