هاست پرسرعت
تکنولوژی

مقایسه سئو و گوگل ادوردز، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

مقایسه سئو و گوگل ادوردز، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

امروزه بهترین و موثرترین روش تبلیغ برای کسب و کارها، بازدید از وب سایت مشاغل است. این امر موجب شده تا صاحبان کسب و کارها همواره به دنبال افزایش بازدید وب سایت خود باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه سئو و گوگل ادوردز بپردازیم تا راهنمای شما در انتخاب درست و صحیح بین این دو روش مؤثر تبلیغاتی باشیم.

اگر هنوز برای انتخاب نحوه افزایش بازدید وب‌ سایت خود دچار تردید هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تبلیغ در گوگل یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است که در آن به ازای پرداخت پول، وب سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل به نمایش در خواهد آمد. سئو سایت نیز فرآیندی است از طریق آن می توانید وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه کرده و رتبه های برتر گوگل را در کلمات کلیدی حوزه کاری خود به تسخیر در آورید. این دو مهم ترین مولفه های بازاریابی موتور جستجو محسوب می شوند. اما کدام یک برای وب سایت شما بهتر است؟

سئو چیست؟

SEO یا Search Engine Optimization، به معنای بهینه‌ سازی سایت در نتایج موتور جستجو است. روزانه هزاران مطلب درباره یک موضوع و عنوان خاص در وب‌ سایت ‌های مختلف نوشته می‌ شود، اما کدام یک می تواند در صدر نتایج گوگل نمایش داده شود؟

سئو به مجموعه عملیاتی گفته می شود که روی محتوا و طراحی سایت تمرکز می کنند تا آن را جزء نتایج اولیه در جستجوی گوگل قرار دهد و در واقع میزان بازدید و نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد. به طور کلی شما باید یک وب سایت کاربردی و با محتوایی منحصر به فرد داشته باشید تا بتوانید مخاطبان هدف را جذب وب سایت خود کنید.

گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل چیست؟

اگر توجه کرده باشید، در هنگام جستجوی یک عبارت در صفحه جستجو گوگل، وب سایت هایی را مشاهده خواهید کرد که در سمت چپ آن ها، نشانه Ad و یا Sponsored وجود دارد و عموماً جز اولین پیشنهاد های گوگل به شما می باشند.

گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل می باشد که به وب سایت ها کمک می کند تا در نتایج نخست قرار گیرند و از این طریق به دیده شدن وب سایت ها کمک شایانی می کند. ارائه این سرویس رایگان نمی باشد و به ازای هر کلیک کاربران بر روی وب سایت شما، مبلغی از شارژ حساب شما کسر خواهد شد.

مقایسه سئو و گوگل ادوردز، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

مقایسه سئو و گوگل ادوردز

حال که با سئو و تبلیغات در صفحه اول گوگل آشنا شدید، بهتر است آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم و تفاوت میان آن ها را دریابیم:

  • بهینه سازی سایت از طریق سئو، امری زمان بر و البته طولانی مدت خواهد بود. البته با سفارش سئو سایت خود به تیمی متخصص و حرفه ای شما می توانید وب سایت خود را در رتبه و جایگاه مناسبی قرار دهید. اما افزایش بازدید از طریق تبلیغ گوگل، می تواند در کوتاه مدت انجام گیرد اما مدت آن محدود می باشد.
  • در تبلیغات گوگل ادوردز، شما در نتایج اولیه گوگل قرار خواهید گرفت و هر کلیکی که کاربران بر روی سایت شما انجام دهند، برای شما هزینه ای در بر خواهد داشت. اما در سئو، هر گونه هزینه ای که برای رشد وب سایت خود پرداخت کرده اید، در دراز مدت و از طریق کسب درامد به شما باز می گردد و همچنین در مدتی طولانی کسب و کار شما رونق زیادی پیدا خواهد کرد و می توانید به مخاطبان خود دست پیدا کنید.
  • ترافیکی که از طریق روش سئو وارد وب سایت شما می شود رایگان بوده و هزینه ای ندارد ولی ترافیک حاصل از تبلیغات گوگل ادوردز پولی می باشد.
  • شما با خیالی آسوده و مطمئن می توانید کسب و کار و فعالیت خود را از طریق تبلیغات گوگل در نتایج اول گوگل به صورت موقت ببینید و سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و تبلیغات گوگل این رتبه بندی وب سایت ها را تضمین می کند. ولی در سئو هیچ تضمینی مبنی بر قرار گیری در نتایج اول جستجو وجود ندارد و شما باید با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های لازم در سئو برای بهینه سازی سایت خود تلاش کنید تا بتوانید جایگاه و رتبه خوبی را از گوگل دریافت کنید. لازم به ذکر است که نتایج به دست آمده از طریق سئو پایدارتر و بلند مدت خواهد بود و این بازه ی زمانی بلند می تواند تاثیر به سزایی در رشد کسب و کار شما ایجاد کند.
  • برای کسب نتایج بهتر در گوگل ادوردز شما می توانید کلید واژه های زیادی را مورد هدف قرار دهید ولی در سئو باید روی کلمات کلیدی کمتری تمرکز کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.
  • با متوقف کردن تبلیغات گوگل ادوردز، ترافیک های سایت شما هم متوقف می شود. به عبارتی دیگر، در رتبه های نخست گوگل قرار نخواهید داشت. ولی در سئو این ترافیک به صورت ارگانیک در طولانی مدت حفظ شده و باقی می ماند.
  • در تبلیغات گوگل می توانید به واسطه یک فرد متخصص به پیشرفت کسب و کار خود را کمک کنید ولی فعالیت در سئو، به دانش کافی، مهارت و تجربه نیاز است.
  • با گوگل ادوردز شما می توانید روی وب سایت های گوگل و وب سایت هایی که از گوگل ادسنس استفاده می کنند نیز متمرکز شوید، اما نتایج سئو تنها برای صفحات نتایج می باشند.
  • شما می توانید عملکرد کمپین های ادوردز خود را ارزیابی کرده و اگر آن ها برای وب سایت شما سودی داشتند، می توانید بودجه خود را افزایش دهید.

در نهایت کدام استراتژی بهتر است؟

در پاسخ به این سوال که کدام یک از این روش ها برای کسب و کار شما بهتر است؛ می توان گفت که انتخاب هر یک، به نوع فعالیت شما، هدف شما از کسب و کار و میزان بودجه شما بستگی دارد. البته بهترین راه تمرکز بر روی هر دو روش و پیش ‌برد هم‌ زمان آن ‌ها می باشد.

سخن پایانی

گوگل ادوردز و سئو رقیب یکدیگر نیستند بلکه مکمل هم بوده و به کمک هر دو می توان رشد قابل توجهی را در کسب و کار خود تجربه کنید. در این راه تیم مجرب فامین ادز می تواند کنار شما باشد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب راهنمایی بیشتر در زمینه تبلیغات در گوگل، سفارش طراحی سایت و سفارش سئو سایت و همچنین اطلاع از هزینه سئو سایت از طریق شماره تماس 02144857932 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

حتما بخوانید : لوگو گیمینگ چیست؟

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا