هاست پرسرعت
تکنولوژی

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ

محال است بحث انواع لپتاپ بالا نگیرد و حرفی از لپتاپ‌های گیمینگ زده نشود. شاید جالب باشد بدانید که در حال حاضر ۴۰٪ از جمعیت جهان را گیمرها تشکیل می‌دهند، قطعا این افراد برای این که بتوانند تجربه بازی فوق‌العاده‌ای داشته باشند، نیاز به یک دستگاه فوق‌العاده قوی دارند. دسته بزرگی از گیمرها را PC گیمرها تشکیل می‌دهند و باقی آن‌ها را گیمرهای کنسول‌باز، موبایل و لپتاپ تشکیل می‌دهند. در این مقاله از لپتاپیفای قصد داریم که به بررسی جان‌سخت‌ترین لپتاپ‌های گیمینگ در بازار بپردازیم و ویژگی‌های بهترین لپ تاپ گیمینگ را به صورت خلاصه شرح دهیم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

قبل از اینکه به معرفی بهترین‌های بازار در زمینه گیمینگ بپردازیم، نکات مهمی در زمینه سخت افزار هستند که باید در ابتدا به آن‌ها توجه کنیم. لپتاپ‌های گیمینگ هم مشخصه‌های خاص خود را در پردازنده، کارت گرافیک، رم و… دارند در واقع این ویژگی‌ها هویت یک لپتاپ گیمینگ را تشکیل می‌دهند.

اولین عنصر یک لپتاپ گیمینگ خوب: کارت گرافیک قوی

همانطور که می دانید اجرای بی عیب و نقص بیشتر بازی‌ها وابسته به GPU یا همان کارت گرافیک است و متاسفانه این قطعات قابل ارتقا نیستند. یک GPU خوب تضمین می‌کند که لپ تاپ شما حداقل ده سال با کیفیت بسیار بالا و سرعت مناسبی می‌تواند بازی‌های مورد نظر شما را اجرا کند.  اما چه مارکی از کارت گرافیک‌ها مناسب است؟ جدیدترین و بهترین پردازنده‌های گرافیکی شامل کارت‌ گرافیک‌هایNvidia GeForce RTX  هستند..

جدیدترین کارت‌های گرافیک سری انویدیا، مدل RTX 40 است، از RTX 4050 تا RTX 4090 همه مدل‌ها با کیفیت فوق‌العاده‌ای می‌توانند انواع بازی‌ها و ویدئوهای سنگین ارا اجرا کنند. در مقابل برندی مثل AMD هم دارای سری Radeon RX 7000M و 7000S است که کاملا توانایی رقابت با انویدیا را دارد. قوی‌ترین‌های AMD عبارتند از Radeon RX 7600M و 7600M XT، RX 7700S و RX 7600S.

این که دستگاه شما بخواهد از کدام یکی از کارت گرافیک‌های بالا پشتیبانی کند به صورت مستقیم به شرکت سازنده آن لپتاپ گیمینگ بستگی دارد. اما می‌توان گفت که با جو رقابتی اخیری که در صنعت گیمینگ به وجود آمده است اکثر گرافیک‌های موجود در لپتاپ‌های گیمینگ تا حد بسیار خوبی قوی هستند.

پردازنده، یار و همراه کارت گرافیک در پردازش‌های سنگین

بسیار با این سوال مواجه می‌شویم که در یک لپتاپ گیمینگ پردازنده تا چه اندازه مهم است؟ شما می‌توانید یک CPU نسل بالا و  بسیار قدرتمند Core i7 یا حتی یک پردازنده مانند Intel Core i9-13900HK و انواعی از پردازنده‌های مختلف را در لپتاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ببینید. اما مقوله پردازنده در لپتاپ‌های گیمینگ مهم است؟ اگر بخواهیم رو راست باشیم، می‌توان با CPU  اکسترنال هم یک گیمر پرو شد اما معمولا هویت لپتاپ‌های گیمینگ با پردازنده‌های بالای i7 گره خورده است. با این حال، پردازنده‌های core I 5 هم گزینه بدی نیستند چرا که در کنار یک کارت گرافیک قوی، پردازنده i5 می‌تواند به خوبی بدرخشد و پرفورمنس خوبی را ارائه دهد. اگر پردازنده اینتل مسئول پردازش‌های لپتاپ گیمینگ مدنظر شما است اطمینان حاصل کنید که از پردازنده نسل ۱۳ به بالا باشد چر که نسل‌های قبل از ۱۳ در اینتل فاقد ویژگی ارتقا هستند.

رم را فراموش نکنید!

۸ گیگابایت میزان رمی است که در لپتاپ‌های عمومی به آن نیاز دارید، اما در لپتاپ‌های گیمینگ چه مقدار رم لازم است؟ لپتاپ‌هایی با RTX 4050 هم معمولاً با 8 گیگابایت عرضه می‌شوند. اما لپتاپ‌هایی با RTX 4060 یا بالاتر معمولا با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شوند. اگر رم دستگاه قابل ارتقا باشد و بتوان آن را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد سرعت لپتاپ فوق‌العاده خواهد بود. رم عنصری مهم در لپتاپ‌های گیمینگ است و باعث اجرای روان‌تر بازی‌ها در لپتاپ می‌شود.

آیا فضای ذخیره‌سازی برای بازی مهم است؟

قطعا! معمولا لپتاپ‌های گیمینگ به عنوان غول‌های ذخیره‌سازی شهرت دارند. اگر یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید یا ۱۲۸ گیگابایت به طور بسیار واضحی تفاوت میان سرعت اجرای بازی‌ها و نصب بازی‌های مختلف را خواهید دید. به زبانی ساده‌تر، هر چه یک لپتاپ فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد آن لپتاپ گیمینگ‌تر است.

اندازه صفحه نمایش در یک لپتاپ گیمینگ چقدر باید باشد؟

اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای صفحه نمایش 15 یا 17 اینچی هستند، اگرچه تعداد کمی از لپتاپ‌های غول آسا هم وجود دارند که دارای پنل‌های 18 اینچی هستند و از آن طرف هم تعداد انگشت شماری از لپتاپ‌های گیمینگ می‌توانند 14 اینچی باشند. اینکه چه اندازه ای را می‌پسندید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.، اما به یاد داشته باشید که هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد، لپ تاپ بزرگتر و سنگین تر است. اکثر لپتاپ‌های گیمینگ موجود در بازار هم دارای وزن زیادی هستند، البته این وزن صفحه ویژگی بدی نیست چرا که باعث می‌شود لپتاپ در هنگام بازی با حرکت دست بر روی صفحه کلید اصلا نلرزد و جا به جا نشود.

کیفیت صفحه نمایش در لپتاپ گیمینگ

هرگز لپتاپ گیمینگی با کیفیت صفحه کمتر از 1920 در 1080 را نخواهید دید. معمولا کیفیت صفحه نمایش لپتاپ‌های گیمینگ در سطحی قابل قبول و مناسب قرار دارند.

یک نکته کلیدی: صفحه‌های لمسی مناسب گیم نیستند!

معمولا ویژگی لمسی بودن یک گزینه اضافه و غیرضروری برای لپتاپ‌های گیمینگ است و وجود این ویژگی می‌تواند علاوه بر کاهش عمر باتری، دقت صفحه را در درک حرکت‌های بازی کاهش دهد. به همین دلیل به ندرت از لپتاپ‌های هیبریدی یک محصول گیمینگ خواهید دید.

لپ تاپ گیمینگ

مزیت‌های صفحه کلید گیمینگ

صفحه کلیدهای گیمینگ معمولا رنگ‌های فانتزی و صدای دلنشین کلیدها از وسوسه‌انگیزترین چیزهایی هستند که گیمرها می‌شناسند. معمولا وجود کلیدهای عمیق برای صفحه کلید لپتاپ‌های گیمینگ یک اتفاق بسیار خوب است اگر عمق هر یک از کلیدها بین ۱.۵ تا ۲ میلی‌متر باشد می‌توان گفت که مرغوب‌ترین صفحه کلید در لپتاپ‌های گیمینگ را در اختیار دارید. این کلیدها با این عمق به ندرت گیر می‌کنند و دارای صدای کمی هستند. کلیدهای مناسب برای لپتاپ‌های گیمینگ باید با فشاری حدود ۶۵ تا ۷۰ گرم بدون هیچ نیروی بازدارنده اضافه‌ای به راحتی در قاب خود فروبروند. قطعا وجود بک لایت (مخصوصا بک لایت‌های رنگین‌کمانی) حس گیمر بودن بیشتری را به مخاطب القا خواهد کرد.

کدام برند بهترین لپتاپ گیمینگ بازار را دارد؟

در ادامه قصد داریم به  بررسی پرچمداران غول‌های گیمینگ بپردازیم. برای این که بتوانیم از قدرت هر برند از لپتاپ اطلاعاتی ابتدایی را به شما بدهیم ویژگی‌های قدرتمندترین سری این برندها را در جدول قرار داده‌ایم.

لپتاپ‌های گیمینگ سری Hp Pavillion

کسی هست که بتواند بک لایت‌های سبز زمردی پاویلیون برند اچ پی را فراموش کند؟ بی‌شک این لپتاپ در فهرست لپ تاپ‌ گیمینگ  ارزان قرار دارد که تاکنون به بازار ارائه شده‌اند. شکل منحصر به فرد با پردازنده نسل دهم core i5 و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 دقیقا همان چیزی است که گیمرها انتظار آن را داشتند. برای اطلاع از ویژگی‌های کامل‌تر و نقد و بررسی لپتاپ‌های گیمینگ و غیر گیمینگ سری پاویلیون به وبسایت لپتاپیفای مراجعه کنید.

لپتاپ گیمینگ اچ پی اومن HP omen 16

خلاقیتی جدید که در ظاهر لپ تاپ HP Omen 16 وجود دارد توانسته است نام آن را بر سر زبان گیمرها بیاندازد. معمولا کیبوردهای گیمینگ دارای بیک لایت رنگین کمانی هستند اما این لپتاپ رنگ‌های داینامیک رنگین‌کمانی را دقیقا بر روی خود حروف کیبورد اجرا کرده است و همین موضوع باعث شده است که برخلاف ظاهر ماکسیمال لپتاپ‌های گیمینگ، این لپتاپ دارای ظاهری مینیمال باشد. این سری اغلب با مربع (لوزی) رنگی پشت صفحه نمایش آن شناخته می‌شود. این لپتاپ با پردازنده نسل ۱۱ Core i7 و رزولوشن فوق‌العاده خود توانسته است محبوبیت زیادی را در بین گیمرها به دست بیاورد.

لپ تاپ گیمینگ

ایسوس راگ، نامی آشنا برای هر گیمر

ایسوس راگ یا سری راگ استریکس معمولا به گوش همه گیمرها آشنا هستند، لوگوی جذاب این سری از لپتاپ‌های گیمینگ ایسوس معرف حضور همه گیمرها است. ظاهر پرزرق و برق این لپتاپ‌ها و رنگ‌های بسیار زیادی که در زیر صفحه کلید و به پشت کلیدها به صورت بک لایت وجود دارد وسوسه خرید این لپتاپ را در ذهن هر کسی می‌اندازد. در این محصولات از برند ایسوس پردازنده قوی با توانایی پردازش بالای 5.00 GHz و گرافیک توانا تمام بار گیمینگ را در این لپتاپ‌ها به دوش می‌کشند.

برند ریزربلید و محصول طوفانی Razer Blade

برخلاف سایر لپتاپ‌های این فهرست که دارای صفحه کلید گسترده هستند ریز بلیدها معمولا دارای صفحه کلید جمع و جور ولی کارآمد هستند. به دلیل استفاده شدن از پردازنده‌های core i9 می‌توان از کیفیت لپتاپ به طور کامل مطمئن بود. از طرفی دیگر وجود RTX 4090 175W مهر تاییدی بر کارکرد بی عیب و نقص این دستگاه است.

پردازنده Intel Core i9-13950HX
کارت گرافیک RTX 4090 175W
رم ۳۲ گیگابایت
حافظه ۲ ترابایت Nvime
صفحه نمایش ۱۸ اینچی با کیفیت ۲.۵ K
باتری باتری لیتیومی با ۸  ساعت عمر باتری
ابعاد ۱۵.۷۴ * ۱۰.۸۴ * ۰.۸۶ اینچ
وزن دارای وزن ۳.۱۹ کیلوگرم

ما در لپتاپیفای در تمام مراحل انتخاب تا خرید لپتاپ مناسب گیمینگ اورجینال در کنار شما خواهیم بود.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا