هاست پرسرعت
تکنولوژی

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟

مقایسه بین آیپد ایر و آیپد دو محصول جنجالی اپل برای مدت زیادی به دلیل فاصله قیمت زیادی که بین این دو محصول وجود دارد ناتمام و حل نشده باقی مانده بود. حالا آیپد قیمت مناسب این کمپانی (نسل 10 آیپد) نیز منتشر شده و این سؤال را برای دوستداران و طرفداران محصولات این کمپانی ایجاد کرده است که کدام‌یک از این دو محصول ارزش خرید بیشتری برای سال جدید دارند؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه این مقاله با ما در gsxr همراه شوید.

بررسی کلی تبلت آیپد ایر و آیپد 2022

قبل از این‌که به بررسی تخصصی و جداگانه هر یک از محصولات تبلت آیپد ایر و آیپد بپردازیم، بیایید نگاهی به مشخصات کلی این دو تبلت بیندازیم:

مشخصات فنی iPad 2022 (نسل 10) iPad Air 2022 (نسل 5)
نمایشگر 10.9 اینچی (2360 در 1640 پیکسل) Liquid Retina LED 10.9 اینچی (2360 در 1640 پیکسل) Liquid Retina LED
پردازشگر A14 Bionic Apple M1
RAM 4 گیگابایت 8 گیگابایت
 

دوربین اصلی

 

12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوربین 12 مگا پیکسلی فیس تایم HD همراه با Center Stage (منظره) دوربین 12 مگا پیکسلی فیس تایم HD همراه با Center Stage
باتری و شارژ 28.6 ولت بر ساعت، به همراه شارژر 20 وات 28.6 ولت بر ساعت، به همراه شارژر 20 وات
پشتیبانی از قلم اپل نسل اول نسل دوم
اسپیکرها اسپیکرهای استریو اسپیکرهای استریو
درگاه‌ها USB-C USB-C (تا حداکثر 10Gb/s)
احراز هویت تاچ آیدی (روی دکمه پاور) تاچ آیدی (روی دکمه پاور)
حافظه 64GB, 256GB 64GB, 256GB
وزن 476.27 گرم 462.66 گرم
قیمت شروع از 499 دلار شروع از 559 دلار

 

به‌روزرسانی آیپد 2022 باعث شده تا این دستگاه طراحی نزدیک‌تری به طراحی‌های مدر داشته باشد و کاربران بتوانند آیپد مورد علاقه خود را از طیف رنگ‌های زیادی که این دستگاه روی آن‌ها عرضه شده است انتخاب کنند. همچنین این دستگاه پیشرفت قابل توجهی روی پردازشگر، صفحه نمایش و بخش صدا داشته است. اما باید توجه داشت که پشتیبانی قلم اپل آن به قلم نسل اول محدود بوده و قیمت این محصول از 499 دلار شروع می‌شود که نسبت به نسل نهم آیپد 120 دلار افزایش قیمت دارد.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 1

از طرفی دیگر آیپد ایر 2022 ارتقا تدریجی‌ و جزئی‌تری نسبت به نسخه قبلی خود دارد. جدا از جهش قابل توجه تراشه آیپد ایر از A14 Bionic به M1، بهبود و ارتقا دوربین‌ها و قرار دادن نسل 5 در مدل‌های سلولی؛ به طور کل می‌توان گفت این مدل نسبت به نسخه پیشین خود تفاوت چندانی ندارد.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 2

در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های تخصصی این دو تبلت صحبت می‌کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری را در خرید تبلت جدید در سال 2023 تجربه کنید.

طراحی و صفحه نمایش

در نگاه اول تشخیص تفاوت و تمایز تبلت آیپد ایر و آیپد بسیار سخت خواهد بود چراکه هر دو این محصولات دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی، حاشیه‌های ریز و لبه‌های تخت آیپدهای پریمیوم ساخت اپل هستند. با این حال با کمی دقت بیشتر می‌توان متوجه شده که حاشیه‌های آیپد 2022 کمی بزرگ‌تر بوده و وزن بیشتری دارند؛ اما بازهم این ویژگی‌ها چندان قابل توجه نیستند.

کیفیت نمایش در هر دو تبلت آیپد ایر و آیپد یکسان بوده و هر دو دارای نمایشگر Liquid Retina با رزولوشن 2360 * 1640 هستند که تجربه صفحه روشن و واضح را به چشمان کاربر می‌دهد. تنها تفاوت این دو تبلت را در این بخش می‌توان وجود پوشش ضد انعکاس در نمایشگر آیپد ایر دانست.

تفاوت اصلی تبلت آیپد ایر و آیپد در دوربین سلفی بوده؛ باید بدانید آیپد ایر با وجود این‌که قیمت بیشتری دارد هنوز دوربین سلفی را در قسمت کناری نداشته اما آیپد 2022 فوق‌العاده عالی برای تماس تصویری گرفتن است. هر دو دارای پورت شارژ USB-C هستند ولی آیپد ایر سرعت انتقال بیشتری دارد. بقیه قابلیت‌ها از جمله دوربین اصلی، اسپیکرهای استریو و احراز هویت تاچ آیدی بین هر دو یکسان است.

عملکرد اجرایی

تبلت آیپد ایر و آیپد از نظر عملکرد اجرایی باهم تفاوت‌های قابل توجهی دارند. آیپد 2022 دارای تراشه A14 Bionic و رم 4 گیگابایت بوده؛ این در حالی است که در ساختار آیپد ایر 2022 تراشه Apple M1 سیلیکونی قرار داده شده و رم 8 گیگابایتی دارد. (این تراشه روی سیستم‌های آی مک و مک بوک مورد استفاده قرار گرفته شده است)

با وجود این‌که تراشه A14 Bionic قادر به مدیریت بهتر کارهایی مثل استریم کردن محتوای ویدیویی، گشت و گذار در اینترنت، نوت برداری کردن و نقاشی کشیدن است اما کارایی و قدرت تراشه M1 به کار رفته شده در آیپد ایر را ندارد. این بدان معناست که آیپد ایر می‌تواند کارهای سنگین‌تری مثل ویرایش ویدیو و عکس، انجام بازی‌های گرافیکی سنگین و انجام کامل کارهای آفیس را به راحتی انجام دهد.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 3

توجه داشته باشید که این قضیه بدان معنا نیست که آیپد 2022 قادر به اجرای بازی‌های سنگین نیست؛ بلکه آیپد ایر هنگام انجام کارهای سنگین عملکرد بهتری نسبت به آیپد دارد و با محدودیت مواجه نخواهد بود. در مورد عمر باتری نیز باید بگوییم هر دو ظرفیت باتری و سرعت شارژ یکسانی دارند و تفاوت چندانی در این مورد نخواهید دید.

اکسسوری‌ها

اگر هنرمند هستید و یا به هر دلیل برای خلق اثر به قلم اپل نیاز دارید، آیپد ایر 2022 گزینه بسیار بهتری برای استفاده شما خواهد بود. آیپد ایر از قلم اپل نسل دوم که نسخه جدیدتری است پشتیبانی کرده؛ این در حالی است که آیپد 2022 هنوز از قلم اپل نسل اول پشتیبانی می‌کند. با وجود این‌که هر دو قلم بسیار با کیفیت و قدرت اجرایی بسیار بالایی دارند، تفاوت‌هایی نیز بین آن دو دیده می‌شود.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 5

برای مثال اگر از قلم اپل نسل یک استفاده کنید به یک دانگل اضافی برای شارژ قلم نیاز خواهید داشت چراکه دارای درگاه نوری است اما آیپد ایر به راحتی در گوشه خود تبلت شارژ خواهد شد. نکته بعدی که باید در مورد قلم نسل دو بدانید این است که داشتن طراحی مدرن‌تر باعث می‌شود تا قلم روی سطوح نغلتد. همچنین این قلم را می‌توان سفارشی‌سازی کرد؛ برای مثال می‌توانید آن را جوری تنظیم کنید که با دو بار ضربه روی قلم به پاک‌کن تبدیل شود.

در مورد پشتیبانی کیبورد تبلت آیپد ایر و آیپد باید گفت که هر دو شبیه به هم هستند. کیبورد Magic Keyboard Folio در آیپد 2022 درست همانند Magic Keyboard آیپد ایر بوده و جزو بهترین کیبوردهای موجود حال حاضر است.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 4

اتصالات

هر دو تبلت آیپد ایر و آیپد هم دارای نسخه 5G و هم دارای نسخه 4G LTE هستند. برای این‌که تبلت شما از اینترنت نسل 5ام پشتیبانی کند باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما قطعاً داشتن این ویژگی ارزش پرداخت کمی هزینه بیشتر را دارد. به ‌علاوه هر دو دستگاه از استاندارد وای-فای 6 بهره‌مند هستند و در مورد پشتیبانی بلوتوث نیز باید بگوییم آیپد 2022 با داشتن بلوتوث 5.2 از آیپد ایر 2022 با داشتن بلوتوث 5.0 پیشی گرفته است.

قیمت

و در نهایت به بررسی قیمت تبلت آیپد ایر و آیپد می‌پردازیم. آیپد ایر اپل محصولی است که علاوه بر این‌که امکان استفاده از قابلیت‌های محصولات پرو اپل را می‌دهد، قیمت بسیار مناسب‌تری دارد؛ از طرفی دیگر آیپد 2022 طراحی، نمایشگر و عملکرد اجرایی خوبی نسبت به نسل 9 داشته و ارزش خرید مدل جدید این محصول را دارد.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 3

در نهایت می‌توانید با بررسی قابلیت‌های این دو دستگاه، مقایسه و بررسی قابلیت‌های حائز اهمیت با توجه به کارایی که به آن نیاز دارید تصمیم بگیرید که آیا آیپد ایر ارزش پرداخت 100 دلار اضافی را دارد یا خیر.

نتیجه نهایی آیپد در مقابل آیپد ایر

آیپد ایر 2022 حداقل 100 دلار نسبت به آیپد 2022 گران‌تر است. دلیل این تفاوت قیمت هم به خاطر تراشه سریع‌تر، رم اضافی و تجربه قلم اپل بهتر است. در نهایت به خاطر داشتن مشخصات فنی قوی می‌توانید این محصول را به سادگی جایگزین لپ تاپ کنید.

مقایسه تبلت آیپد ایر و آیپد؛ کدام یک مناسب شماست؟ 2

اگر می‌خواهید آیپد شما عملکرد روان و قابل اطمینانی داشته باشد تا بتوانید برای انجام کارهای روزانه از آن استفاده کنید، آیپد 2022 انتخاب بسیار مناسبی است که قیمت کمتری هم نسبت به آیپد ایر دارد. مهم نیست کارتان یک ادیت ساده باشد یا خلق یک اثر هنری دیجیتال، آیپد جدید خواسته‌های شما را برطرف خواهد کرد. در آخر ما امروز برنده نهایی این مقایسه را آیپد ایر 2022 معرفی می‌کنیم.

سؤالات متداول

آیا می‌توان آیپد را جایگزین کامل لپ تاپ کرد؟

پاسخ این سؤال بستگی به استفاده شما از آیپد و لپ تاپ دارد. اگرچه که کمپانی اپل مدعی است که آیپدها جوری ساخته شده‌اند که قادر به انجام هر کاری باشند از انجام کارهای عادی گرفته تا کارهای سنگین؛ اما با این حال شما به یک لپ تاپ و یا کامپیوتر برای انجام کارهای سنگین‌تر و بازی نیاز پیدا خواهید کرد.

کارهایی مثل نوشتن، گشت و گزار در اینترنت، ادیت ساده و… را می‌توانید به راحتی با آیپد انجام دهید اما نمی‌توان گفت که انجام تمامی کارها را می‌توانید به آیپد محول کنید.

آیا حافظه 64 گیگابایت برای آیپد کافی است؟

اگر از آیپد خود برای نگه‌داری عکس و ویدیو استفاده نکنید، فضای حافظه دستگاه زیاد اشغال نخواهد شد و می‌توانید از آیپد 64 گیگابایتی مدت طولانی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. اما اگر عادت دارید مدام عکس‌ها و ویدیوهای داخل آیپد را ادیت کرده و همان‌جا ذخیره کنید بهتر است از مدل‌های 256 یا 512 گیگابایتی استفاده کنید تا فضای حافظه کم نباشد.

آیپد چه مدت دوام دارد؟

آیپد نیز مانند سایر دستگاه‌های ساخت کمپانی اپل معمولاً 5 تا 6 سال به روز رسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد و حتی بعد از این مدت زمان هم به خوبی کار می‌کند. برای کاربرانی که همیشه تمایل دارند دستگاه‌های به روز خریداری کنند، آیپد عمری حدود سه سال خواهد داشت و بعد از آن می‌توانند از مدل‌های جدیدتر و به روز تر استفاده کنند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا