هاست پرسرعت
تکنولوژی

معرفی و بررسی مانیتور های گیمینگ 2023

معرفی و بررسی مانیتور های گیمینگ 2023

انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ در بین مانیتورها و برندهای مختلف بازار یک چالش برای هر گیمر است. اگر قرار نیست گیم خود را با صفحه نمایش باکیفیت بازی کنید، چرا اینقدر برای رایانه بازی خود هزینه می‌کنید؟ آنچه که یک صفحه نمایش باکیفیت را تشکیل می‌دهد برای هر فردی متفاوت است. برخی نیاز به یک پنل عالی با فریم‌ریت بالا دارند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند کارت گرافیک خود را با گزینه 4K یا فوق عریض به حداکثر برسانند. هر چیزی که دنبال آن هستید، مانیتور بازی که خریداری می‌کنید باید بهترین باشد.

حداقل چیزی که می‌خواهید این است که صفحه نمایشی داشته باشید که تصاویر و بازی را به بهترین شکل خود نشان دهد. از آنجایی که مانیتورهای گیمینگ باید بتوانند مکملی برای کارت گرافیک شما باشند، اگر یک مانیتور متوسط رو به پایین خریداری کنید، کارت گرافیک شما نمی‌تواند توانایی واقعی خودش را نشان دهد. برای مثال اگر همچنان از یک پنل قدیمی 1080p با فرکانس ۶۰ هرتز استفاده می‌کنید، داشتن کارت گرافیکRTX 4090 فایده‌ای ندارد. برای یک گیمر رقابتی، سرعت بیش از هر چیز دیگری ارزشمند است. از این‌ رو در ادامه 2 مدل مانیتور گیمینگ محبوب بازار را بررسی و مقایسه می‌کنیم.

انتخاب اول: مانیتور 32 اینچ مدل GGM-L328QN جی پلاس

مانيتور مخصوص بازی جی پلاس مدل GGM-L328QN سايز 32 اينچ، یکی از مانیتورهایی است که مخصوص بازی طراحی و به بازار ارائه شده است. مانیتورهای گیمینگ 32 اینچی برای بازی‌هایی مانند Last of us، Call of duty و FIFA که به صفحه نمایش بزرگتری نیاز دارند، مناسب هستند تا گیمرها، تجربه بصری خود را به حداکثر برسانند.

معرفی و بررسی مانیتور های گیمینگ 2023

این نمایشگر گیمینگ با صفحه نمایش منحنی دارای رزولوشن QHD بوده و می‌تواند تا 16.7 میلیون رنگ را شناسایی، پردازش، تفکیک و نمایش دهد. ابعاد رزولوشن QHD که با اسم Quad HD نیز شناخته می‌شود، 1440 × 2560 پیکسل است و یک پله بالاتر از Full HD قرار دارد که دارای ابعاد 1080 × 1920 می‌باشد. به همین جهت استفاده از این مانیتور برای کارهای گرافیکی و ادیت عکس و فیلم نیز پیشنهاد مناسبی به‌شمار می‌رود. مانیتور گیمینگ جی پلاس مدل L328QN دارای پورت‌های متعددی از قبیلHDMI ،DisplayPort و Headphone است که توانسته دسترسی و اتصال را بسیار آسان‌تر کند. تصاویری که این مانیتور نمایش می‌دهد کالیبره است و شفافیت بسیار بالایی دارد. برای خواندن جزییات بیشتر جدول ویژگی های این مانیتور در وب سایت رسمی گلدیران یا سایت جی پلاس بخوانید.

انتخاب دوم: مانیتور دل گیمینگ Dell Alienware AW3423DW

مانیتور گیمینگ دل با نام مدل Alienware AW3423DW، یکی از مانیتور های گیمینگ ۲۰۲۳ و از دسته مانیتورهای گیمینگ OLED محسوب می‌شود. این مانیتور با اندازه صفحه نمایش ۳۴ اینچ و نوع پنل QD گزینه مناسبی است. البته رزولوشن ۱۴۴۰*۳۴۴۰ و نرخ تازه‌سازی ۱۷۵ هرتز با فناوری G-Sync Ultimate هم از ویژگی‌های این مانیتور به حساب می‌آید.

مانیتور بازی AW3423DW به خاطر صفحه‌نمایش بزرگ و وضوح تصویر بالا، طرفداران زیادی پیدا کرده است و انتخاب مناسبی برای گیمرهای حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. این مانیتور می‌تواند تا 99.3 درصد طیف رنگ‌های DCI-P3 و 97.8 درصد از طیف رنگی AdobeRGB را نشان بدهد.

در نهایت می‌توان گفت برای داشتن تجربه بازی لذت‌بخش، باید به مانیتور و کارت گرافیک خود توجه کنید؛ چراکه این دو به نوعی مکمل هم محسوب می‌شوند و بدون وجود یکی از آن‌ها، نمی‌توان از حداکثر قدرت و توان اصلی دیگری استفاده نمود.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا