هاست پرسرعت
تکنولوژی

مایکروسافت فروش لایسنس ویندوز 10 را به زودی متوقف می‌کند

مایکروسافت فروش لایسنس ویندوز 10 را به زودی متوقف می‌کند

ویندوز 10 در سال 2015 منتشر شد و در زمان عرضه توانست تحولی را در سیستم عامل‌های مایکروسافت ایجاد کند. در ویندوز 10 تغییرات بزرگ زیادی صورت گرفته بود که از جمله آن‌ها می‌توان به رابط کاربری جدید، منوی استارت جدید و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اشاره کرد. اما اکنون بعد از گذشت هشت سال، مایکروسافت در نهایت قصد دارد فروش لایسنس‌های ویندوز 10 را متوقف کند. با دیجی رو همراه باشید.

مایکروسافت بزرگترین تولید کننده سیستم عامل کامپیوتر در جهان است. در سال 2021، این شرکت از ویندوز 11 به عنوان جدیدترین سیستم عامل خود رونمایی کرد که در مقایسه با قبل از طراحی جدیدتر، قابلیت اجرای برنامه‌های اندروید و پشتیبانی بهتر از دسکتاپ مجازی برخوردار است. با وجود عرضه ویندوز 11، نسخه قبلی یعنی ویندوز 10 همچنان پرطرفدار و پرکاربرد است و بسیاری از افراد حداقل دلیلی برای مهاجرت به نسخه جدید نمی‌بینند. اما به نظر می‌رسد مایکروسافت دیگر تمایلی به حضور ویندوز 10 در بازار ندارد و از همین رو تصمیم گرفته تا بعد از ماه ژانویه 2023 دیگر به کاربران اجازه ندهد تا این نسخه را به صورت دیجیتالی خریداری و دانلود کنند. البته، مایکروسافت تا چند سال دیگر همچنان به پشتیبانی از ویندوز 10 ادامه خواهد داد.

لایسنس ویندوز 10
مایکروسافت در سایت خود تاریخ 31 ژانویه را آخرین مهلت برای خرید ویندوز 10 اعلام کرده است.

مایکروسافت با متوقف کردن فروش لایسنس ویندوز 10 می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران جدید بیشتری را به سمت استفاده از رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز 11 هدایت می‌کند. با این حال، یک نکته وجود دارد. کسانی که علاقه‌مند به خرید نسخه‌های رسمی ویندوز 10 پس از 31 ژانویه 2023 هستند، می‌توانند از طریق تماس با خرده فروشان شخص ثالث این کار را انجام دهند. چرا که این فروشندگان معمولاً تعداد بالایی لایسنس را از قبل تهیه کرده و موجود دارند. نسخه‌های OEM ویندوز 10 نیز از طریق آمازون قابل خرید هستند. در ضمن، اگر به دنبال مونتاژ کردن رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز 10 هستید، می‌توانید از همین چند روز فرصت باقی مانده استفاده کرده و تعدادی لایسنس را برای استفاده در آینده خریداری کرده و ذخیره کنید.

با این حال، برای کسانی که ترجیح خاصی برای سیستم عامل خود ندارند، ویندوز 11 یک انتخاب عالی است زیرا به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای مدت زمان طولانی‌تری دریافت می‌کند. ویندوز 11 همچنین برای پشتیبانی از بازی‌ها و امکان اجرای برنامه‌های اندروید در داخل محیط سیستم عامل بهینه‌سازی شده است و این ویژگی‌ها آن را به یک محیط پویا و عالی برای کارهای مختلف تبدیل می‌کند. صرف نظر از این، هر دو ویندوز 10 و ویندوز 11 سیستم عامل‌های بسیار توانمندی هستند. و نکته آخر اینکه، با اعلام رسمی مایکروسافت مبنی بر توقف فروش لایسنس‌های ویندوز 10، این لایسنس‌ها با گذشت زمان گران‌تر خواهند شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا