هاست پرسرعت
خودرو

معرفی بهترین خودروهای هیبریدی جهان

معرفی بهترین خودروهای هیبریدی جهان

با افزایش قیمت بنزین و مالیات خودروهای پرمصرف در کشورهای مختلف، تقاضا برای مدل‌های هیبریدی افزایش یافته است.

همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبریدی از یک موتور احتراق داخلی و یک یا چند موتور برقی استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم۱۰ نمونه از بهترین خودروهای هیبریدی، شامل شاسی‌بلندها و سدان های اسپرت و خشن  مجهز به فناوری هیبرید را به شما معرفی کنیم.

هرکدام از خودروهای این فهرست ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارند و قرار بر مقایسه آنها هم نیست؛ به همین دلیل آن‌ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کرده‌ایم. قابل ذکر است که این خودروها بر اساس مالیات در بازار بریتانیا انتخاب شده‌اند.

بی‌ام‌و ۳۳۰ ای اسپرت (BMW 330e Sport)

BMW 330e Sport

بی‌ام‌و ۳۳۰ ای ثابت می‌کند داشتن یک خودروی خانوادگی به این معنا نیست که شما هیچ وقت نتوانید کمی با خودرو خوش بگذرانید. باتری این بی‌ام‌و از رقیب اصلی خود یعنی C کلاس کوچک‌تر است و در حالت تمام برقی می‌تواند تنها ۶۱ کیلومتر بپیماید. یکی از ویژگی‌های مثبت ۳۳۰ ای تنوع نسخه‌های قابل سفارش آن است. شما با پرداخت کمی پول اضافه می‌توانید صاحب نسخه چهارچرخ محرک xDrive یا نسخه‌ای با درهای تورینگ استِیت (Touring estate) شوید. ظرفیت پایین باتری این بی‌ام‌و باعث شده انتشار کربن‌دی‌اکسید بیشتر و مالک در پایان سال مجبور به پرداخت مالیات ۲۴۸۰ دلاری باشد.

بی‌ام‌و ایکس ۵ ایکس درایو (BMW X5 xDrive45e xLine)

BMW X5 xDrive45e xLine

نسل چهارم ایکس ۵ با موفقیت‌های روز افزونش تبدیل به یک خودروی همه‌کاره شده. ظرافت، لوکس بودن و طراحی مناسب تنها چند مورد از ویژگی‌های مثبت این خودروست. نسخه پلاگین هیبرید ایکس ۵ دارای یک موتور برقی و یک موتور ۶ سیلندر بنزینی است. ترکیب این موتور بنزینی و الکتریکی باعث شده تا قدرت ایکس ۵ به ۳۸۷ اسب بخار برسد. این موتور در هر کیلومتر تنها ۲۷ گرم کربن‌دی‌اکسید تولید می‌کند (خودرویی مانند ماکسیما با موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۲۸ گرم کربن‌دی‌اکسید در یک کیلومتر تولید می‌کند!).

بی‌ام‌و ۵۴۵ای ایکس درایو (BMW 545e xDrive SE)

BMW 545e xDrive SE

۵۴۵ای با هدف ارائه بهترین تجربه‌هایی که در هر دو جهان وجود دارد تولید و به خریداران تحویل داده می‌شود! این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری بهره می‌برد. این دو موتور در مجموع قادر به تولید ۳۸۷ اسب بخار هستند. البته این خودرو چندان سبک‌وزن نیست. یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو این است که هنگام رانندگی با آن می‌توانید مانند سری ۵ استاندارد با خودرو و جاده ارتباط برقرار کنید و این‌طور نیست که در یک کامپیوتر متحرک نشسته باشید. کابین ۵۴۵ای بسیار بزرگ و جادار و سرشار از تکنولوژی‌های جدید و بروز است.

این خودرو ۳۹ گرم کربن‌دی‌اکسید در هر کیلومتر (۴۱ گرم در کیلومتر در نسخه M Sport) تولید می‌کند. مالکین این خودرو باید هرساله ۳۵۰۰ دلار مالیات برای این خودرو بپردازند. این رقم تنها چند صد دلار از ۵۳۰ای چهار سیلندر بیشتر است.

لندروور دیسکاوری اسپرت (Land Rover Discovery Sport P300e)

Land Rover Discovery Sport P300e R-Dynamic HSE

دیسکاوری اسپرت که اخیراً به‌روزرسانی شده به‌عنوان یک اس‌یووی کامپکت بی‌رقیب است. این خودرو علاوه بر ویژگی‌های جذاب ظاهری و فنی تجربه رانندگی عالی به راننده می‌دهد. این نوع جذابیت‌ها در نسخه پلاگین هیبرید این خودرو بیشتر نمود پیدا می‌کند. در نسخه پلاگین هیبرید دیسکاوری از یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و یک موتور برقی ۱۵ کیلووات ساعتی استفاده شده. مقدار مالیاتی که باید برای این خودرو بپردازید، از باقی رقبا کمی بیشتر است؛ اما ارزشش را دارد!

مرسدس‌بنز سی ۳۰۰ ای (Mercedes-Benz C300e AMG Line)

Mercedes-Benz C300e AMG Line

C300e AMG هیبریدی قادر است با یکبار شارژ کامل، ۱۰۰ کیلومتر را در حالت تمام برقی به طور کامل بپیماید. رقیب این خودرو یعنی بی‌ام‌و سری ۳ تجربه رانندگی جذاب‌تری را به راننده ارائه می‌دهد، اما کلاس C کابین بسیار لوکس و سواری نرم و راحتی دارد. ترکیب موتور ۲ لیتری بنزینی و موتور الکتریکی این مرسدس باعث شده تا توانایی‌های حرکتی‌اش، در کلاس خود بی‌نظیر باشد.

مالیاتی که باید سالیانه برای این خودرو بپردازید تقریباً از همه رقبایش (خودرویی مانند سری ۳) کمتر است. تریم AMG Line سی کلاس سالیانه مشمول مالیات ۱۹۰۰ دلاری می‌شود. البته طبیعتاً نسخه پلاگین هیبرید معمولی سی کلاس، مشمول مالیات کمتری می‌شود.

پژو ۵۰۸ (Peugeot 508 PSE)

Peugeot 508 PSE

۵۰۸ خودرویی است که همواره به ما یادآوری می‌کند که دو ویژگی هندلینگ مناسب و تعلیق نرم می‌توانند هم‌زمان در یک خودرو کار کنند. قدرت ۳۵۵ اسب بخاری، هندلینگ عالی و سواری بسیار نرم و راحت تمامی انتظارات را از ۵۰۸ برآورده می‌سازد. برد ۴۱ کیلومتری ۵۰۸ در حالت تمام برقی، مانند دیگر ویژگی‌های این خودرو اعجاب‌انگیز نیست. همچنین قیمت ۶۱ هزار دلاری آن می‌تواند نظر خریداران را برای انتخاب این خودرو تغییر دهد.

بابت مالکیت ۵۰۸ باید سالیانه ۱۸۵۰ دلار مالیات پرداخت کنید که این رقم کمتر از نسخه GT Premium که با موتور ۱.۲ لیتری عرضه می‌شود است.

اشکودا سوپرب (Skoda Superb iV SE Technology)

Skoda Superb iV SE Technology

سوپرب پلاگین هیبرید می‌تواند خودرو مناسبی برای افرادی که خواهان پرداخت مالیات کمتر هستند، باشد. صندوق عقب بزرگ و کابین جادار جزو ویژگی‌های مثبت این خودرو هستند. موتور ۱.۴ لیتری این اشکودا در صد کیلومتر تنها ۲۳ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. سوپرب تجربه رانندگی چندان جذاب و خارق‌العاده‌ای را با خریداران به اشتراک نمی‌گذارد، اما توان ۲۱۵ اسبی و هندلینگ نسبتاً مناسب می‌تواند نظر خریدار را به خود جلب کند.

مالکان این خودرو به یاد سالیانه حدود ۱۱۰۰ دلار مالیات بپردازند که رقمی ناچیز است.

تویوتا راو۴ و سوزوکی اکراس (Toyota RAV4 PHEV and Suzuki Across)

Toyota RAV4 PHEV

پلتفرم، قوای محرکه، مهندسی، طراحی و… یکسان این دو شاسی بلند پلاگین هیبرید باعث شد تا در اصل این دو خودرو را، یکی حساب کنیم و تفاوتی بینشان قائل نشویم. باتری ۱۸.۱ کیلوواتی این دو خودرو باعث می‎شود تا در حالت تمام برقی، بتوانند حدود ۷۵ کیلومتر را طی کنند. شتاب گیری صفر تا صد این دو خودرو تنها در ۶ ثانیه صورت می‌گیرد. البته رانندگی با آن‌ها مانند شتابشان جذاب به نظر نمی‌رسد. موتور بنزینی این دو خودرو در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۲۲ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

شما برای داشتن یک راو۴ باید سالیانه حدود ۸۶۰ دلار مالیات بپردازید درصورتی‌که این رقم در نسخه سوزوکی این خودرو حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

تویوتا کرولا ۲ لیتری (Toyota Corolla 2.0 VVT-i Icon)

Toyota Corolla VVT-i Icon

کرولا در گذشته‌ای نه‌چندان دور، یک خودروی فاقد جذابیت و کسل‌کننده بود اما در نسل جدید این خودرو تقریباً همه چیز بی‌نقص است. طراحی ظاهری جذاب و هندلینگ فوق‌العاده این خودرو که به‌واسطه استفاده از پلتفرم TNGA تویوتا به‌وجود آمده،کرولا را تبدیل به خودرویی بی‌نقص می‌کند.

این کرولا با موتورهای ۱.۸ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری (بدون احتساب قدرت موتور برقی) قابل سفارش است. انتقال قدرت در نسخه‌های پلاگین هیبرید این خودرو از طریق یک گیربکس سی‌وی‌تی انجام می‌شود.

ولوو وی۹۰ تی۶ (Volvo V90 T6 Recharge Plus)

Volvo V90 T6 Recharge Plus

قوای محرکه ۳۴۵ اسب‌بخاری این ولوو باعث می‌شود تا بتوانید در ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. موتور بنزینی این خودرو در صد کیلومتر تنها ۱۸ گرم کربن دی‌اکسید تولید می‌کند. صندلی‌های این ولوو واقعاً نرم و راحت هستند و سرنشینان از نشستن روی آن‌ها لذت می‌برند.

به لطف به‌روزرسانی‌های اخیر، باتری وی۹۰ قادر است در حالت تمام برقی به اندازه ۸۶ کیلومتر، سرنشینان این ولوو را جابه‌جا کند. این ویژگی‌های مثبت وی۹۰ باعث شده تا بتوان آن را به عنوان یک خودروی مناسب برای خانواده انتخاب کرد.

منبع

autocar

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا