هاست پرسرعت
تکنولوژی

نسخه جدید ریلمی C53 معرفی شد؛ دوربین بهتر اما سرعت شارژ کمتر

نسخه جدید ریلمی C53 معرفی شد؛ دوربین بهتر اما سرعت شارژ
کمتر

پس از چند روز شایعه پراکنی و تبلیغات رسمی، بالاخره کمپانی چینی ریلمی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام ریلمی سی 53 (Realme C53) در هند رونمایی کرد. شایان ذکر است که این گوشی کمی متفاوت از ریلمی C53 فروخته شده در آسیای جنوب شرقی است.

ریلمی C53 جدید سه تفاوت عمده با مدل آسیای جنوب شرقی خود دارد: طراحی آن بهتر و جذاب‌تر شده، دوربین پشتی قدرتمندتری دارد و سرعت شارژ آن کمتر شده است.

در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند جدید داشته باشیم.

مشخصات و ویژگی‌های ریلمی C53

ریلمی C53

طراحی ریلمی C53 شبیه به مدل‌های آیفون پرو است و کمپانی چینی به وضوح از اپل تقلید کرده است. لبه‌ها کاملاً صاف و زاویه‌دار هستند و سه دایره بزرگ و مجزا در پشت بدنه دیده می‌شود که محل تعبیه دوربین دوگانه و فلاش LED هستند. برخلاف مدل آسیای جنوب شرقی که لنزهای دوربین بر روی یک برجستگی مربع شکل قرار گرفته بودند، در اینجا لنزهای دوربین مستقیماً روی پنل پشتی تعبیه شده‌اند.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.74 اینچی LCD با وضوح 1600 در 720 پیکسل (+HD) و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است. این نمایشگر دارای بریدگی قطره‌ای شکل برای دوربین سلفی بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه 90.3 درصدی را ارائه می‌کند. علاوه بر تقلید در طراحی بدنه، ریلمی از ویژگی جزیره پویای گوشی‌های آیفون نیز کپی‌برداری کرده و فناوری خود را با نام مینی کپسول به ریلمی C53 اضافه کرده است. به کمک این فناوری، دوربین سلفی مزاحمت کمتری برای کاربر ایجاد کرده و به صورت نرم افزاری بریدگی بالای نمایشگر بزرگ و کوچک شده و می‌تواند اطلاعات مفیدی را به نمایش بگذارد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش ریلمی C53 می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتز و حداکثر روشنایی 560 نیت اشاره کرد.

ریلمی C53

علاوه بر همه این‌ها، گوشی هوشمند جدید ریلمی از تراشه یونیساک T612 نیرو می‌گیرد و سیستم عامل Realme UI T Edition مبتنی بر اندروید 13 را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. حافظه رم 4 یا 6 گیگابایت و از نوع LPDDR4x است و برای فضای ذخیره‌سازی هم از حافظه eMMC 5.1 در دو گزینه ظرفیت 64 و 128 گیگابایت استفاده شده است.

برای عکاسی و فیلمبرداری، ریلمی C53 از یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی به جای سنسور 50 مگاپیکسلی نسخه آسیای جنوب شرقی استفاده می‌کند و این یک تغییر و پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود. با این حال، سنسور کمکی تک رنگ و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ثابت باقی مانده‌اند.

ریلمی C53

در بخش اتصالات، این گوشی هوشمند از دو سیم کارت، اتصال 4G، وای-فای دو بانده و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای شیار کارت حافظه میکرو اس دی، جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت USB Type-C نیز می‌باشد.

نکته آخر اینکه ریلمی C53 انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می‌گیرد، اما به جای شارژ 33 وات نسخه آسیای جنوب شرقی، به شارژ 18 وات محدود شده است.

قیمت ریلمی C53 (نسخه هندی)

ریلمی C53

ریلمی C53 جدید در دو رنگ مشکی و طلایی تولید شده و با قیمت‌های زیر برای پیکربندی‌های مختلف در دسترس خریداران قرار گرفته است:

  • 4 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 120 دلار
  • 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی: 135 دلار

بنابراین، اگر قصد خرید ریلمی C53 را داشتید، حتماً به نسخه آن دقت کنید. مدل عرضه شده در آسیای جنوب شرقی از لحاظ طراحی، وضوح دوربین و سرعت شارژ کاملاً متفاوت است و نباید این دو مدل را با هم اشتباه بگیرید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا