هاست پرسرعت
تکنولوژی

مرورگر مایکروسافت اج از هر صفحه‌ای که بازدید کنید، عکس می‌گیرد!

مرورگر مایکروسافت اج از هر صفحه‌ای که بازدید کنید، عکس
می‌گیرد!

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به طور مداوم با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود که برخی از آن‌ها بسیار مفید هستند، در حالی که برخی دیگر گیج کننده به نظر می‌رسند! طبق گزارش‌ها، غول ردموندی در حال آزمایش ویژگی جدیدی در مرورگر خود است که به کاربر امکان می‌دهد اسکرین شات‌های صفحات وب بازدید شده را در تاریخچه مرورگر خود ذخیره کند. این ویژگی از آن دسته مواردی است که بسیار مشکوک و مبهم به نظر می‌رسد. چرا که کاربران معمولی ممکن است در مورد اینکه چرا مایکروسافت می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد سردرگم شوند. با دیجی رو همراه باشید.

ویژگی «ذخیره اسکرین شات از وب سایت‌ها برای تاریخچه» مایکروسافت اج

نسخه 117 از مرورگر مایکروسافت اج که در حال حاضر برای تست در کانال‌های Canary و Dev در دسترس است، دارای ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد از هر صفحه‌ای که بازدید می‌کنید اسکرین شات بگیرید. این ویژگی “ذخیره اسکرین شات‌های سایت برای تاریخچه” (Save screenshots of the site for History) نام دارد و مایکروسافت آن را اینگونه توصیف می‌کند:

ما از سایت‌هایی که بازدید می‌کنید اسکرین شات می‌گیریم و آن را ذخیره می‌کنیم تا بتوانید به سرعت سایت مورد نظر خود را در تاریخچه پیدا کرده و مجدداً مشاهده کنید.

این ویژگی جدید در مایکروسافت اج در نگاه اول بسیار مفید به نظر می‌رسد. وقتی روشن است، می‌توانید هر صفحه‌ای از تاریخچه مرورگر خود را بدون اتصال به اینترنت دوباره مشاهده کنید. همانطور که وب سایت Neowin اشاره کرده، شما همچنین می‌توانید تصویر کوچک یک صفحه وب را با قرار دادن مکان نما روی آن در بخش تاریخچه مشاهده کنید. با این حال، مایکروسافت به این ویژگی نام و توصیف کاملاً گیج کننده‌ای داده است.

مایکروسافت اج

این می‌تواند کاربران عادی را گمراه کند که فکر کنند از هر صفحه وبی که بازدید می‌کنند اسکرین شات تهیه می‌شود. علاوه بر این، مایکروسافت هنوز توضیح نداده است که چگونه از حریم خصوصی و امنیت کاربران خود محافظت خواهد کرد، زیرا تمام صفحات وب بازدید شده در یکجا ذخیره و قابل مشاهده خواهند بود.

به نظر می‌رسد مایکروسافت به جای گرفتن اسکرین شات از هر سایت، حداقل باید گزینه ذخیره دستی صفحات انتخابی را ارائه می‌کرد. امیدواریم توسعه دهندگان اج این ویژگی را در نسخه پایدار به شکلی پخته‌تر و دقیق‌تر منتشر کنند.

این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و به طور پیش فرض خاموش است. اگر در کانال Canary یا Dev از مرورگر اج هستید، می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات (Settings) و سپس قسمت (Privacy and Services) آن را فعال کنید. با اینکه می‌توانید مستقیماً لینک edge://settings/privacy را در مرورگر باز کرده و گزینه مورد اشاره را فعال یا غیرفعال کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا