هاست پرسرعت
خودرو

نبرد پسرعموهای ایتالیایی، درگ فراری انزو و مازراتی MC12

نبرد پسرعموهای ایتالیایی، درگ فراری انزو و مازراتی MC12

صنعت خودروسازی ایتالیا خالق برخی از بهترین خودروهای تاریخ بوده است. بسیاری از محصولات فراری، لامبورگینی و مازراتی برای همیشه در بین شگفت‌انگیزترین شاهکارهای دنیای سوپرکارها باقی خواهند ماند. یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای شکوه و عملکرد سوپرکارهای ایتالیایی برگزاری مسابقهٔ درگ بین دو نمونه از سریع‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها است. موزهٔ خودرو پترسون در ویدئوی جدید خود همین کار را انجام داده و فراری انزو و مازراتی MC12 را طی چند درگ در برابر هم قرار داده است.

نبرد پسرعموهای ایتالیایی، درگ فراری انزو و مازراتی MC12

انزو به‌عنوان پرچم‌دار فراری و جانشینی برای مدل F50 در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. نیروگاه ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی این ماشین ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انزو به لطف این نیرو ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. خودرویی که در این درگ حضور دارد، یکی از تنها سه انزو با این رنگ مشکی خاص محسوب می‌شود.

نبرد پسرعموهای ایتالیایی، درگ فراری انزو و مازراتی MC12

MC12 در سال ۲۰۰۴ معرفی و در تعداد محدودی ساخته شد تا مازراتی بتواند مجوز شرکت در مسابقات قهرمانی فیا GT را دریافت کند. از این خودرو فقط ۵۰ دستگاه نمونهٔ جاده‌ای تولید شد که ۲۵ دستگاه آن در سال ۲۰۰۴ و ۲۵ دستگاه دیگر در سال ۲۰۰۵ ساخته شدند. MC12 کاملاً بر اساس انزو ساخته شده و شاسی و پیشرانهٔ سوپرکار مارانلو را قرض گرفته بود. بااین‌حال، موتور ۶ لیتری فراری در اینجا ضعیف‌تر بوده و ۶۲۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به همین دلیل، سوپرکار مازراتی حداقل روی کاغذ کندتر بود و سقف سرعت کمتری داشت.

نبرد پسرعموهای ایتالیایی، درگ فراری انزو و مازراتی MC12

در مسابقهٔ اول، MC12 اصلاً شروع خوبی ندارد و به همین دلیل انزو پیروزی آسانی کسب می‌کند. در مسابقهٔ دوم هم شاهد تغییر بزرگی نیستیم و نتیجه یکسان است. در مسابقهٔ سوم انزو دوباره پیروز میدان می‌شود و ثابت می‌کند که اعداد اعلامی کارخانه دروغ نمی‌گویند. سپس در انتهای ویدئو یک سوپرکار ایتالیایی دیگر وارد میدان می‌شود. این یک فراری F12 قرمزرنگ است که از یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 برگرفته از انزو استفاده می‌کند. البته این موتور در اینجا در جلو قرار گرفته است. F12 قوی‌ترین خودروی این جمع سه‌تایی محسوب می‌شود اما آیا سریع‌ترین هم هست؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا