هاست پرسرعت
تکنولوژی

معرفی 11 برنامه یادداشت برداری اندروید برای هر نوع سلیقه و نیازی

معرفی 11 برنامه یادداشت برداری اندروید برای هر نوع سلیقه و نیازی

یادداشت برداری دیجیتالی این روزها یک مهارت ضروری است. در شرایطی که گوشی هوشمند همواره در کنارمان است، با نصب یک برنامه مناسب و کارآمد می‌توانیم هر زمان که نیاز بود اقدام به یادداشت‌برداری کنیم و به این ترتیب واقعاً چه نیازی به یک دفترچه یادداشت فیزیکی است؟! اما با وجود تعداد بسیار زیاد برنامه یادداشت برداری که برای گوشی‌های هوشمند و به خصوص پلتفرم اندروید ساخته و منتشر شده، انتخاب مناسب‌ترین و بهترین گزینه یکی از چالش‌های اصلی پیش روی کاربران است.

ما در این مقاله از دیجی رو سعی کرده‌ایم تا برترین برنامه‌های یادداشت برداری اندروید را تست و به شما معرفی کنیم تا بنا به سلیقه و نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و نصب کنید. پس بدون هیچ مقدمه دیگری در ادامه ما معرفی 11 برنامه یادداشت برداری برتر اندروید با ما همراه باشید.

1. Google Keep

Google Keep

ما مقاله خود را با برنامه‌ای شروع می‌کنیم که قبلاً روی اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب می‌شد و آن هم چیزی نیست جز Google Keep. این برنامه برای یادداشت‌ها و یادآوری‌های سریع واقعاً عالی است. می‌توانید متن، دست نوشته، عکس یا یادداشت صوتی ایجاد کرده و همچنین لیست‌ها و یادآوری‌های مختص به خود را طراحی کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از روش برچسب گذاری یادداشت‌های خود مرتب نگه دارید و قدرت جستجوی گوگل نیز باعث می‌شود وقتی تعداد یادداشت‌ها زیاد شد، مشکلی در پیدا کردن موارد مد نظر خود نداشته باشد.

Google Keep برای اغلب افراد کاملاً جوابگو بوده و به اندازه خوبی کار می‌کند. به خصوص اگر کاربر محصولات گوگل هستید و می‌خواهید به یادداشت‌های خود در دستگاه‌های دیگر یا رایانه دسکتاپ نیز دسترسی داشته باشید، این برنامه بسیار کارآمد خواهد بود زیرا به طور خودکار با حساب گوگل شما همگام می‌شود.

دانلود: Google Keep (رایگان)

2. مایکروسافت OneNote

مایکروسافت OneNote

با بیش از نیم میلیارد دانلود، OneNote در بین محبوب‌ترین برنامه‌های اندرویدی قرار دارد. اگر کاربر مایکروسافت آفیس هستید، این برنامه به احتمال زیاد انتخاب اول و آخر شما خواهد بود! البته، اگر به دنبال برنامه‌ای ساده با کاربری سریع و آسان هستید، ممکن است OneNote زیاد به مذاق‌تان خوش نیاید.

این برنامه بسیار قدرتمند است و به شما امکان می‌دهد با ترکیبی از متن، دست خط یا صدا یادداشت برداری کنید. همچنین دارای یک اسکنر با قابلیت OCR برای استخراج متن از اسناد چاپ شده است.

علاوه بر این، بسیاری از ویژگی‌های کمتر شناخته شده مایکروسافت OneNote در اینجا نیز وجود دارد. مانند یادداشت برداری از وب، درج فایل‌های چندرسانه‌ای، برچسب‌گذاری و جستجوی یادداشت‌ها، طراحی با انگشت و موارد دیگر. با وجود همه ویژگی‌های پیشرفته و گاهاً پیچیده، OneNote یادگیری آسانی دارد و ظاهر آن نیز تمیز و مدرن به نظر می‌رسد.

اگر به هر دلیلی از محصولات مایکروسافت خوشتان نمی‌آید، Evernote بهترین جایگزین برای OneNote است.

دانلود: Microsoft OneNote (رایگان)

3. Dropbox Paper

Dropbox Paper

Dropbox Paper یکی دیگر از رقبای قدرتمند OneNote است. اگر چه برنامه مایکروسافت همچنان از نظر قدرت و تنوع ویژگی‌ها برنده است، اما Dropbox Paper موفق شده بین کارآمد بودن، سادگی استفاده و زیبایی ظاهری تعادل ظریفی ایجاد کند.

Dropbox Paper یک برنامه یادداشت برداری است که تمامی یادداشت‌های شما را در فضای ابری و در حساب Dropbox ذخیره می‌کند. با این حال، هر زمان که به اینترنت دسترسی نداشتید، می‌توانید در حالت آفلاین یادداشت‌های خود را ویرایش کنید و وقتی دوباره آنلاین شدید، تغییرات همگام‌سازی می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های مفید این برنامه می‌توان به مواردی همچون اشتراک‌گذاری یادداشت و همکاری آنلاین بر روی یادداشت‌ها (دوستان و اعضای خانواده‌تان می‌توانند یادداشت‌ها را مشاهده و ویرایش کنند)، پوشه‌بندی برای سازماندهی بهتر یادداشت‌ها، ساخت چک لیست، تاریخ‌های سررسید، حاشیه‌نویسی‌ها و قابلیت نظردهی، و ادغام با سایر ابزارهای بهره‌وری مانند تقویم‌ها اشاره کرد.

دانلود: Dropbox Paper (رایگان)

4. Obsidian

Obsidian

Obsidian مدتی است که به عنوان یک برنامه یادداشت برداری دسکتاپ قدرتمند وارد عرصه شده و توانسته طرفداران زیادی نیز به دست آورد. در اندروید، ممکن است عادت کردن به رابط کاربری کمی زمان ببرد، اما ویژگی‌های غنی این برنامه ارزش صرف زمان و عادت کردن به آن را دارد.

این برنامه از Markdown پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توانید یادداشت‌های خود را در فرمت‌های مختلف ذخیره کرده و در برنامه‌های دیگر نیز به آسانی از آن‌ها استفاده کنید (می‌توانید یادداشت‌های خود را به صورت آنلاین همگام‌سازی کنید). حتی یک نوار ابزار هم برای کمک به قالب‌بندی یادداشت‌ها طراحی شده تا دیگر نیازی نباشد با منوهای پیچیده Markdown درگیر شوید.

هر چقدر بیشتر با Obsidian کار کنید، بیشتر با قابلیت‌های پنهان آن آشنا خواهید شد! علاوه بر این، پشتیبانی از افزونه‌ها و قالب‌ها نیز باعث شده تا هیچ حد و مرزی با ویژگی‌های این برنامه وجود نداشته باشد.

دانلود: Obsidian (رایگان به همراه اشتراک پولی)

5. Notesnook

Notesnook

اگر حفظ حریم خصوصی بزرگترین نگرانی شما است، Notesnook می‌تواند بهترین برنامه یادداشت برداری اندرویدی‌تان باشد. هنگامی که برای اولین بار این برنامه را راه اندازی می‌کنید، باید سطح محافظتی را که می‌خواهید انتخاب کنید: همه چیز باز و در دسترس باشد، وقتی برنامه را می‌بندید یادداشت‌های شما قفل شوند، یا همه چیز در هر شرایطی قفل باشد (حتی زمانی که برنامه در پس زمینه اجرا می‌شود). در ضمن، صرف‌نظر از اینکه کدام یک از این سطوح محافظتی را که انتخاب می‌کنید، یادداشت‌های شما در دستگاه‌تان رمزگذاری خواهند شد.

در مورد خود یادداشت‌ها هم باید گفت، می‌توانید آن‌ها را با برچسب‌ها، نوت بوک‌ها و موارد دلخواه دیگر سازماندهی کرده و در عین حال به سادگی اقدام به ایجاد و قالب بندی یادداشت‌هایتان کنید.

در نسخه رایگان تنها دسترسی به یادداشت‌های متنی و یادآوری‌ها وجود دارد و برای برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر باید اشتراک تهیه کنید. از جمله این ویژگی‌های پیشرفته می‌توان به پیوست کردن فایل‌ها و تصاویر به یادداشت‌ها، قالب‌بندی پیشرفته مانند جداول و Markdown، ویژگی‌های سازمانی بیشتر، و امکان صادر کردن یادداشت‌ها اشاره کرد.

دانلود: Notesnook (رایگان به همراه خریدهای درون برنامه‌ای)

6. FiiNote

FiiNote

FiiNote یک برنامه یادداشت برداری چند منظوره است که می‌توان آن را هم ردیف برنامه‌هایی مانند مایکروسافت وان نوت قرار دارد، اما به هیچ وجه محبوب نیست! این برنامه از یادداشت‌های تایپ شده و دست نویس و تعدادی از ویژگی‌های پیشرفته دیگر پشتیبانی می‌کند.

تقویم می‌خواهید؟ FiiNote دارد. امکان پیوست فایل‌های چند رسانه‌ای و ضبط صدا؟ FiiNote دارد. سازماندهی یادداشت‌ها؟ نوشتن بدون محدودیت؟ قالب‌های مختلف برای یادداشت؟ تاریخچه ویرایش‌های انجام شده؟ همه این‌ها در FiiNote وجود دارند و در دسترس هستند.

طراحی FiiNote کمی قدیمی است، اما با این حال همه چیز در بهترین جای خود قرار دارد و بسیار کاربردی است. همچنین، این برنامه به واسطه پشتیبانی از دست نوشته، گزینه مناسبی برای استفاده با قلم گلکسی اس سامسونگ است.

دانلود: FiiNote (رایگان به همراه خریدهای درون برنامه‌ای)

7. Bundled Notes

Bundled Notes

Bundled Notes برنامه‌ای است که قصد دارد همه نیازهای شما در زمینه یادداشت برداری را به صورت یکجا پاسخ دهد. این برنامه اندرویدی واقعاً قدرتمند است، اما زمانی که برای اولین بار آن را اجرا می‌کنید ممکن است همه چیز به هم ریخته به نظر برسد! (به علاوه باید قبل از شروع به کار باید ثبت نام کنید).

این برنامه بر اساس ایده «بسته‌ها» یا «باندل‌ها» ساخته شده که در واقع هر باندل یک دفترچه یادداشت با محتوایی خاص است؛ محتوایی مانند یادداشت متنی، لیست کارها، لیست برنامه‌های تلویزیون، پروژه‌ها یا آموزش‌ها و غیره. شما می‌توانید شش مورد از این باندل‌ها را به صورت رایگان ایجاد کنید. علاوه بر این، Bundled Notes از قابلیت Markdown نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تصاویر یا فایل‌ها را پیوست کنید و یادداشت‌ها را به بخش اعلان‌های گوشی پین کنید. برچسب گذاری و فیلتر کردن ویژگی‌هایی هستند که برای سازمان‌دهی یادداشت‌ها بسیار مفید می‌باشند و البته می‌توانید رابط کاربری را نیز به سلیقه خود سفارشی کنید.

با اینکه برنامه اصلی رایگان است، اما برای باز کردن قفل ویژگی‌های اضافی و دسترسی آنلاین به یادداشت‌های خود باید نسخه پرو را خریداری کنید.

دانلود: Bundled Notes (رایگان به همراه خریدهای درون برنامه‌ای)

8. Simplenote

Simplenote

بر خلاف Bundled Notes، برنامه Simplenote همان‌طور که از نامش پیداست یکی از سبک‌ترین و ساده‌ترین برنامه‌های یادداشت برداری اندروید است. بنابراین، اگر از برنامه‌های پیچیده با ویژگی‌هایی که هرگز ممکن است به کارتان نیایند خسته شده‌اید، می‌توانید این برنامه را امتحان کنید. Simplenote دارای برخی از ویژگی‌های کاربردی جهت سازمان‌دهی کردن یادداشت‌ها مانند برچسب گذاری است و البته با ایجاد یک حساب کاربری رایگان، می‌توانید به قابلیت‌هایی مانند پشتیبان‌گیری، همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

اگر قصد دارید هزاران یادداشت تهیه کرده و در گوشی خود آن‌ها را مدیریت کنید، به هیچ وجه این برنامه را توصیه نمی‌کنیم. در Simplenote همه چیز حول سرعت و کارایی می‌چرخد. این برنامه به ویژه برای آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌های قدیمی با سخت افزار ضعیف استفاده می‌کنند مناسب است. پس اگر فقط می‌خواهید یک برنامه یادداشت برداری سریع و آسان برای مواقع ضروری در اختیار داشته باشید، Simplenote بهترین انتخابتان خواهد بود.

دانلود: Simplenote (رایگان)

9. Squid

Squid

Squid یک برنامه یادداشت برداری منحصر به فرد است. این برنامه تمرکز اصلی خود را روی نوشتن سنتی گذاشته و شما می‌توانید با استفاده از قلم لمسی معمولی، قلم استایلوس یا حتی انگشت خود، یادداشت‌هایتان را بنویسید و ذخیره کنید (البته قابلیت تایپ کردن هم وجود دارد تا در صورت نیاز استفاده کنید).

در نسخه حرفه‌ای و پولی Squid می‌تواند فایل‌های PDF را وارد برنامه کرده و آن‌ها را به دلخواه علامت‌گذاری و حاشیه‌نویسی کرده و سپس دوباره ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از Chromecast یا دستگاه دیگری که از پخش بی‌سیم با Miracast پشتیبانی می‌کند، یادداشت‌های خود را به تلویزیون یا پروژکتور انتقال دهید.

اگر از تایپ کردن متنفرید و ترجیح می‌دهید یادداشت‌های خود را با دست بنویسید، این برنامه عالی است. اندازه کاغذ بی‌نهایت، استفاده از فناوری برداری برای جلوگیری از افت کیفیت نوشته‌ها در صورت بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی، و انعطاف‌پذیری از جمله ویژگی‌های بارز Squid هستند که آن را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کنند. استفاده از این برنامه به همراه قلم و بر روی یک دستگاه بزرگ مانند تبلت به شدت توصیه می‌شود.

دانلود: Squid (رایگان به همراه خریدهای درون برنامه‌ای)

10. BlackNote

BlackNote

BlackNote یک رابط مینیمالیستی دارد که یادداشت برداری را بسیار ساده می‌کند. مشابه سایر برنامه‌های یادداشت اندروید، BlackNote دارای انواع ویژگی‌های معمولی است که کاربری بسیار آسانی دارند. در BlackNote همه ویژگی‌های دلخواه خود را در یک رابط کاربری با تم تاریک در اختیار دارید تا فشار زیادی هم به چشم‌هایتان وارد نشود.

در BlackNote، می‌توانید یادداشت‌ها را سازماندهی کنید، لیست کارهای خود را بسازید و از ویجت‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌های خود را جستجو کنید، برنامه را برای حفظ حریم خصوصی بیشتر قفل کنید، و حتی برای دسترسی سریع، یادداشت‌ها را به عنوان موارد دلخواه ستاره‌دار کنید. نسخه رایگان BlackNote حاوی تبلیغات است، اما می‌توانید از طریق خرید درون برنامه‌ای از شر آن‌ها خلاص شوید.

دانلود: BlackNote (رایگان به همراه خریدهای درون برنامه‌ای)

11. ColorNote

ColorNote

ColorNote از برخی جهات شبیه به Google Keep است. کاربری برنامه بسیار ساده است و تمرکز اصلی آن بر روی ارائه حس و حالی شبیه به یادداشت‌های چسبی واقعی می‌باشد. کافیست یک پیام کوتاه را یادداشت کرده و برایش یک رنگ انتخاب کنید و به همین سادگی کارتان تمام می‌شود!

چیزی که ما در مورد ColorNote بیشتر دوست داریم، ویجت‌های آن است. می‌توانید یک ویجت با دسترسی مستقیم به ویرایش یادداشت‌ها داشته باشید، یا می‌توانید ویجت‌های میانبری داشته باشید که یادداشت‌های خاصی را باز می‌کنند. در این برنامه در مجموع دو نوع یادداشت پشتیبانی می‌شود: یادداشت‌های خط‌دار و چک لیست.

اگر به یادداشت برداری سریع نیاز دارید و می‌خواهید به صورت موقتی چیزی را در گوشی خود یادداشت کنید، ColorNote انتخابی عالی است. بنابراین، اگر نیاز به ایجاد یک آرشیو از یادداشت‌های خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را برای استفاده دراز مدت سازمان‌دهی کنید، بهتر است به سراغ برنامه‌های دیگری که معرفی کردیم بروید. ColorNote بسیار ساده‌تر از آن است که چنین کارهایی را برایتان انجام دهد!

دانلود: ColorNote (رایگان)

بهترین برنامه یادداشت برداری برای اندروید

انتخاب اپلیکیشن یادداشت برداری مناسب می‌تواند میزان بهره‌وری شما را افزایش دهد و باعث شود تا بهتر بتوانید یادداشت‌های پراکنده خود را مدیریت کنید. از سوی دیگر، انتخاب برنامه اشتباه می‌تواند باعث ناامیدی شده، جولی خلاقیت شما را بگیرد و باعث شود جزئیات مهم را از دست بدهید. بنابراین، سعی کنید درست انتخاب کنید!

اگر در طول روز یادداشت‌های زیادی تهیه می‌کنید یا برای کار خود به یک برنامه در این زمینه نیاز دارید، برنامه‌هایی مانند OneNote یا Bundled Notes ایده‌آل هستند. اما اگر گزینه‌های ساده‌تری می‌خواهید؟ Notesnook یا BlackNote می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد. به هر حال، نیازهای افراد متفاوت است و هر کس باید بنا به سلیقه و نوع کاربری خود برنامه مناسب را انتخاب کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا