هاست پرسرعت
تکنولوژی

معرفی 7 کیف پول امن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران بازار کریپتو

معرفی 7 کیف پول امن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران بازار
کریپتو

بازار کریپتوکارنسی در سال‌های اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. سرمایه گذاری مناسب در این بازار سبب خواهد شد تا افراد سود مناسبی دریافت کنند. اما سرمایه گذاری در این بازار نوظهور خطراتی نیز به همراه دارد. یکی از این موارد نگهداری مناسب از ارزهای دیجیتال مختلف خریداری شده است. داشتن یک کیف پول امن ارز دیجیتال سبب خواهد شد تا در این خصوص با مشکلات مختلف مواجه نشوید. اما آیا کیف پول‌های امن و مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال را می‌شناسید؟ در این مطلب قصد داریم 7 کیف پول امن ارز دیجیتال را معرفی کنیم و در خصوص آن‌ها اطلاعاتی بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی 7 کیف پول امن ارز دیجیتال برای تازه کاران و حرفه ای‌ها

داشتن کیف پول امن سبب خواهد شد که پس از خرید رمز‌ارز مورد نظر خود از صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی، بتوانید آن‌ها را به کیف پول خود انتقال دهید تا از آن نگهداری کنید. البته نمی‌توان فقط یک کیف پول مشخص را به عنوان کیف پول امن و مناسب ارز دیجیتال و بهترین گزینه معرفی کرد. هر فرد باید با توجه به شرایط، خواسته‌ها، دسترسی و بسیاری موارد دیگر، بهترین کیف پول را برای خود انتخاب کند. در ادامه چند نمونه از انواع کیف پول ارز دیجیتال معتبر و مناسب را معرفی می‌کنیم.

1- کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

بسیاری از افرادی که آشنایی اندکی با بازار ارزهای دیجیتال دارند، نام تراست ولت را شنیده‌ اند. این کیف پول رایگان را باید به عنوان یک کیف پول امن ارز دیجیتال محسوب کرد. این کیف پول را که علاوه بر افراد حرفه ای برای تازه کاران نیز بسیار مناسب است، می‌توان روی گوشی موبایل نصب کرد. کیف پول تراست ولت به دلیل این که تنها خود فرد به کلمات عبور خصوصی ولت دسترسی دارد، بسیار امن است.

معرفی 7 کیف پول امن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران بازار کریپتو

تراست ولت از هزاران ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و کار با آن بسیار ساده است. شاید باید تنها نقطه ضعف این کیف پول را عدم وجود نسخه‌های غیر موبایلی دانست.

2- کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول‌های سخت افزاری از امنیت بالاتری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری برخوردار هستند. یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری، لجر نام دارد. این کیف پول به دلیل این که کلید‌های اختصاصی آن کاملاً به صورت آفلاین نگهداری می‌شوند، امنیت بسیاری دارد و احتمال هک شدن افراد بسیار پایین است.

افراد می‌توانند پس از خرید کوین یا توکن مد نظر خود از صرافی ارز دیجیتال آن را به این ولت انتقال دهند. البته باید بدانید که کیف پول لجر را نمی‌توان به صورت رایگان تهیه و استفاده کرد و افراد برای خرید و استفاده از آن باید هزینه کنند. لجرها انواع متفاوتی دارند و قیمت آن از 60 دلار به بالاست. این کیف پول نیز مانند تراست ولت از تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و بزرگ ترین نقطه ضعف آن نامناسب بودن برای استفاده روزانه است.

3- کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول دیگری که باید در لیست کیف پول امن ارز دیجیتال وجود داشته باشد، کیف پول ترزور است. این کیف پول را باید اولین کیف پول سخت افزاری دنیای ارزهای دیجیتال دانست که عملکرد و امنیتی بسیار مشابه با لجر دارد.

معرفی 7 کیف پول امن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران بازار کریپتو

در صورتی که اقدامات امنیتی را به شکل مناسب انجام دهید، کیف پول‌های سخت افزاری را نمی‌توان هک کرد و سرمایه شما در این کیف پول‌ها به خوبی حفظ خواهد شد. برای خرید کیف پول ترزور نیز باید هزینه پرداخت کرد که این هزینه از 60 دلار به بالاست.

4-کیف پول الکتروم (Electrum)

مورد بعدی که در لیست کیف پول امن ارز دیجیتال باید به آن اشاره شود، کیف پول الکتروم است. نکته ای که در خصوص این کیف پول امن باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تازه کاران اصلاً مناسب نیست. رابط کاربری این کیف پول اندکی پیچیده است و کار با آن نیاز به داشتن تجربه دارد. این کیف پول متن باز دارای نسخه دسکتاپ و گوشی است.

کیف پول مای سلیوم (Mycelium)

کیف پول مای سلیوم یک کیف پول امن ارز دیجیتال دیگر است. نکته منفی این کیف پول امن این است که در آن تنها می‌توان بیت کوین و اتریوم نگهداری کرد. اما امنیت بسیار بالا، قابلیت اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری، قابلیت‌های جانبی متنوع و امکان خرج کردن کیف پول کاغذی از مهم ترین امکانات آن محسوب می‌شوند.

افراد بر کلید‌های خصوص و دارایی خود کاملاً کنترل و تسلط دارند و قابلیت‌های امنیتی متفاوتی مانند (PIN) در آن وجود دارد. البته سازندگان این کیف پول اقدام به اضافه کردن توکن‌هایی مبتنی بر اتریوم نیز کرده اند و همین امر سبب خواهد شد که به زودی استفاده از آن برای افراد بسیاری مناسب باشد.

5- کیف پول اکسودوس (Exodus)

اکسودوس را باید یکی از کیف پول‌های امن و قدیمی دنیای کریپتوکارنسی دانست که از سال 2015 تا کنون فعالیت می‌کند و طرفداران بسیاری دارد. این کیف پول در ابتدا تنها نسخه کامپیوتر داشت اما به مرور نسخه‌های دیگر آن برای اندروید و آیفون نیز عرضه شدند. رابط کاربری جذاب، پشتیبانی از صدها کوین و توکن در کنار امنیت بالا از مهم ترین ویژگی‌های این کیف پول امن ارز دیجیتال هستند.

البته باید توجه داشته باشید که در صورت حضور در ایران نمی‌توانید از این کیف پول استفاده کنید زیرا سازندگان آن ایران را در لیست عدم سرویس دهی خود قرار داده اند.

6- کیف پول سیف پل (Safepal)

کیف پول سیف پل یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری امن و معتبر است. بسیاری افراد سیف پل را بهترین و امن ترین کیف پول دنیای کریپتوکارنسی می‌دانند. این کیف پول را می‌توان به راحتی حمل کرد و از امکانات متنوع آن مانند اسکن (QR Code) استفاده کرد.

معرفی 7 کیف پول امن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران بازار کریپتو

کیف پول سیف پل از بیش از 10 هزار کوین و توکن در شبکه‌های مختلف مانند (ERC 20)، (TRC 20) و (BEB 20) پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های کیف پول سیف پل می‌توان به قابلیت انتقال (NFT)ها و استفاده از برنامه‌های غیر متمرکز اشاره کرد.

7- کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول امن و جذاب دیگری که قصد داریم آن را معرفی کنیم، متامسک نام دارد. این کیف پول امنیت بالایی دارد و می‌تواند با برخی از کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر ادغام شود تا بتوان از آن‌ها بهتر استفاده کرد. این کیف پول از بیش از 2000 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که باید به نکات امنیتی در حفظ کلید‌های خصوصی خود توجه داشته باشید.

بزرگ ترین نقطه ضعف کیف پول‌های نرم افزاری همین کلید‌های خصوصی هستند و در صورتی که افراد به امنیت این کلمات توجه نداشته باشند، با مشکلاتی مانند هک شدن مواجه خواهند شد.

جمع بندی

این روزها تعداد بسیار زیادی کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد اما همه آن‌ها را نمی‌توان کیف پول امن ارز دیجیتال دانست. برخی از کیف پول‌ها مانند لجر، ترزور، تراست ولت، متامسک و سیف پل از امنیت و امکانات بسیاری برخوردار هستند و همین امر سبب شده تا افراد بسیاری از آن‌ها استفاده کنند. یکی از مواردی که توجه به آن سبب می‌شود با مشکلات امنیتی کمتری در زمان فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال مواجه شوید، استفاده از خدمات صرافی معتبر ارز دیجیتال است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا