هاست پرسرعت
تکنولوژی

مدل‌های معمولی آیفون 15 مجهز به «جزیره پویا» و دوربین 48 مگاپیکسلی خواهند بود

مدل‌های معمولی آیفون 15 مجهز به «جزیره پویا» و دوربین 48 مگاپیکسلی خواهند بود

با وجود اینکه هنوز حدود 10 ماه دیگر تا عرضه سری آیفون 15 باقی مانده، شاهد رگباری از اطلاعات فاش شده و شایعه پیرامون این سری از گوشی‌های اپل هستیم. در تازه‌ترین مورد نیز شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی Nomura با انتشار یک توییت مدعی شده که انتظار می‌رود نسل بعدی گوشی‌های آیفون اپل از مشخصات مشابهی برخوردار باشند، چه مدل‌های استاندارد و چه پرو.

در این توییت همچنین آمده است که بریدگی بالای نمایشگر در آیفون 15 استاندارد و آیفون 15 پلاس در نهایت جای خود را به «جزیره پویا» (Dynamic Island) خواهند داد. همچنین، در مدل‌های استاندارد این سری ممکن است سنسور قدیمی 12 مگاپیکسلی جای خود را به سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بدهد.

پر کردن شکاف بین مدل‌های معمولی و پرو

اپل سری آیفون 14 خود را در سال 2022 عرضه کرد و توجه ویژه‌ای که به مدل‌های پرو داشته کاملاً مشهود است. چرا که مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از ویژگی‌هایی نظیر جزیره پویا، تراشه جدید اپل A16 بایونیک و سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی جدید بی‌بهره هستند. این استراتژی باعث شده تا تقاضا برای مدل‌های استاندارد بسیار کم باشد و این دو مدل فروش بسیار کمتری را تجربه کنند. با این حال، این روند می‌تواند در سری آیفون 15 تغییر کند و اپل ممکن است به دنبال پر کردن شکاف بین مدل‌های مختلف گوشی‌های آیفون خود از نظر ویژگی‌ها باشد.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، در نهایت می‌توانیم برخی از ویژگی‌های مدل‌های پرو را ببینیم که به مدل‌های استاندارد راه می‌یابند. البته، انتظار می‌رود که تفاوت مدل‌های پرو و استاندارد در بخش پردازنده و نمایشگر همچنان در سری آیفون 15 نیز ادامه داشته باشد. مدل‌های استاندارد ممکن است به تراشه اپل A16 بایونیک و مدل‌های آیفون 15 پرو به اپل A17 بایونیک جدید مجهز باشند. صفحه نمایش 120 هرتزی پروموشن را نیز احتمالاً تنها در مدل‌های آیفون 15 پرو خواهیم دید.

آیفون 15

آنچه تاکنون در مورد سری آیفون 15 می‌دانیم؟

یکی از منابع افشاگر مشهور صنعت موبایل به نام ShrimpApplePro، ادعا می‌کند که اپل در آیفون 15 پنل پشتی تخت را کنار گذاشته و از طراحی دارای انحنا بهره خواهد برد. چارچوب فولادی مدل‌های پرو هم ممکن است با تیتانیوم درجه یک جایگزین شود که این مسئله در نهایت می‌توان به کاهش وزن دستگاه منجر شود. با این حال، این منبع احتمال وجود نمایشگر منحنی را رد کرده و انتظار دارد صفحه نمایش همچنان به صورت تخت باقی بماند.

همچنین، پس از تحت فشار قرار گرفتن توسط اتحادیه اروپا، سری آیفون 15 اپل اولین آیفون‌هایی خواهند بود که درگاه USB Type-C را برای شارژ و انتقال داده ارائه می‌دهند و به این ترتیب، گوشی‌های آیفون بالاخره با پورت لایتنینگ اختصاصی خداحافظی خواهند کرد. با این حال، مینگ-چی کو گزارش داده که فقط مدل‌های پرو از درگاه USB Type-C 3.2 سریع‌تر بهره می‌برند و بقیه ممکن است به درگاه USB Type-C 3.0 بسنده کنند.

شایعات دیگر نیز حاکی از آن هستند که آیفون 15 فاقد هرگونه دکمه فیزیکی بوده و دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا از آن‌ها حذف خواهد شد. گفته شده که اپل در این گوشی‌ها از پردازنده جدید خود یعنی A17 بایونیک استفاده خواهد کرد که بر اساس فرآیند ساخت 3 نانومتری تولید شده و همچنین، قابلیت فیلمبرداری 8K و دوربین پریسکوپ را نیز اضافه خواهد کرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود طول عمر باتری و سرعت شارژ هم در گوشی‌های سری آیفون 15 بهبود یابد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا