هاست پرسرعت
تکنولوژی

ناتینگ فون 2 بالاخره معرفی شد؛ بهبودهای قابل توجه در کنار افزایش قیمت

ناتینگ فون 2 بالاخره معرفی شد؛ بهبودهای قابل توجه در کنار
افزایش قیمت

ناتینگ شب گذشته بالاخره دومین گوشی هوشمند خود با نام ناتینگ فون 2 (Nothing Phone 2) را که در چند وقت اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در مورد آن بود، رونمایی کرد. این گوشی جدید که برخلاف نسخه اول قرار است در بازار ایالات متحده نیز فروخته شود، دارای طراحی شیک، رابط گلیف (Glyph) بهبود یافته (نوارهای نورانی پشت بدنه)، پردازنده و دوربین قدرتمندتر، باتری بزرگ‌تر و غیره است. نکته جالب در مورد ناتینگ فون 2 این است که با وجود پردازنده رده بالا و سایر ویژگی‌های مدرنی که دارد، این گوشی با قیمت 599 دلاری عرضه می‌شود که بسیار جذاب است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به جزئیات این گوشی جدید و شیک بیندازیم.

مشخصات و ویژگی‌های ناتینگ فون 2

ناتینگ فون 2

طراحی و صفحه نمایش

اگر چه طراحی ناتینگ فون 2 شبیه به نسخه اول است، اما بهبودهایی در آن وجود دارد. بدنه این بار نازک‌تر و سبک‌تر شده و شیشه پنل پشتی هم انحنای بیشتری دارد. به گفته شرکت سازنده، بهبود در طراحی باعث می‌شود که در دست گرفتن این گوشیحس بهتری داشته باشد. ناتینگ فون 2 دارای پنل پشتی نیمه شفاف بوده و از سیستم نورپردازی پیشرفته گلیف (Glyph) بهره می‌برد. ابعاد بدنه این گوشی 162.1 در 76.4 در 8.6 میلی متر و وزن آن 201.2 گرم است. ناتینگ فون 2 به طور کامل ضد آب نیست زیرا از استاندارد IP54 پشتیبانی می‌کند، با این حال، در برابر پاشش آب مقاوم است و تا حدی نیز از نفوذ گرد و غبار جلوگیری می‌شود. طبق گفته The Electrical Counter، رتبه IP54 تنها از دستگاه در برابر “مقادیر محدود گرد و غبار و سایر ذرات” محافظت می‌کند.

در خصوص ویژگی‌های صفحه نمایش باید گفت این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع OLED LTPO است. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و همچنین خروجی +HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین، عمق رنگ 10 بیتی داشته و حداکثر روشنایی آن به 1600 نیت می‌رسد. با توجه به ویژگی‌های مدرن صفحه نمایش ناتینگ فون 2، شرکت سازنده وعده ارائه تصاویری جذاب و درخشان را در این محصول داده است. ناتینگ فون 1 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی امولد بود، بنابراین، نمایشگر جدید فون 2 نسبت به نسل قبلی بهبودهای زیادی داشته است.

ناتینگ فون 2

بارزترین ویژگی ناتینگ فون 2 رابط گلیف آن است که یک شیوه جدید برای نمایش اطلاعات و تعامل با نوارهای LED پشتی ارائه می‌کند. رابط جدید گلیف از چراغ‌های LED بیشتری برای کمک به برقراری ارتباط و اطلاع دادن جزئیات گوشی بدون تکیه بر صفحه نمایش استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند بدون نیاز به روشن کردن صفحه، اطلاعات مختلفی مانند بلندی صدا، شمارش معکوس، وضعیت سفارش غذا، زمان رسیدن تاکسی و سایر اطلاعات را تنها از طریق رابط گلیف بررسی کنند. علاوه بر این، کاربران این گوشی قادر خواهند بود تا سطح روشنایی مختلفی را برای مخاطبین مختلف تنظیم کنند تا بتوانند هنگام دریافت پیام، در یک نگاه به گوشی خود متوجه شوند که پیام از طرف چه کسی است. علاوه بر این، امکان شخصی‌سازی نور و جلوه‌های صوتی گلیف از طریق ویرایشگر ویژه‌ای که برای آن طراحی شده، وجود دارد.

پردازنده، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی

ناتینگ فون 2 مجهز به تراشه پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 می‌باشد که پرچمدار کوالکام در انتهای سال 2022 بود و هنوز هم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گوشی همچنین دارای 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 128، 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 است. به طور خاص، پیکربندی‌های حافظه قابل انتخاب برای این گوشی به صورت 8/128 گیگابایت، 12/256 گیگابایت و 12/512 گیگابایت هستند. با این حال، فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه میکرو اس دی نیز قابل ارتقاء می‌باشد.

دوربین

ناتینگ فون 2

یکی دیگر از بخش‌هایی که ناتینگ تأکید زیادی روی پیشرفت‌های آن داشته، دوربین است. دوربین اصلی پشتی و دوربین کمکی فوق عریض هر دو دارای سنسور 50 مگاپیکسلی هستند. این سنسور از نوع سونی IMX890 است که از فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی همچنین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا OIS و سایر ویژگی‌های پیشرفته مانند حالت شب و حالت پرتره پشتیبانی می‌کند. در قسمت جلو هم ناتینگ فون 2 به یک سنسور 32 مگاپیکسلی مجهز شده که بنا به ادعای شرکت سازنده، قادر است سلفی‌های بسیار خوبی بگیرد.

باتری و سرعت شارژ

ناتینگ ادعا می‌کند که دومین گوشی هوشمند این شرکت به واسطه دارا بودن باتری 4700 میلی آمپر ساعتی، توانایی بالاتری در نگهداری شارژ دارد. در ضمن،‌ این گوشی از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند که برای محصولی در این رده قیمت قابل قبول است. به گفته شرکت چینی، شارژر ناتینگ فون 2 می‌تواند در 55 دقیقه باتری را به طور کامل پر کند. علاوه بر این، این محصول از شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 5 وات نیز پشتیبانی می‌کند. به کمک شارژ معکوس می‌توان دستگاه‌ها و لوازم جانبی دیگر را به کمک گوشی و به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

سیستم نرم افزاری و سایر ویژگی‌ها

ناتینگ فون 2

ناتینگ فون 2 سیستم عامل Nothing OS 2.0 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند که یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر اندروید 13 است. این نرم افزار سفارشی برای ارائه تجربه‌ای «سریع و روان» طراحی شده و همچنین دارای یک تم جدید سیاه و سفید هم می‌باشد که مصرف باتری را کاهش می‌دهد. حتی کاربران می‌توانند نام برنامه‌ها را هم از زیر آیکون آن‌ها حذف کنند تا رابط کاربری خلاصه‌تر شود. Nothing OS 2.0 ویجت‌ها را برای استفاده در صفحه اصلی و صفحه قفل بهبود بخشیده و ابزارهای دیگری را نیز برای شخصی‌سازی محیط کاربری در نظر گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید ناتینگ می‌توان به کسب گواهینامه IP54 برای مقاومت نسبی در برابر گرد و غبار و پاشش آب، اتصال کوتاه یا NFC و بلندگوهای دوگانه اشاره کرد. همچنین، این گوشی قرار است به‌روزرسانی‌های نسخه اصلی اندروید را به مدت سه سال و به‌روزرسانی‌های امنیتی را به مدت چهار سال دریافت کند.

ناتینگ فون 2

قیمت و زمان عرضه ناتینگ فون 2

ناتینگ فون 2 در حال حاضر در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا در حال پیش فروش است. در ادامه می‌توانید قیمت این گوشی را بر حسب پیکربندی حافظه آن مشاهده کنید:

  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 599 دلار (579 پوند / 679 یورو)
  • 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 699 دلار (629 پوند / 729 یورو)
  • 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی: 799 دلار (699 پوند / 849 یورو)

این تلفن همراه جدید از 13 ژوئیه (22 تير) برای فروش اولیه در فروشگاه‌های فیزیکی «Nothing Drops» در نیویورک و لندن در دسترس خواهد بود و از 17 ژوئیه (26 تير) قرار است عرضه گسترده آن آغاز شود.

بسیاری از پرچمدارهای اپل و سامسونگ اکنون بیش از 1000 دلار قیمت دارند. با این حال، با توجه به اینکه مدل 8/128 گیگابایتی ناتینگ فون 1 به قیمت 399 پوند (469 یورو) فروخته می‌شود، همه ما منتظر هستیم تا ببینیم آیا افزایش قیمت گوشی دوم ناتینگ ارزشش را داشته یا نه.

جمع‌بندی

با توجه به برگه مشخصات و همچنین قیمت ناتینگ فون 2، می‌توان گفت این یک گوشی هوشمند چشمگیر با مشخصات و ویژگی‌های ارتقا یافته است. ناتینگ فون 1 با پنل پشتی نیمه شفاف و نورپردازی گلیف توانست نظر مثبت کاربران و منتقدان را به خود جلب کند و حال طراحی نسخه دوم باز هم ارتقاء یافته تا معدود کاستی‌های مدل قبل را نیز جبران کند.

ناتینگ فون 2 از تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیرو گرفته و با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی همراه شده است که این مشخصات آن را در زمره قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهد. این گوشی همچنین دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS)، باتری 4700 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 وات و بلندگوهای استریو است. با این حال، با توجه به قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر نسل قبلی، افزایش قیمت این مدل تاحدودی نگران کننده است و ممکن است باعث نارضایتی خریداران شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا