هاست پرسرعت
تکنولوژی

معرفی 10 پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

معرفی 10 پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

هر روز به تعداد افرادی که به دنبال شغل آزاد و دورکاری هستند افزوده می شود. فریلنسری یکی از محبوب ترین مشاغل در سال های اخیر در تمام دنیا بوده است. یک فریلنسر می تواند در هر زمان و هر مکانی که خودش می خواهد کار و کسب درآمد کند و این به دلیل مرتبط بودن مشاغل فریلنسری به اینترنت می باشد. یعنی شما به عنوان فریلنسر می توانید کار یا پروژه مورد نظر را انجام دهید و فایل پروژه انجام شده را به راحتی برای کارفرما ارسال کنید.

شما در حوزه های بسیار متعددی می توانید فریلنسری کنید. اگر قصد ورود به دنیای فریلنسری را دارید، بهتر است بدانید که چه زمینه هایی از فریلنسری می تواند برای شما بیشترین درآمد را داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا 10 مورد از مشاغل فریلنسری که بیشترین درآمد را دارند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

10 پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

1. طراحی سایت و برنامه نویسی وب

در دنیای امروزی تمامی کسب و کارها نیاز به یک سایت دارند و اکثر آنها به یک فریلنسر سفارش طراحی سایت می دهند چرا که هزینه کمتری برای آنها خواهد داشت. اگر به طراحی سایت با وردپرس و سیستم های مدیریت محتوای مشابه آن مثل جوملا آشنا هستید، می‌توانید درآمد بسیار خوبی از طراحی سایت از طریق این روش داشته باشید.

علاوه بر این اگر شما به یک یا چند زبان برنامه نویسی وب مسلط باشید می توانید طراحی سایت اختصاصی نیز انجام دهید. منظور از طراحی سایت اختصاصی، طراحی از صفر تا صد با کدنویسی است. در این حالت شما باید آشنا به کدنویسی باشید. از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب می توان به جاوا اسکریپت، PHP و پایتون اشاره کرد.

به طور کلی برای موفقیت در این حوزه باید نمونه کارهای حرفه ای و جذابی برای ارائه به کارفرما داشته باشید. به همین دلیل هرچه در این زمینه بیشتر فعالیت می کنید و کارها و پروژه های بیشتری انجام می دهید، می توانید پروژه های بیشتری را نیز بگیرید و انجام دهید و به واسطه آن درآمد بیشتری را کسب کنید.

2. طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یکی از بزرگترین بازارها در حوزه خدمات فریلنسری است چرا که گستره وسیعی از خدمات را شامل می شود. از جمله این خدمات می توان به طراحی کارت ویزیت، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی لوگو، طراحی پست اینستاگرام و… اشاره کرد. شما باید حداقل به یکی از نرم افزارهای گرافیک از جمله فتوشاپ، ایلوستریتور و… مسلط باشید. اگر بتوانید به عنوان طراح گرافیک گواهینامه Adobe را دریافت کنید، قطعا می توانید پروژه های بیشتری را دریافت کنید. چیزی که در این حوزه می تواند به موفقیت شما کمک کند، داشتن نمونه کارهای حرفه ای است. بنابراین همیشه تصاویری جذاب از نمونه کارهای خود طراحی کنید تا بتوانید آنها را به مشتری ارائه کنید.

3. خدمات سئو

سئو یکی از پرتقاضاترین و بزرگترین بازارهای فریلنسری است که متخصصین می توانند در آن درآمدهای بالایی را کسب کنند. شما برای فعالیت به عنوان فریلنسر حوزه سئو باید به تمامی بخش های سئو از جمله سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال آشنا باشید. معمولا در پروژه های سئو کلمات کلیدی هدف توسط کارفرما به فریلنسر داده می شود و فریلنسر باید با بهینه سازی های لازم رتبه سایت را در کلمات کلیدی هدف افزایش دهد. البته حوزه سئو به این بخش محدود نمی شود. شما در حوزه سئو می توانید آنالیز سئو سایت یا بهینه سازی سرعت سایت و… را به عنوان خدمات یا پروژه های مجزا انجام دهید.

خدمات سئو به اینجا ختم نمی شود. از خدمات سئو دیگری که می توانید ارائه کنید، فروش بک لینک و رپورتاژ آگهی است. اگر می توانید در سایت های دیگر بک لینک و یا رپورتاژ آگهی درج کنید، می توانید خدمات مرتبط را تعریف کنید و سفارش بگیرید.

4. دستیار مجازی

یکی از خدمات جذابی که می توانید ارائه کنید دستیار مجازی بودن است. شما به عنوان یک دستیار مجازی می توانید به عنوان پشتیبان سایت یا ادمین اینستاگرام فعالیت کنید. از مزایای این شغل این است که می توانید چند پیج اینستاگرام و یا سایت را همزمان پشتیبانی کنید و درآمد خود را افزایش دهید. مسئولیت دستیار مجازی بودن قطعا نسبت به سایر مشاغل فریلنسری بیشتر است و شما باید به طور مداوم سایت یا پیج اینستاگرامی که به دست گرفته اید را مدیریت کنید. شما به عنوان دستیار مجازی در برخی مواقع مسئول امنیتی سایت یا پیج مورد نظر را نیز به عهده بگیرید. بنابراین باید این موارد را هم برای فعالیت به عنوان دستیار مجازی در نظر داشته باشید.

5. تولید محتوا

با توجه به رشد روز افزون کسب و کارهای اینترنتی، یکی از پرتقاضاترین مشاغل فریلنسری تولید محتواست. شما برای اینکه بتوانید تولید محتوا با کیفیت انجام دهید، باید با اصول نگارشی و همچنین نکات سئو آشنا باشید. به عنوان یک تولید کننده محتوا شما باید تا حدودی با زبان انگلیسی نیز آشنا باشید تا در صورتی که کارفرما نیاز داشت تا تولید محتوا به کمک مقالات انگلیسی انجام شود، بتوانید این کار را انجام دهید. هزینه تولید محتوا معمولا به صورت کلمه ای محاسبه می شود و با توجه به ملاک های کیفی کارفرما می تواند متغیر باشد.

6. ساخت تیز تبلیغاتی

ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیز می تواند یکی از مشاغل فریلنسری پردرآمد باشد. معمولا درخواست ها برای طراحی ویدئوهای تبلیغاتی بالاست به این دلیل که تعداد کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی روز به روز در حال افزایش می باشد و این کسب و کارها برای تبلیغات خود نیاز به طراحی ویدئو تبلیغاتی دارند. شما برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید با نرم افزارهایی مثل افتر افکت، ادوبی پریمیر و نرم افزارهای مشابه آشنا باشید و تسلط کافی برای کار با آنها را داشته باشید. همچنین باید ایده پرداز خوبی در این زمینه باشید تا اگر کارفرما ایده خاصی مدنظر نداشت، بتوانید یک سناریو جذاب طراحی کنید.

معرفی 10 پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

7. ساخت اپلیکیشن موبایل

شما برای طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل باید با برنامه نویسی آشنایی داشته باشد و به طور کامل بر روی یک یا چند زبان برنامه نویسی مسلط باشید. ساخت اپلیکیشن موبایل در قالب پروژه های بزرگ انجام می شود و هزینه هر پروژه نسبت به دیگر پروژه های فریلنسری بیشتر است. بازار ساخت اپلیکیشن موبایل برای اندروید نسبت به ios خیلی بزرگتر است و اکثر مشاغل فریلنسری موجود برای طراحی اپلیکیشن اندروید می باشد.

8. نویسندگی و ترجمه

در این لیست، نویسندگی و ترجمه می تواند در جایگاه هشتم قرار بگیرد چرا که با توجه به تقاضای زیاد، درآمد پایین ترین نسبت به دیگر حرفه ها دارد. شما می توانید برای تایپ و یا ترجمه از زبان های مختلف به فارسی و یا بالعکس پروژه های مختلف را انجام دهید و یا خدمات خود را در سایت فریلنسری مثل کارخانه (Karkhane.com) منتشر کنید و سفارش بگیرید.

9. ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک ها بسیار محبوب هستند و به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها از آنها برای تبلیغات خود استفاده می کنند. شما برای طراحی موشن گرافیک باید با نرم افزارهایی مثل افتر افکت آشنا باشید. شما می توانید علاوه بر موشن گرافیک طراحی لوگو موشن را نیز با این نرم افزار انجام دهید.

10. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

همراه با افزایش تقاضا برای طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن، تقاضا برای طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری نیز در حال افزایش است. شما برای طراحی رابط کاربری علاوه بر آشنایی با اصول طراحی کاربری، باید کار با نرم افزارهای گرافیکی خاص مثل فتوشاپ، فیگما و Adobe XD را بدانید. در مورد طراحی تجربه کاربری نیز شما باید با اصول طراحی آشنا باشید تا بتوانید پروژه های مرتبط را انجام دهید.

چه زمانی می توانیم فریلنسری را شروع کنیم؟

شما همین الان هم می توانید فریلنسری را شروع کنید. شما برای شروع کار نیاز به تسلط و اعتماد به نفس کافی برای انجام پروژه ها دارید. بنابراین اگر در مرحله یادگیری هستید، ابتدا باید با گذراندن دوره های آموزشی تسلط خود را بر روی مبحث مورد نظر افزایش دهید. سپس با کمی تمرین و کسب تجربه، توانایی و مهارت های لازم خود را افزایش دهید. در نهایت می توانید وارد بازار فریلنسری شوید و پروژه های مورد نظر را دریافت و انجام دهید.

جمع بندی

ما در این مقاله 10 مورد از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری را به شما معرفی کردیم. شما می توانید با انتخاب یک یا چند مورد از این مشاغل وارد بازار کار فریلنسری شوید و کسب درآمد کنید. شما در مسیر فریلنسری برای کسب درآمد بیشتر نیاز به کسب تجربه و تسلط بیشتر دارید. بنابراین باید در این مسیر صبور باشید تا بتوانید به مرور درآمد خود را افزایش دهید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا